AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Er på min tredje runde med Letrozol, dobbel dose denne gangen, og har fått en sterkt positiv EL-test i dag kl 15. I følge Flo skal jeg ikke ha eggløsning før til mandag, så jeg ble voldsomt overrasket over at den ble SÅ positiv i dag. Er bare på CD 10, så syns det er litt tidlig? Eller er dette vanlig når man går på Letrozol? Det er jo fare for at egget ikke er modent nok hvis man har EL for tidlig, så er litt stresset over dette. Har forstått det sånn at Letrozolen hemmer østrogenproduksjonen de dagene man går på det, som gjør at kroppen får en skikkelig «boost» når produksjonen settes i gang igjen. Men jeg vet ikke om dette påvirker stigningen av LH også? Noen som har opplevd lignende? (Vet det finnes en Letrozol-tråd, men fant ikke noe om dette der). Anonymkode: 606ca...453
Amatariel Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Skal ikke se bort fra du får tidligere EL nå ja. Jeg fikk rekordtidlig EL på tredje dose selv, som var den første på dobbel dose. Fortsett og test videre. Kan jo hende EL-testen blir positiv i noen dager, og da er det noen dager til EL skjer.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Skal ikke se bort fra du får tidligere EL nå ja. Jeg fikk rekordtidlig EL på tredje dose selv, som var den første på dobbel dose. Fortsett og test videre. Kan jo hende EL-testen blir positiv i noen dager, og da er det noen dager til EL skjer. Ok, så godt å høre at det er flere som har opplevd dette. Men er det ikke sånn at ved tidlig EL kan man risikere at egget ikke er modent nok? Og da blir det ikke befruktet? Anonymkode: 606ca...453
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg hadde stort sett el dag 12-14. Et par ganger på dag 11. Da det klaffet hadde jeg el på dag 11. Anonymkode: fc9d1...eed
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Ja, den kan komme tidligere av letrozol Anonymkode: 060f2...61e
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ok, så godt å høre at det er flere som har opplevd dette. Men er det ikke sånn at ved tidlig EL kan man risikere at egget ikke er modent nok? Og da blir det ikke befruktet? Anonymkode: 606ca...453 Nei det tviler jeg på. Gynekologen min sa at egget ikke slipper hvis det ikke er klar for det Så når man får EL så er det nok et fullverdig egg. Jeg var bekymret for det samme i motsatt skala før (hadde alltid EL rundt CD30 og var da redd for at det var av dårlig kvalitet). Men jeg har nå to barn unnfanget på veldig sene EL og de er perfekte de 😄 Så satser på at det jeg bærer på nå med rekordtidlig EL pga letrozol også er det.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Amatariel skrev (52 minutter siden): Nei det tviler jeg på. Gynekologen min sa at egget ikke slipper hvis det ikke er klar for det Så når man får EL så er det nok et fullverdig egg. Jeg var bekymret for det samme i motsatt skala før (hadde alltid EL rundt CD30 og var da redd for at det var av dårlig kvalitet). Men jeg har nå to barn unnfanget på veldig sene EL og de er perfekte de 😄 Så satser på at det jeg bærer på nå med rekordtidlig EL pga letrozol også er det. Puh, godt å høre!😊 Flott å høre at alt gikk bra for deg også😇 Problemet vårt nå er at den tidlige eggløsningen gjør at mannen ikke får spart seg nok. Vi fikk beskjed at han hadde litt færre sædceller enn vanlig, og at det derfor var lurt å ha sex annenhver-tredjehver dag rundt EL. Så han skulle egentlig spare seg i dag og i morgen, sånn at han var klar med fulladet kanon til søndag kveld, men nå når testen er positiv må vi jo bare kjøre på! Og siden jeg trodde EL ikke var før over helgen har vi hatt sex hver dag denne uken.. Dermed har han altså ikke rukket å spare opp noe som helst. Litt krise🙈 Hvor rekordtidlig var din EL som du ble gravid på nå da? Hvordan timet dere sexen inn mot den? Nå har sikkert mannen din normal sædkvalitet da😊 Anonymkode: 606ca...453
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvor rekordtidlig var din EL som du ble gravid på nå da? Hvordan timet dere sexen inn mot den? Nå har sikkert mannen din normal sædkvalitet da😊 Jeg fikk EL på CD13 denne gangen som jeg nå er gravid. Det gjennomsnittlige for meg var CD22, og på letrozol fikk jeg den noen ganger på CD16. Så 13 var helt vilt tidlig for meg... Vi hadde sex 3 av de 5 fertile dagene (selve EL-dagen, dagen før EL og tre dager før EL). Men ja, ikke noe påvist kvalitet her. Men om mannen din bare har "litt færre påviste enn vanlig" så høres ikke det så aller verst ut? På èn utløsning kommer vanligvis 300 millioner sædceller, så mannen din kan vel ha en god del mindre enn dette før det egentlig er krise? Tenk at det uansett er bare èn celle som skal til... 🤞
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Amatariel skrev (24 minutter siden): Jeg fikk EL på CD13 denne gangen som jeg nå er gravid. Det gjennomsnittlige for meg var CD22, og på letrozol fikk jeg den noen ganger på CD16. Så 13 var helt vilt tidlig for meg... Vi hadde sex 3 av de 5 fertile dagene (selve EL-dagen, dagen før EL og tre dager før EL). Men ja, ikke noe påvist kvalitet her. Men om mannen din bare har "litt færre påviste enn vanlig" så høres ikke det så aller verst ut? På èn utløsning kommer vanligvis 300 millioner sædceller, så mannen din kan vel ha en god del mindre enn dette før det egentlig er krise? Tenk at det uansett er bare èn celle som skal til... 🤞 Oi, ja da skjønner jeg at CD 13 var veldig tidlig for deg! Ja, det var det de sa hvertfall, men vet ikke noe om hvor mange færre det var, han har ikke fått noen tall på det. Og der også sa de at det trengs jo bare én. Jeg vet ikke om EL er i dag, eller om testen kommer til å fortsette å være positiv, skal teste i ettermiddag. Men vi kommer nok uansett til å ha sex i dag, selv om han ikke har fått spart opp noe.. Så får bare satse på at den ene soldaten som trengs klarer å nå målet denne gangen😅 Anonymkode: 606ca...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå