Gå til innhold

Har min partner fått uhelbredelig kreft fordi han har vært utro mot meg over lang tid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet godt forskjell på disse to begrepene og min partner fikk vite at han hadde uhelbredelig kreft og ikke kom til å bli frisk av det, men nå har behandlingen virket så godt at de regner med han blir helt kreftfri Og det hadde de ikke trodd for 8 måneder siden

Ts

Anonymkode: 90f8e...397

Synes ikke dette er noe å trolle om. Lavmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet godt forskjell på disse to begrepene og min partner fikk vite at han hadde uhelbredelig kreft og ikke kom til å bli frisk av det, men nå har behandlingen virket så godt at de regner med han blir helt kreftfri Og det hadde de ikke trodd for 8 måneder siden

Ts

Akkurat ja, her skriver vi det som passer. 

Uansett er svaret på spørsmålet :NEI. 

Hvem er det som gir han kreft liksom? 

Anonymkode: e068e...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

I åpningsinnlegget var det vår…

Herregud er det så nøye? Han begynte utredningen i slutten av februar og begynte behandlingen i starten av april

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er lojal mot han enn så lenge, fordi han trenger meg nå når han har perioder der han er veldig dårlig i forbindelse med behandling.

Det  ser ut som det går riktig veien og når han kommer seg mer ovenpå, så skal jeg slippe bomben og stille han til veggs for det han har gjort, og så håper jeg at han har jævlig dårlig samvittighet!

Ts

Fint gjort av deg å orke å stille opp for han nå. Men det høres nesten ut som du gleder deg til å konfrontere han når han blir frisk . Ville fokusert på meg selv , er dette mannen jeg vil bruke livet mitt på? Uavhengig av helsetilstand / sykdom . Samvittighet er det jo helt tydelig at han ikke har , med så langvarig og systematisk utroskap . Tror ikke samvittigheten hans våkner av at han ble syk . Dessverre . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud er det så nøye? Han begynte utredningen i slutten av februar og begynte behandlingen i starten av april

Ts

Det er noe som ikke stemmer her. Du vingler om begreper og detaljer, og temaet virker å være skreddersydd for å provosere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker hvertfall at man ofte får d man gir . Som i karma . Ikke med alles sykdom / motgang . Men i dette tilfelle tenker jeg at 10 år som løgner har satt ned immunforsvaret hans , å da kan man jo bare spekulere i om d er karma eller ei. Skjønner du er lei deg å sint . Begynn å planlegg å gå, pluss kanskje gå i litt terapi for å styrke egenverdet ditt / selvfølelse  . Du skylder han ingenting . 

Karma/smake sin egen medisin ville i såfall vært at hun gikk fra han eller var utro tilbake, at han følte på dårlig samvittighet eller liknende. 

Anonymkode: 00dc8...3e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Fint gjort av deg å orke å stille opp for han nå. Men det høres nesten ut som du gleder deg til å konfrontere han når han blir frisk . Ville fokusert på meg selv , er dette mannen jeg vil bruke livet mitt på? Uavhengig av helsetilstand / sykdom . Samvittighet er det jo helt tydelig at han ikke har , med så langvarig og systematisk utroskap . Tror ikke samvittigheten hans våkner av at han ble syk . Dessverre . 

Selvfølgelig gleder jeg meg ikke, jeg gruer meg.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma/smake sin egen medisin ville i såfall vært at hun gikk fra han eller var utro tilbake, at han følte på dårlig samvittighet eller liknende. 

Anonymkode: 00dc8...3e6

Enig . Dessverre tenker jeg at samvittighet er noe man har eller ikke har . Det er ikke en ting som plutselig kicker inn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har ingen smerter eller bivirkninger av kreft i det hele tatt. Det er behandlingen som gir han dager med ubehag og bivirkninger

Ts

Ja? Har det noe å si? Behandlingen er dritt! Alt ned kreft er dritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt din tankegang Ts. Kanskje det er en straff ja? Jeg tror på at Gud kan hevne for oss. Men Gud er ikke den som påfører sykdommer. Jeg tror likevel på at man høster det man sår. Og jeg holder fast på at de onde får som fortjent en gang, på en eller annen måte. Det er et menneskelig trekk å ønske rettferdighet eller se at noen «får som fortjent». 

Jeg oppdaget at min mann var på Tinder da min yngste var rundt 1 år. Da hadde han vært der en stund.... 

Hvordan oppdaget du utroskapen? Og er han biseksuell siden han har hatt analsex? Eller hva er situasjonen her? 

Anonymkode: 18a7e...4e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

Bare hvis det er en smittsom kreftform han har fått av den/de han har vært utro med.  Ellers er det en ren tilfeldighet.

Kreft er ikke smittsomt.

Anonymkode: df9b7...b11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så leit med partneren din 💐Ingen får selvsagt straff slik du mener. Men stress kan nok påvirke kroppen negativt med å utvikle sykdom. Dette er mest sannsynlig 1 av 3 årsaker ev en kombinasjon av disse. Livsstil, arv, tilfeldighet/uflaks. 

Anonymkode: 604fe...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kreft er ikke smittsomt.

Anonymkode: df9b7...b11

Nei jasså du.  Da kan du hoppe rett til setning nummer to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er jo det jeg spør om her inne. Enten så er det Karma, Gud, universet eller helt tilfeldig

Ts

Da kan jeg hjelpe deg. Hverken Gud eller karma eksisterer, og universet virker ikke på den måten.

Bare hyggelig. Neste problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår godt din tankegang Ts. Kanskje det er en straff ja? Jeg tror på at Gud kan hevne for oss. Men Gud er ikke den som påfører sykdommer. Jeg tror likevel på at man høster det man sår. Og jeg holder fast på at de onde får som fortjent en gang, på en eller annen måte. Det er et menneskelig trekk å ønske rettferdighet eller se at noen «får som fortjent». 

Jeg oppdaget at min mann var på Tinder da min yngste var rundt 1 år. Da hadde han vært der en stund.... 

Hvordan oppdaget du utroskapen? Og er han biseksuell siden han har hatt analsex? Eller hva er situasjonen her? 

Anonymkode: 18a7e...4e0

Vi er homofile og jeg oppdaget utroskapen ved at jeg skulle kaste noen gamle telefoner, men før jeg gjorde det skulle jeg bare se om det var noe av interesse å ta vare på, og der så jeg meldinger mellom han og forskjellige personer samt bilder. Jeg gikk da inn på hans Mec og på Messenger, og der leste jeg enda flere samtaler og flørte meldinger med forskjellige sexpartnere.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er ikke smittsom kreft, men jeg tenker av og til at man får som fortjent hvis man har oppført seg veldig dårlig, og det har min partner gjort.

Ts

TS, det er så mange som får kreft, utro eller ei, oppført seg fint eller ei....., så tror nok dette er helt tilfeldig.... Kjenner mange med kreft og andre sykdommer som ikke har fortjent det. Kjenner også drittsekker som ikke har fått noen sykdommer. Hva da med barn som får kreft? Tror du de har fortjent det? Neppe! Velkommen til det virkelige liv! 

Anonymkode: 2b5be...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke at alle henger seg opp i hvor "grusom" TS er. Mannen har vært utro i 10 år!!! Og TS er fortsatt der for å hjelpe ham gjennom behandlingene. Selvsagt er TS’ følelser rundt kreften enormt påvirket av utroskapen. Hallo! 

Men, for å kommentere det du egentlig spurte om, TS: selvfølgelig har han ikke ikke fått kreft fordi han var utro! Jeg tror ikke egentlig du tror det, TS? ….Eller?! 

Jeg syns du heller burde latt tråden handle om dine kompliserte følelser rundt at din utro mann har fått kreft. Da hadde du kanskje fått litt mer brukbar respons. Jeg tenker hvertfall at det ikke er unormalt å føle mye rart, motstridende og "umoralsk" i en slik situasjon.

Anonymkode: ed068...d4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fatter ikke at alle henger seg opp i hvor "grusom" TS er. Mannen har vært utro i 10 år!!! Og TS er fortsatt der for å hjelpe ham gjennom behandlingene. Selvsagt er TS’ følelser rundt kreften enormt påvirket av utroskapen. Hallo! 

Men, for å kommentere det du egentlig spurte om, TS: selvfølgelig har han ikke ikke fått kreft fordi han var utro! Jeg tror ikke egentlig du tror det, TS? ….Eller?! 

Jeg syns du heller burde latt tråden handle om dine kompliserte følelser rundt at din utro mann har fått kreft. Da hadde du kanskje fått litt mer brukbar respons. Jeg tenker hvertfall at det ikke er unormalt å føle mye rart, motstridende og "umoralsk" i en slik situasjon.

Anonymkode: ed068...d4e

TS her

Nei jeg tror ikke at han har fått kreft fordi han har vært utro mot meg i 10 år, men jeg lurer på om det kan være en sammenheng?

Det er derfor jeg skrev dette innlegget her på dette forumet.g hvor folk diskuterer tro, tvil og overnaturlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her

Nei jeg tror ikke at han har fått kreft fordi han har vært utro mot meg i 10 år, men jeg lurer på om det kan være en sammenheng?

Det er derfor jeg skrev dette innlegget her på dette forumet.g hvor folk diskuterer tro, tvil og overnaturlige ting.

Svaret er fremdeles nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min partner over flere år fikk kreft i vår, og det var en aggressiv type kreft som legene mente var vanskelig å bli frisk av.

Noen måneder senere oppdaget jeg tilfeldigvis at min partner har vært utro mot meg i perioder over flere år.

Jeg sitter nå og lurer på om dette er straffen han har fått for å ha vært utro bak ryggen min over lang tid.

Kan legge til at vi ikke har hatt noen store problemer i forholdet, har hatt mye sex,krangler nesten ikke og jeg kan ikke forstå hva som er motivet for å ha vært utro mot meg, siden han viser at han er glad i meg nesten daglig.

Hva tenker dere om denne nemesis teorien min?

Du tenker at vi skal tenke at 'her er det noen som har gjort noe galt' om alle som blir er syke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...