Gå til innhold

3 DPO - stikninger - gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde - etter alle solemerker (app og EL-test) eggløsning på mandag, og er 3 DPO og dag. Kjenner tidvis "eggløsningssmerter", altså stikninger i nederste del av magen pø høyre side. Kan dette bety noe? Kan det være at egget allerede fester seg? Leser så mye forskjellig, så er det noen med lignende erfaringer som merket slikt heeeelt i begynnelsen av graviditeten? 

Anonymkode: db8b8...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ikke være at eggløsning er nå da? Hvis du hadde positiv eggløsningstest mandag mener jeg. Eggløsning kommer vel noe tid etter testen er positiv. 

Anonymkode: 6c266...52b

• Liker 3
Skrevet

egget kan bruke to døgn på å komme helt "ned", så godt mulig det enda er noe av dette du kjenner. 

Anonymkode: 95605...2b3

Skrevet

Eggløsningstester blir vel positive 12 - 48 timer før eggløsning. Hadde for øvrig også symptomer på eggløsning på mandag, så er ganske sikker på at det skjedde da. 

Mulig det bare er "vandringen" jeg kjenner. Fikk et lite håp da jeg leste et sted at egget fester seg mellom 2 og 10 dager DPO. 

Skrevet

Hm, er i nesten samme situasjon. Positiv el-test mandag og tirsdag, men masse stikninger i dag.

Men googler og ser at stikninger kan man kjenne både før, under og/eller etter eggløsning. Så da ble jeg ikke noe klokere.

Aner ikke om sjansen denne syklusen er helt forspilt ved å ha sex tirsdag kveld, og ikke onsdag eller i dag.

Anonymkode: 0d5d6...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde - etter alle solemerker (app og EL-test) eggløsning på mandag, og er 3 DPO og dag. Kjenner tidvis "eggløsningssmerter", altså stikninger i nederste del av magen pø høyre side. Kan dette bety noe? Kan det være at egget allerede fester seg? Leser så mye forskjellig, så er det noen med lignende erfaringer som merket slikt heeeelt i begynnelsen av graviditeten? 

Går du til vitenskapen, skal det ikke være mulig å kjenne symptomer før tidligst rundt 6 dpo, da festing tidligst kan skje. Før det er det bare et frø som flyter på vei ned mot livmoren, men ikke er i kontakt med kretsløpet ditt. 

Er selv i 3pp, og de første pp'ene hadde jeg masse "symptomer" siden 1dpo, for jeg var så sikker på at jeg var gravid, og var så overoppmerksom på alt. Nå har symptomtrykket redusert seg veldig, i takt med forventningene og oppmerksomheten 😑

Anonymkode: 13141...614

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan det ikke være at eggløsning er nå da? Hvis du hadde positiv eggløsningstest mandag mener jeg. Eggløsning kommer vel noe tid etter testen er positiv. 

Anonymkode: 6c266...52b

Clear blue digital gir utslag 1 til 2 dager før annen eggløsningstest jeg tar, sannsynligvis ca 3 dager før El. 

Anonymkode: 13141...614

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.16):

Hm, er i nesten samme situasjon. Positiv el-test mandag og tirsdag, men masse stikninger i dag.

Men googler og ser at stikninger kan man kjenne både før, under og/eller etter eggløsning. Så da ble jeg ikke noe klokere.

Aner ikke om sjansen denne syklusen er helt forspilt ved å ha sex tirsdag kveld, og ikke onsdag eller i dag.

Anonymkode: 0d5d6...034

har lest på en side at siden egget kan  bruke 12-48 timer på å komme ned, så bør en ogås ha sex opptil to dager etter El for å øke sjanser. 

Anonymkode: 95605...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...