AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Ja: Familien min sier jeg ikke skal anmelde voldelig eks pga barna. De mener at det vil gå utover barna om jeg anmelder ham. Vi snakker fysisk, psykisk og økonomisk vold i femten år. Det har vært kasting av ting, kvelertak, sparking, spytting, grove krenkelser og trusler. Barna har både sett og hørt. Jeg ønsker å anmelde, men føler meg så forvirret. Har familien min rett? Jeg forstår ikke hvorfor de ikke støtter meg. Anonymkode: 3e600...dd0 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 21. oktober 2021 Nei, de har ikke rett. Det er han som ha ødelagt for barna. Anmeld! Anonymkode: 7dca8...80e 50
Ulrikke Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 De har ikke rett. Du ødelegger ikke for barna, det har han klart helt fint på egenhånd! Å IKKE anmelde, derimot? Vis barna at du ikke finner deg i det. Stå i det sammen med dem i det som evt kommer, men å late som ingenting viser ikke barna at du står opp for deg selv. Man må selvfølgelig snakke godt med dem både i forkant og underveis. Men familien din tar feil her, eventuelt er de konfliktskye.... 28
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Ulrikke skrev (Akkurat nå): Men familien din tar feil her, eventuelt er de konfliktskye.... De sier at barna trenger faren sin og at jeg ikke må ødelegge. Anonymkode: 3e600...dd0
KjøttOPP Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Hvis du unnlater å anmelde det, signaliserer du implisitt at vold er greit og noe man skal innfinne seg med. Husk at du er en rollemodell! 27
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 Hva lærer du barna om du ikke anmelder? At han kan gjøre hva som helst uten konsekvenser. At livet ditt og deres ikke er verdt noe? De VET hans handlinger ikke er lovlige, men de vil for alltid miste all tillit til både ham, deg, rettsvesenet, politiet og helsevesenet om du ikke anmelder. De er antagelig traumatiserte fra før, og de trenger hjelp. Det kan være mye hjelp i å se at hans handlinger får konsekvenser. og ja, jeg tenkte som deg da jeg etter 10 år Da jeg forlot min voldelige mann. Jeg anmeldte til slutt, og han fikk sin straff. Det gjorde en enorm forskjell for mine barn. For første gang i livet følte de seg trygge fordi han ble fengslet, og de har i dag en stor tillit til politiet. Fordi han vel straffer med såpass lang fengselsstraff utløste det også en hel del ressurser rundt barna, de fikk skikkelig traumebehandling og god hjelp. anmeld!!! Anonymkode: 82427...8ff 18
Ulrikke Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sier at barna trenger faren sin og at jeg ikke må ødelegge. Anonymkode: 3e600...dd0 Du tror vel ikke på dem? Hvem er det som har ødelagt noe eventuelt, du eller ham??? Hadde han oppført seg som folk hadde det jo ikke vært noen sak.... 15
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 KjøttOPP skrev (Akkurat nå): Hvis du unnlater å anmelde det, signaliserer du implisitt at vold er greit og noe man skal innfinne seg med. Husk at du er en rollemodell! Ja. Det sier advokaten min og egentlig alle andre, også. Bare ikke familien min. Anonymkode: 3e600...dd0 3
KjøttOPP Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Det sier advokaten min og egentlig alle andre, også. Bare ikke familien min. Anonymkode: 3e600...dd0 Gi f*** i dem og tenk på deg og barnas fremtid! 16
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Hør på advokaten din 💕 anmeld 💕 Anonymkode: 4cfe1...c27 20
Pippi Lotta Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Om han er voldelig foran barna så sier det mye om hans omsorgs evne. Om du anmelder vill du få dette litt bedre dokumentert, så jeg vill si du bør andmelde for barna dine sin skyld! Det er trist og høre at familien din ikke støter deg. Kanskje du kan ta kontakt med et krise senter som kan gi deg råd og støtte, det trenger både du og barna dine💗 7
Lorieen Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 Selvfølgelig skal du anmelde, det er ikke noe å lure på engang! Stå opp for deg selv og barna dine og vis at det ikke er greit at noen behandler deg/dere på den måten. Familien din kan ta seg en gigantisk bolle, de har åpenbart ikke peiling. 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Det sier advokaten min og egentlig alle andre, også. Bare ikke familien min. Anonymkode: 3e600...dd0 Drit i familien din. Tror nok den fornuftige delen av alle tankene du har sier at du skal anmelde, for det er HAN som ødelegger, å du skal ikke lære barna dine at slik oppførsel ikke får konsekvenser. Anonymkode: a2783...e93 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 Ulrikke skrev (Akkurat nå): Du tror vel ikke på dem? Hvem er det som har ødelagt noe eventuelt, du eller ham??? Hadde han oppført seg som folk hadde det jo ikke vært noen sak.... Jeg føler meg forvirret. Jeg forstår ikke. De mener at jeg skal bare gå videre og prøve å samarbeide best mulig. Men etter at jeg krevde barnebidrag er han rasende og vil ikke ha noe som helst med meg å gjøre. De synes ikke jeg burde kreve bidrag heller, faktisk. Jeg hadde ønsket at mine barn skulle anmelde om det skjedde med dem. Så hvorfor tenker ikke familien min sånn? Er de ikke glad i meg? Anonymkode: 3e600...dd0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 Du trenger noen å snakke med som kan hjelpe deg til å forstå at det viktigste du kan gjøre for barna dine og deg selv er å anmelde. Ta kontakt med helsestasjon, barnevern eller familievernkontoret. God klem. Anonymkode: c6124...1c1 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Kanskje du kan ta kontakt med et krise senter som kan gi deg råd og støtte, det trenger både du og barna dine💗 Ja, snakker med krisesenter. Anonymkode: 3e600...dd0 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 Lorieen skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig skal du anmelde, det er ikke noe å lure på engang! Stå opp for deg selv og barna dine og vis at det ikke er greit at noen behandler deg/dere på den måten. Familien din kan ta seg en gigantisk bolle, de har åpenbart ikke peiling. Men jeg tenker at siden de har kjent han i femten år så kanskje det er jeg som tar feil? At jeg fortjener dette eller at det ikke er så ille? Tankespinn. Vanskelig. Anonymkode: 3e600...dd0
WonderWomaan Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja: Familien min sier jeg ikke skal anmelde voldelig eks pga barna. De mener at det vil gå utover barna om jeg anmelder ham. Vi snakker fysisk, psykisk og økonomisk vold i femten år. Det har vært kasting av ting, kvelertak, sparking, spytting, grove krenkelser og trusler. Barna har både sett og hørt. Jeg ønsker å anmelde, men føler meg så forvirret. Har familien min rett? Jeg forstår ikke hvorfor de ikke støtter meg. Anonymkode: 3e600...dd0 Herregud! Så klart du MÅ anmelde!! Hva faen er galt med familien din???!!! Ikke utsett barna for en slik far!! Herregud! Blir så sint! Hadde kvitta meg med slik familie. 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg blir helt matt og sjokkert over familien din. Anonymkode: e0365...0af 8
Lorieen Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg tenker at siden de har kjent han i femten år så kanskje det er jeg som tar feil? At jeg fortjener dette eller at det ikke er så ille? Tankespinn. Vanskelig. Anonymkode: 3e600...dd0 Kjenn godt etter på magefølelsen din. Hva forteller den deg? Den er ofte en langt bedre los enn hodet i slike tilfeller. Jeg går ut i fra at det har skjedd en god del ila. disse 15 årene som familien din ikke vet om. Da har de heller ikke forutsetninger for å kunne gi deg råd. De prater som de har vett til og kunnskap/innsikt til. Hadde de sett hele bildet hadde de nok reagert annerledes. Endret 21. oktober 2021 av Lorieen 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå