AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Samboer som jeg har vært sammen med i 5 år og bodd sammen med i litt over ett år, er hos foreldrene sine 3 timer unna. Planen er å komme hjem igjen på søndagskveld. I dag fikk jeg tilsendt flere screenshots med innholdsrike tekster, og det er ikke tvil om at sambo har vært utro over en lengre periode. Jeg er knust og vet ikke egentlig hva jeg skal gjøre. Har hatt en lignende situasjon før, men det var ikke i nærheten av så ille som nå. Har lyst til å bare forsvinne et sted langt unna. Jeg takler ikke å se svikeren igjen og høre på alle begrunnelser og unnskyldninger. Er det innafor å pakke alt av klær og ting og kaste de ut eller lever et sted? Anonymkode: 1242e...056 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Hvordan er eierforholdet på leiligheten?eller leier dere? Leier dere så tar du alle dine ting og flytter derifra, da klarer han ikke å smyge seg inn igjen til deg. Er det din leilighet, pakker du sammen alt hans , setter det ut og setter i ny lås /evnt sikkerhetslås i døra og bor hos en venninne til han er borte. Anonymkode: 3da22...e3e 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Ja Er det noe av verdi? Hvis det er mest klær og sånt så er det vel ingen som gidder å stjele det. Kanskje du kan dumpe det hos en kompis? Anonymkode: 85214...5cc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Du trenger jo ikke ta ryddejobben for ham? Du kan bare sende en melding om at du er borte en dag - og han har den tiden på å fjerne sine ting? Men dere eier kanskje noe sammen? Anonymkode: 62e01...6f9 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Det er innafor å levere de et sted, men om du bare kaster dem ut er du erstatningsansvarlig om de blir stjålet eller ødelagt. Anonymkode: 17c46...6db 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 1. Han har ikke gjort noe ulovlig 2. Det er hans eiendeler. Ødelegger du eiendelene, eller setter de ut slik at de blir stjålet så er du erstatningsansvarlig. 3. Eier dere sammen/leier dere sammen/er det du som eier eller du som står som leier og han leier av deg? Du har ikke anledning til å kaste han ut hvis han har en kontrakt i leiligheten, enten du eier eller leier sammen. Eier du alene så stiller det seg annerledes. Da har du vel anledning til å skifte lås på døra, legge sakene hans hos en kompis eller be han komme å hente de hos deg. 4. Den beste hevnen er alltid å gjøre ting ryddig for deretter å leve sitt eget nye liv. Anonymkode: 5bac0...c1f 16
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 Det er helt innafor å pakke sakene hans og sende det til lager eller noe slikt. Om du bare setter det ut, så går nok det også fint. Om han anmelder eller noe slikt, så henlegges saken uansett. Antar nå at leiligheten er din og kun du står på leieavtalen. Anonymkode: c1df3...ef9
godfisk Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg er litt fristet til å råde deg å pakke sakene hans søndag morgen, sammen med noen frosne reker i de tingene han kanskje ikke pakker opp først. Ikke gjør det, men kos deg litt med tanken. Den som har eierskap til leiligheten flytter ut, og den andre finner seg et sted å bo på søndag. 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 1. Han har ikke gjort noe ulovlig 2. Det er hans eiendeler. Ødelegger du eiendelene, eller setter de ut slik at de blir stjålet så er du erstatningsansvarlig. 3. Eier dere sammen/leier dere sammen/er det du som eier eller du som står som leier og han leier av deg? Du har ikke anledning til å kaste han ut hvis han har en kontrakt i leiligheten, enten du eier eller leier sammen. Eier du alene så stiller det seg annerledes. Da har du vel anledning til å skifte lås på døra, legge sakene hans hos en kompis eller be han komme å hente de hos deg. 4. Den beste hevnen er alltid å gjøre ting ryddig for deretter å leve sitt eget nye liv. Anonymkode: 5bac0...c1f Du bør ikke aktivt ødelegge hans eiendeler, men du må ha lov til å kaste alt ut og gi ham en svært kort frist (i høyden 2-3 timer, gjerne midt på natta) før alt kjøres vekk som søppel. Utgiftene til evt skifte av lås og til bortkjøring av hans eiendeler bør belastes ham. Anonymkode: 2fdb2...ab3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 godfisk skrev (3 minutter siden): Jeg er litt fristet til å råde deg å pakke sakene hans søndag morgen, sammen med noen frosne reker i de tingene han kanskje ikke pakker opp først. Ikke gjør det, men kos deg litt med tanken. Den som har eierskap til leiligheten flytter ut, og den andre finner seg et sted å bo på søndag. Hadde han eid leiligheten så hadde jeg puttet reker inni gardinstengene hvis det var gardinstenger i leiligheten. Muahaha … 😁 Anonymkode: 2529a...862 9
Trolltunge Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Som flere påpeker er det veldig vesentlig hvem som eier leiligheten, eller som står på leiekontrakten. Uansett, jeg hadde enten pakket hans ting og byttet lås, om min bolig, eller mine ting og forsvunnet, bortsett fra utskrifter av det du har fått tilsendt, dersom hans leilighet. Jeg hadde ikke orket å møte ham heller, og sannsynligvis få servert 1000 løgner eller benektelser. Det hadde bare gjort vondt verre. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 TS her Vi leier sammen - splitter alt i to, men leiekontrakten står i mitt navn. Men føler jeg ikke ønsker å bo her lengre. Greia er at hun ikke har så mange gode venninner her, så jeg vet ikke hvem jeg kan henvende meg til, og vi bor på et ganske lite sted. Men jeg leker med tanken om å få med en kompis til å hjelpe meg å pakke og levere tingene hennes til fyren hun lå med. Anonymkode: 1242e...056 3
tussi84 Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 Hvem eier leiligheten, evt leier? Han: du kan ikke bytte lås, eller hive ut hans ting. Du må flytte ikke han Du: Du kan bytte lås, og kan kaste han ut. Når det gjelder hans eiendeler kan du sette dem ut som noen er inne på, men husk at hvis noe blir ødelagt så må du erstatte det. Det kan jo bli dyrt, så jeg ville heller gitt han en frist på å hente tingene sine, eller kjørt de bort til en kompis av han. Dere begge: dere begge har lovmessig sett rett til å bo i leiligheten. I det tilfelle må man dessverre kommunisere med hverandre for å bli enige om hvem som skal bo videre. At han har vært utro mot deg har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg ville hivd all klær i dusjen å priset på med klorin.. Anonymkode: 523a1...a22
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 Unnskyld, men morsomt at alle går ut ifra at det er mann som har vært utro og skriver *han*. Ts er mannen her. Anonymkode: fbe53...cd8 15
Møffins Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 Stemmer for ditt forslag ts; pakke sammen tingene hennes og dumpe det hos han hu har vært utro med 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør ikke aktivt ødelegge hans eiendeler, men du må ha lov til å kaste alt ut og gi ham en svært kort frist (i høyden 2-3 timer, gjerne midt på natta) før alt kjøres vekk som søppel. Utgiftene til evt skifte av lås og til bortkjøring av hans eiendeler bør belastes ham. Anonymkode: 2fdb2...ab3 Dette kan man gjøre ja. Men med min eks hadde ikke dette fungert, med mindre jeg ønsket å være redd resten av livet og bli plaget og stalket resten av livet. Uansett hva et menneske har gjort - en psykopat finner alltid noe å ta deg på. Og hvis du da gir han usaklig kort tidsfrist, eller kaster tingene hans så har du et stort problem når han finner ut av det. Det går ikke å snakke fornuft til sånne folk, eller "ta igjen" uten at det blir bråk. Tror nok alle med meg som er blitt plaget av en forstyrret SYK eks er enige med meg der. Gud skal vite jeg hadde lyst til å hive tingene hans ut vinduet, men jeg visste med meg selv at jeg måtte holde meg saklig og rolig og la han få tid til å komme seg ut, hvis jeg skulle slippe å få han etter meg senere. Kommer jo helt an på hva slags type ts sin eks er Anonymkode: 106e4...f2c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 1. Si opp leiligheta 2. Flytt ut dine ting, evt sett på lager til du finner leilighet 3. La henne deale med sine ting men hun må være ute med alt pikkpakk til kontrakten er ute. Siden kontrakten står i ditt navn blir du ansvarlig for utvasking. Evt kan du få et byrå til å ta det. Anonymkode: e77cc...661 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unnskyld, men morsomt at alle går ut ifra at det er mann som har vært utro og skriver *han*. Ts er mannen her. Anonymkode: fbe53...cd8 Ikke veldig morsomt ettersom det tross alt er Kvinneguiden, og de aller fleste brukere er kvinner. Anonymkode: 19fbc...ab5 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg lurer på hvem du fikk disse screenshottene av? Anonymkode: 6546f...03a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå