Gå til innhold

Tarotleser sa han ikke liker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (4 timer siden):

Jeg skrev INGENTING om bakgrunnen min.

Jeg nevnte ikke din bakgrunn heller. Det ville vært ulogisk å gjøre siden ingen kan ha en seriøs utdanning eller noe sånt om dette. 

Jeg nevnte at ingen ting av det du sa har noe som helst røtter i virkeligheten. Og du presenterer nonsens du enten har funnet på selv eller sett på en youtubevideo som en sannhet

Anonymkode: bcb29...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/24/2021 at 6:48 AM, AnonymBruker said:

Du kan jo vare Google de kortene der selv og tolke. Med mindre hun la tarot på «han» er det ingenting i de kortene som tilsier at han vil forlate deg. Handler jo om deg og dine tankemønstre. Nyt forholdet ditt - drit i din sure venninne!

Anonymkode: 28071...9c1

Det handlet om han og at han ønsker å forlate relasjonen. Og hans inntrykk av meg var syv sverd eller noe sånt, det var bare negative kort som kom. Han har faktisk blitt stille i ettertid men det er sikkert tilfeldig. Jeg kommer uansett ikke til å ønske at noen legger kort på meg igjen i tilfelle jeg lar det gå til hodet på meg som det gjorde nå. 

Anonymkode: d7bd0...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 17.33):

Har ei venninne som leser kort, og for gøy har hun lest for meg og min nye flamme. Hun sa at han er i ferd med å miste interessen og at jeg bør trekke meg unna. Vet det er tull å ta sånt seriøst men nå ble jeg litt lei meg egentlig og lurer på om jeg skal trekke meg unna likevel. Har noen fått slike kort om andre og så har det bare vært tull og feil? 

Din venninne sa han ikke liker deg, ikke en tarotleser. Din venninne kan ha motiv for å få deg til å tro fyren ikke liker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (2 timer siden):

Din venninne sa han ikke liker deg, ikke en tarotleser. Din venninne kan ha motiv for å få deg til å tro fyren ikke liker deg.

Hun kan ha fått inntrykk av det også. Hvis du har nevnt noe som kan tyde på det spesielt. Tankene til den som blander kort må være nøytrale hvis ikke kortene vise hennes tanker omkring dette og ikke hva han tenker. Det er det alfa og omega å være nullstilt. Erfarne klarsynte og ordentlige tarotister har lært seg å tømme tankene og ikke 'mene' noe eller tolke utfra egne erfaringer i livet. Det er for sent når kortene er lagt på bordet. De fleste har en trang til å si noe først for å hjelpe til og snakke så mye at vi skulle tro at det var de som skulle spå, men vil bare ha en bekreftelse eller avkreftelse. 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lawyam said:

Hun kan ha fått inntrykk av det også. Hvis du har nevnt noe som kan tyde på det spesielt. Tankene til den som blander kort må være nøytrale hvis ikke kortene vise hennes tanker omkring dette og ikke hva han tenker. Det er det alfa og omega å være nullstilt. Erfarne klarsynte og ordentlige tarotister har lært seg å tømme tankene og ikke 'mene' noe eller tolke utfra egne erfaringer i livet. Det er for sent når kortene er lagt på bordet. De fleste har en trang til å si noe først for å hjelpe til og snakke så mye at vi skulle tro at det var de som skulle spå, men vil bare ha en bekreftelse eller avkreftelse. 

Tre sverd, åtte kopper og syv sverd kan vel ikke tolkes positivt uansett situasjon etter hva jeg har googlet om disse kortene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tre sverd, åtte kopper og syv sverd kan vel ikke tolkes positivt uansett situasjon etter hva jeg har googlet om disse kortene..

Spørs akkurat hva du/hun spurte om det. Kort tolkes ut fra spørsmål og hvilken plassering kortene hadde.  I tarot har du hvert kort plassert som for eksempel før - nå - fremtid, men kan være plassert som hans tanker  - hennes - råd  Hva som helst, men predefinert. Folk har en lei tendens å ikke prefefinere mens de stokker eller glemme ut predefinering og tolke som det kan se ut. Verre er det når noen får hetta av å se et kort som ser ille ut. Vi må se det ut fra situasjon, plassering og spørsmål. Det å få 7 sverd kan være positivt det, men ikke når du er nybegynner og friker ut når du ser det.

7 sverd; er ikke dette sviket. Hvordan vet vi med 1 kort at han synes du sviker han sviker deg, at han ikke strekker til, er redd for å bli svikte, eller at et svik han har opplevd preget han, eller han deg? Forstår du? Kan bety mye mer da, men det må jo flere kort til for å utdype eller vil en uøvd eller redd tenke i verste mening. Ting må utdypes og tungen må være beint i munnen. De fleste putter på resten av koryforklaringene også slik at det blir overveldende hvor 'synsk' denne personen er. Har selv opplevdt å sitte i 1 time med noen som la 3 kort. Ingenting stemte bortsett fra selvfølgelighetene.  En profesjonell måtte hatt 78 og aldri blitt ferdig om hun ikke ble stoppet, men hun ville visst hva hun så etter og hvis du ville hatt svar på noe ville hun plukket ut de områdene som var relevant på 3 minutter.

Ikke bry deg om den spådommen. Hin kan ha hatt flaks, men hun kan også hatt påvirket deg ubevisst eller bevisst i feil eller riktig retning. Kortene og alt hun ellers lirte ut av seg også. Jeg antar du var der mer enn det halve minuttet det tar å stokke, tolke og prate for å kunne tolke et 3 korts legg? Håper du ikke betalte, men nå betaler vi jo helst for tidsbruk ved besøk da så det går vel på begges kappe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan google kort og forklaringer på disse til du dauer. Det forklarer hva kortet kan bety, men ikke hva det betyr i en sammenheng og aldri det samme for noen. Mange sier; det kortet eller de kortene fikk jeg opp da og da betydde det de, men selv om det kunne vært på samme person kunne det fått og ville det hatt en ny betydning. For en annen person noe helt annet. Det er forklaringer på kort. Ikke sammenlign dette med å spå. Spå og 'lese seg opp med å kunne kort' har ingen sammenheng. Du må bare starte et sted og det er å lære forklaringer. Den venninna di hun tror hun kan spå fordi hun kan stokke og tolke og det sikkert stemmer nå og da. Det må det. Glem av hele greia. Du er ikke spådd. Du har forsøkt å bli og du tror du har blitt. Du har bare blitt trukket kort for til syvende og sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess

Dette er grunnen til at tarotkort og kortlesning generelt har fått et ufortjent dårlig rykte. 

Kortene kan ikke spå fremtiden, det skjønner vel alle. Kortene er et verktøy til selvrefleksjon - slik at man kan se mulige situasjoner og hendelser som kan oppstå, og hvordan man kan skape retningen for å oppnå det, eller unngå det. Derfor bruker jeg aldri kort på andre folk "på gøy". Det skal generelt mye til for at jeg leser for andre enn meg selv. 

Kortene kan på ingen måte si noe om hvorvidt vedkommende liker deg eller ikke - men de kan gi deg en pekepinn på hva du bør gjøre dersom han liker deg eller ikke liker deg. 

Endret av The High Priestess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (På 31.10.2021 den 21.34):

Dette er grunnen til at tarotkort og kortlesning generelt har fått et ufortjent dårlig rykte. 

Kortene kan ikke spå fremtiden, det skjønner vel alle. Kortene er et verktøy til selvrefleksjon - slik at man kan se mulige situasjoner og hendelser som kan oppstå, og hvordan man kan skape retningen for å oppnå det, eller unngå det. Derfor bruker jeg aldri kort på andre folk "på gøy". Det skal generelt mye til for at jeg leser for andre enn meg selv. 

Kortene kan på ingen måte si noe om hvorvidt vedkommende liker deg eller ikke - men de kan gi deg en pekepinn på hva du bør gjøre dersom han liker deg eller ikke liker deg. 

Her mener jeg du tar veldig feil, skal jeg være helt ærlig! Det har nok litt å gjøre med HVEM det er som sitter med kortene, men jo: Kortene kan definitivt «spå» fremtiden! Ofte vil de gjøre det også. Korten kan brukes som verktøy til å spå, slik som enkelte andre ting.

For min del har kortene spådd mye med stor nøyaktighet, og gjerne i månedsvis på forhånd. Men som sagt; det har kanskje noe med om du er åpen for sånt selv, jeg er dog ikke i tvil!!

Anonymkode: 4402a...848

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her mener jeg du tar veldig feil, skal jeg være helt ærlig! Det har nok litt å gjøre med HVEM det er som sitter med kortene, men jo: Kortene kan definitivt «spå» fremtiden! Ofte vil de gjøre det også. Korten kan brukes som verktøy til å spå, slik som enkelte andre ting.

For min del har kortene spådd mye med stor nøyaktighet, og gjerne i månedsvis på forhånd. Men som sagt; det har kanskje noe med om du er åpen for sånt selv, jeg er dog ikke i tvil!!

Mange har en forestilling om at kortene ser inn i fremtiden. Kortene lyver ikke, det vet jeg! Men jeg tenker det er mer hensiktsmessig, etter min mening, å benytte de til selvrefleksjon for å kunne se mulige utfall, og hva man kan gjøre for å nå de utfallene. Det er det som gjør at de blir nøyaktige, ettersom fremtiden er et resultat av de mange valg man tar, og når kortene har git svar vil de gi oss en pekepinn på hvilke valg man bør ta, blir fremtiden deretter. 

Jeg kan ikke fortelle noen at deres mormor skal dø i neste uke liksom.. Bare for å sette det på spissen. Likevel så er det jo ingen fasit på hvordan man skal og ikke skal bruke kortene, så jeg sier ikke at du tar feil, men jeg tar ikke feil jeg heller!  

Endret av The High Priestess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (1 time siden):

Mange har en forestilling om at kortene ser inn i fremtiden. Kortene lyver ikke, det vet jeg! Men jeg tenker det er mer hensiktsmessig, etter min mening, å benytte de til selvrefleksjon for å kunne se mulige utfall, og hva man kan gjøre for å nå de utfallene. Det er det som gjør at de blir nøyaktige, ettersom fremtiden er et resultat av de mange valg man tar, og når kortene har git svar vil de gi oss en pekepinn på hvilke valg man bør ta, blir fremtiden deretter. 

Jeg kan ikke fortelle noen at deres mormor skal dø i neste uke liksom.. Bare for å sette det på spissen. Likevel så er det jo ingen fasit på hvordan man skal og ikke skal bruke kortene, så jeg sier ikke at du tar feil, men jeg tar ikke feil jeg heller!  

Du har MER rett! Fordi den fremtiden som spås er mulig utfall. Når det slår til var det det mulige utfallet kortene fortalte om som slo til Hvis det ikke ble det utfallet kunne det vært mulig, men fordi det var foranderlig skjedde det ikke fordi noe hendte på veien som gjorde at det ikke lengre var mulig. Det ville ofte løst seg hvis de spådde på din måte fordi hvis noen beveger seg urolig farvann vil de bedre nytte av en los enn en som peker på et punkt og lar noen seile sin egen sjø. Det krever modenhet å innse det, men pekeren som står på land har ingen nytteverdi for en båtfører. En moden båtfører spør ikke pekeren, de spør losen. Pekeren er ikke modnet som spåer. Det er uansvarlig å spå mennesker på den måten. 

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The High Priestess skrev (1 time siden):

Jeg er delvis enig med deg i hva du sier først her, men belyser at det er flere måter å bruke tarotkort på, og at noen kanskje bruker dem mer "fornuftig" enn andre. Folk har også ulike evner og intensjoner når de setter i gang. Min personlige erfaring er at "spådommer" om fremtid ofte er mer riktig enn hvis jeg bruker kortene til rådgivning og innsikt ... av én eller annen grunn. Men nå pleier jeg å stokke og la kort falle ut, såkalte jumper's cards. Jeg legger ingen faste legg, som regel.

Det er helt fascinerende hvordan kortene over tid kan ta opp samme tema, vise frem samme court cards og fortelle en historie - enten om fortiden og hvordan det vil endre seg fremover, eller om ting som vil skje. 

Selv har jeg alltid hatt tro på at man baner veien mens man går - fremfor skjebnen i seg selv, men etter at jeg begynte med tarot og visstnok kunne "spå" enkelte fremtidige hendelser (som endte opp med å skje flere måneder frem i tid) ... ja, da ble jeg litt i tvil. Her er det jo snakk om ting man selv ofte ikke har noen kontroll over, så å argumentere for "selvoppfyllende profeti", som enkelte gjør, blir for tynt (i de fleste av tilfellene). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil i tillegg legge til at jeg også er litt uenig med dem i at kortene ikke kan fortelle hvor noen står følelsesmessig, selv om dette kan endre seg fra tid til annen, og virker å være flyktig. Når jeg har hjulpet folk (eller meg selv) i å få innsikt i f.eks. kjærlighetssituasjoner, har jeg aldri - så vidt jeg vet - opplevd at kortene har fortalt noe som ikke viste seg å stemme i senere tid. Dersom kortene har vist tvil, laber interesse, skjulte (dårlige) intensjoner, trekantdrama/utroskap, så har det faktisk stemt. Nå har ikke jeg mange tiår med erfaring, men dersom jeg la mine egne kort på meg selv, så ville jeg stolt litt på dem. Men om jeg ville stolt på en venninne som la kort? Ikke så veldig. Det har jo mye å si hvordan spørsmålet blir stilt, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vil i tillegg legge til at jeg også er litt uenig med dem i at kortene ikke kan fortelle hvor noen står følelsesmessig, selv om dette kan endre seg fra tid til annen, og virker å være flyktig. Når jeg har hjulpet folk (eller meg selv) i å få innsikt i f.eks. kjærlighetssituasjoner, har jeg aldri - så vidt jeg vet - opplevd at kortene har fortalt noe som ikke viste seg å stemme i senere tid. Dersom kortene har vist tvil, laber interesse, skjulte (dårlige) intensjoner, trekantdrama/utroskap, så har det faktisk stemt. Nå har ikke jeg mange tiår med erfaring, men dersom jeg la mine egne kort på meg selv, så ville jeg stolt litt på dem. Men om jeg ville stolt på en venninne som la kort? Ikke så veldig. Det har jo mye å si hvordan spørsmålet blir stilt, o.l.

Selvfølgelig. Hvis vi kan se på oss selv kan vi se på andre også. Jeg ville ikke stolt på venninner. De vet for mye fra før og tolker deretter. De er ikke nøytrale og har sine oppfatninger på forhånd. Hun kan bare legge bort kortene og synse. Hun har bare ikke kortene hun kan peke på for å få støtte for sine tanker og overbevise deg. Det er mer overbevisende for deg når hun snakker på inn og utpust med ting hun kanskje ikke tør å si uten de engang.

Når du sier at følelsene forandrer seg hele tiden, klarer du da ikke se hva vi sier; at det ikke er skjebne, men avhenger av respondering på omgivelser og kan være foranderlig? Hvis jeg ser at et forhold ikke varer, ser jeg etter hvorfor. Hvis det kan gjøres noe med det, gir jeg råd. Følges de rådene kan kortene vise at forholdet varer. Vi må ha bedre grunnlag for å spå noen en bestemt fremtid enn å bare fortelle om den. Den kan forandres på. Derfor er kortene ikke et verktøy til å love noen en bestemt fremtid.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan er det mulig å ha så store vrangforestillinger? Selvfølgelig viser ikke kortene noe som helst. Det er random. Med ingen mål å mening. Det fins ingen ting som tyder på at kort har noen evner ut over dette. INGEN!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan er det mulig å ha så store vrangforestillinger? Selvfølgelig viser ikke kortene noe som helst. Det er random. Med ingen mål å mening. Det fins ingen ting som tyder på at kort har noen evner ut over dette. INGEN!!! 

INGEN seriøse påstår det heller.INGEN seriøse påstår at de ikke lyver heller. Det er livløse papirflak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2021 at 9:43 AM, AnonymBruker said:

Tilfeldig eller ikke hadde nok venninnen min rett, for fyren er ute av bildet da han ble mer og mer stille og jeg trakk meg unna selv. Sa jeg ikke skulle blande meg mer borti sånne kort men ble nysgjerrig og spurte hun om mitt neste seriøse forhold, dette sa hun er med en jeg kjenner da hun fikk tre kort som underbygget det (6 kopper, «You’ve already met the person you seek» og «Reconciliaton - someone is returning from your past»). Det var litt creepy å se disse kortene som alle sa det samme, hun jukset ikke på noe måte da jeg var der. Spennende selv om jeg tar det med en klype salt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tilfeldig eller ikke hadde nok venninnen min rett, for fyren er ute av bildet da han ble mer og mer stille og jeg trakk meg unna selv. Sa jeg ikke skulle blande meg mer borti sånne kort men ble nysgjerrig og spurte hun om mitt neste seriøse forhold, dette sa hun er med en jeg kjenner da hun fikk tre kort som underbygget det (6 kopper, «You’ve already met the person you seek» og «Reconciliaton - someone is returning from your past»). Det var litt creepy å se disse kortene som alle sa det samme, hun jukset ikke på noe måte da jeg var der. Spennende selv om jeg tar det med en klype salt 😅

Og dette kan like gjerne være et resultat av at dere begge trodde på det. Hadde spådommen gått andre veien og spådd giftermål så hadde dere sikkert prøvd enda lenger.

Jeg synes forøvrig at dette med å se ting, bli spådd osv er litt spennende, men mitt møte med det har vært skuffende. Ringte en spådame på tlf fordi katten min var borte, hun sa den kom hjem, men den var død. Var på en messe en gang, der det var flere og hun spådde meg ang barn og ingenting stemte.

Men jeg har flere ganger opplevd at jeg får en sterk magefølelse av noe, sånn at du bare «vet» og at det har stemt. Og da mener jeg om ting man ikke har mulighet til å selv påvirke. Ene gangen det skjedde så hadde jeg en misses abortion (før uke 12) selv om prøvene (hcg) var stigende og graviditetstegnene var der. Jeg bare visste at noe var galt. Dette var før jeg visste hva MA var og trodde at spontanabort med blødning var det eneste «tegnet» på at svangerskapet var «avbrutt». Og det var ikke en frykt for at noe var galt, som mange føler på før uke 12, det var en visshet. Hadde ikke noen sånne følelser i de to andre svangerskapene. 

Men det går vel mer på intuisjon enn på spådom og overtro generelt.

Anonymkode: fba71...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...