Gå til innhold

Eksisterer enslige kvinner i 30-40-årene som lever livet og ikke ønsker barn og ekteskap? Altså Krameraktige kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt enig med Kramer.

Anonymkode: aee0a...1cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Jeg. Men jeg lever ikke livet noe særlig, lever isolert og med psykiske problemer. Men jeg er veldig glad for at det ikke går utover noen andre enn meg selv. Sånne som meg skal ikke ha barn.

Anonymkode: 76357...4cb

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå er jeg ikke 30 -40 lenger, men den gang jeg var det så ønsket jeg meg verken ekteskap eller barn. En kjæreste eller samboer hadde vært fint den gang, men ikke ekteskap. Og slett ikke barn. 

Jeg skal ikke prøve å innbille noen at jeg ville "leve livet" riktignok. Jeg var alt for opptatt av jobb til det. 

Endret av Cata
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med Kramer i den videoen der. Partner og barn høres ut som et fengsel, og det må være enda verre for kvinner enn for menn. Jeg spiser middag ved PC-en mens jeg sjekker KG eller ser på youtube-videoer, og jeg orker ikke tanken på å skulle prate med samme mann hver dag om hva han har gjort på jobb idag. Tror heller ikke det er noen mening med livet. 

Men jeg føler ikke at jeg lever livet fordet. Jeg er engstelig og åleine, og det er ikke noe håp eller poeng med noe. Men det hadde vært enda verre med mann og barn. 

Anonymkode: 19488...87d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 21.39):

Jeg er enig med Kramer i den videoen der. Partner og barn høres ut som et fengsel, og det må være enda verre for kvinner enn for menn. Jeg spiser middag ved PC-en mens jeg sjekker KG eller ser på youtube-videoer, og jeg orker ikke tanken på å skulle prate med samme mann hver dag om hva han har gjort på jobb idag. Tror heller ikke det er noen mening med livet. 

Men jeg føler ikke at jeg lever livet fordet. Jeg er engstelig og åleine, og det er ikke noe håp eller poeng med noe. Men det hadde vært enda verre med mann og barn. 

Anonymkode: 19488...87d

Dette høres akkurat ut som meg…

Anonymkode: f343d...aea

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner kvinner som er frivillig single uten mann og barn, men jeg kjenner ingen "Kramer"-aktige kvinner. Dessverre.

Anonymkode: 99d63...596

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg synes det er synd for de som lever i et forhold som føles slik. Jeg har ikke barn, men er 40+ og har samboer. Vi spiser middag foran TVen, vi ser film sammen eller hver for oss når vi vil, jeg er på KG og han er på sine nettsider når vi vil, vi gamer når vi vil, vi går ut med våre venner når vi vil.

Så for meg er det ja takk, begge deler. Noen jeg elsker som jeg kan dele livet og hverdagen med, samtidig som vi begge har personlig frihet til å være den vi er. 

Anonymkode: 3ade6...0a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner kvinner som er frivillig single uten mann og barn, men jeg kjenner ingen "Kramer"-aktige kvinner. Dessverre.

Kan legge til: jeg tror mange som velger bort mann og barn føler at de må ha noe ekstraordinært å tilby i stedet. At de skal ha en superkarriere som tar all tid, og gjøre absolutt alle tingene de med barn ikke har tid eller energi til. Og at de skal være over snittet utadvendte, spennende og kule, siden de bryter med "normene".

Men valg om å etablere seg er jo ikke annet enn et personlig valg som ingen har noe med. Og mange ganger så er det bare sånn det ble, uten noe mer dramatikk.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, jeg synes det er synd for de som lever i et forhold som føles slik. Jeg har ikke barn, men er 40+ og har samboer. Vi spiser middag foran TVen, vi ser film sammen eller hver for oss når vi vil, jeg er på KG og han er på sine nettsider når vi vil, vi gamer når vi vil, vi går ut med våre venner når vi vil.

Så for meg er det ja takk, begge deler. Noen jeg elsker som jeg kan dele livet og hverdagen med, samtidig som vi begge har personlig frihet til å være den vi er. 

Anonymkode: 3ade6...0a0

Samme her, aldri skjønt meg på slike forhold.

Anonymkode: 38c3d...176

Skrevet

Haha! Jeg er kvinne i 30årene som lever Kramer-livet. Vimser bare rundt med egne prosjekt. Ingen barn, partner osv. Partner interesserer meg ikke overhodet.

Jeg har jobb og kjæledyr da men, ellers er livet mitt "helt kramer" og jeg elsker det!!

Anonymkode: 934ac...1d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er noen år eldre enn det du etterlyser, men har aldri ønsket meg barn eller ekteskap. Har to lengre samboerskap bak meg, er nå særboer. Stortrives med livet mitt, og har aldri ønsket noe mer eller noe annet. Glad for at jeg våget å i ikke leve som normene tilsier. Isteden har jeg reist mye, bodd utenlands i perioder, dyrket hobbyer og tilbrakt mye tid med venner, og det livet akter jeg å fortsette med. 

Anonymkode: e9ada...613

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...