Gå til innhold

Norsk muntlig på yrkesdag - kan noen i skoleverket hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk stryk i norsk muntlig på vgs IKT linja for over ti år siden. Så leser jeg at i 2013 sluttet de med norsk muntlig i yrkesfag. Må jeg likevel ta det opp igjen for å kunne ta fagbrev ? Selv om norsk muntlig ikke lenger er nødvendig å bestå og ikke er en del av pensum?

Anonymkode: 69b87...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk stryk i norsk muntlig på vgs IKT linja for over ti år siden. Så leser jeg at i 2013 sluttet de med norsk muntlig i yrkesfag. Må jeg likevel ta det opp igjen for å kunne ta fagbrev ? Selv om norsk muntlig ikke lenger er nødvendig å bestå og ikke er en del av pensum?

Anonymkode: 69b87...be6

Godt spørsmål... Har du hørt med skolen, eller fylkeskommunen? Eller om det er noen andre man må kontakte? 🤔

Skrevet (endret)
Mariell1995 skrev (45 minutter siden):

Godt spørsmål... Har du hørt med skolen, eller fylkeskommunen? Eller om det er noen andre man må kontakte? 🤔

Enig. Fylkeskommunen er sikkert riktig vei å gå ja. De har jo connection til alle som jobber innenfor skoleverket.

Endret av Zidji
  • Liker 1
Skrevet

Du kan forhøre deg med fylkeskommunen for sikkerhets skyld, men jeg tror ikke du har godkjent utdanning sånn helt uten videre, nei. Fagkodene har blitt endret, og det norskfaget de har i dag har en annen kode enn det faget du hadde. Den utdanningen du tok er ikke komplett uten den karakteren du mangler. Tipper du har to valg: å ta den eksamenen du mangler eller å ta hele norskfaget på nytt. 

Anonymkode: d2e5d...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...