AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har kun vært i en dåp, til mitt første fadderbarn. Dette var en jente, og jeg kjøpte et smykke. Nå skal jeg i min andre dåp til mitt andre fadderbarn (er en stund igjen blir på nyåret, men måneder kan gå fort særlig med jul og hele pakke ). Dette er dog en gutt. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gi. Mitt første fadderbarn fikk i tillegg til smykker ol, noen bøker ol. og inne på Sprell, har de en «dåpsgave» fane som har alt mulig av leker ol. Hva hadde du tenkt hadde vært gøy å fått til ditt barn i dåpen? Hadde du satt pris på eventyrbøker? Brio togbane? En slik «Gå vogn»? Tar gjerne imot tips fra foreldre og evt. dere som har erfaring med dåpsgaver 😄 Anonymkode: 49b93...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har gitt barneforkle og gyngehest i dåpsgave til gutter. Venninna mi sin sønn fikk 17. mai-sløyfe i sølv (sølvnål) til sin dåp, den er nydelig og han bruker den hver 17. mai. Nå er han vel 10 år eller noe. Vurderer å gi det selv en gang dersom anledningen byr seg. Servise fra Thorbjørn Egner er fint, eller så kan gavekort på fotografering være noe. Eventyrbøker og sangbøker kan være fint det óg, men hvis det er parets andre barn så har de gjerne dette fra før. Gåvogn er bra. Jeg kjøpte Wheely Bug til bursdag (brukt vel å merke) en gang, og den ble superpopulær og masse brukt. Anonymkode: 2e622...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har gitt barneforkle og gyngehest i dåpsgave til gutter. Venninna mi sin sønn fikk 17. mai-sløyfe i sølv (sølvnål) til sin dåp, den er nydelig og han bruker den hver 17. mai. Nå er han vel 10 år eller noe. Vurderer å gi det selv en gang dersom anledningen byr seg. Servise fra Thorbjørn Egner er fint, eller så kan gavekort på fotografering være noe. Eventyrbøker og sangbøker kan være fint det óg, men hvis det er parets andre barn så har de gjerne dette fra før. Gåvogn er bra. Jeg kjøpte Wheely Bug til bursdag (brukt vel å merke) en gang, og den ble superpopulær og masse brukt. Anonymkode: 2e622...3f0 Kan legge til at det er første barn i huset, de har ikke mye baby stesj, det nødvendige, ikke at de trenger så veldig mye akkurat i de første ukene av livet 😅 Kjenner jeg godt kunne tenke meg å kjøpe noe alla «den store eventyrboka». Kan litt se for meg fremtiden der vi to sammen på overnatting ol. kan lese den sammen eller noe 😄 Anonymkode: 49b93...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Del Skrevet 21. oktober 2021 En fin barnetursekk Anonymkode: e1eb4...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kjenner jeg godt kunne tenke meg å kjøpe noe alla «den store eventyrboka». Kan litt se for meg fremtiden der vi to sammen på overnatting ol. kan lese den sammen eller noe 😄 Anonymkode: 49b93...bcc Det syns jeg er en fin gave. Jeg var usikker selv til gutt i barnedåp, men foreldrene ønsker seg praktiske ting til gutten sin ... klær og stæsj. Abo. på Bokklubbens Barn hadde kanskje vært noe? (Hvis de finnes fortsatt) Anonymkode: a5d18...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Del Skrevet 21. oktober 2021 Eller denne bokklubben: Goboken barnebokklubb Anonymkode: a5d18...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 21. oktober 2021 #7 Del Skrevet 21. oktober 2021 Hva med å opplyse i et fint dåpskort at du har opprettet en bankkonto som du har satt inn penger på, og at det vil du fortsette med å gjøre til jul og fødselsdager frem til barnet er 18? Så kan det gå til sertifikat e.l? Det gjorde min bror til sitt dåpsbarn, til stor glede for barnet, som fikk ganske mange tusen til rådighet ved fylte 18 år😊 Evt fond.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Del Skrevet 21. oktober 2021 Penger Anonymkode: df42f...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Del Skrevet 22. oktober 2021 Bøker er veldig koselig å få. Vi fikk sangbøker og eventyrbøker til førstemann og de er brukt mye. Også til barn nr to og tre 😊 Anonymkode: d50a3...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Del Skrevet 22. oktober 2021 Barnebibel, sølje, smykke m stjernetegn Anonymkode: d38ef...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2021 #11 Del Skrevet 23. oktober 2021 Bergans barnehagesekk eller sangkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Del Skrevet 24. oktober 2021 Eventyrbøker kommer de garantert til å få av andre. Det vi har hatt suksess med å gi, er en barnehagesekk fra Bergans. Den satte foreldrene spesielt pris på da de ble skilt mens barnet fremdeles var under året og måtte mye frem og tilbake. Den kan selvsagt komme godt med i hverdagen, når man begynner i barnehage, når foreldrene fremdeles er sammen også. Avhengig av økonomi så kan man vurdere å fylle den med diverse stæsj, for eksempel matboks, drikkeflaske, skje til å ha med ut på tur, termos og lignende. Mange liker å få praktiske gaver, og ikke disse klassiske gavene fra gullsmeden som sjelden blir brukt. Anonymkode: e00cb...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 27. oktober 2021 #13 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Fødselsbamse ❤ Endret 27. oktober 2021 av Frøkenfryd30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå