AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Del Skrevet 21. oktober 2021 Noen som vet om fine storbyer å besøke i Europa? Jeg synes London og Roma er fine byer og der har jeg vært før, men nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Har tenkt på Krakow, Riga, Amsterdam og Praha en god stund nå, men har ingen kjennskap til de byene. For eksempel så synes jeg Paris virker litt ensformig og kaotisk, så det frister ikke så mye å reise dit. Jeg skal reise alene og er 25 år Vil bo i en by med mye arkitektur og museum, og hvor det er et fint utvalg av restauranter, puber og butikker. Ønsker å dra til en by med lave priser. Anonymkode: 28d74...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwkwardAlice Skrevet 21. oktober 2021 #2 Del Skrevet 21. oktober 2021 Brugge i Belgia er min favoritt, men Krakow, Amsterdam og Praha er fine plasser. Helsinki kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeseInnlegg Skrevet 21. oktober 2021 #3 Del Skrevet 21. oktober 2021 (endret) slettet Endret 2. november 2021 av LeseInnlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Del Skrevet 21. oktober 2021 Amsterdam er så vakker, trygg å ferdes i alene også. Masse puber, butikker osv. Anonymkode: 92dd7...692 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Del Skrevet 21. oktober 2021 Hva med Gdansk? Flott by, og ganske billig. Selv skal jeg to dager til Miami i november, men det er nok for de mer spesielt interesserte. Anonymkode: 99cd9...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 21. oktober 2021 #6 Del Skrevet 21. oktober 2021 Budapest kan anbefales. Mange museer, thermalbad, spa, puber, lite kriminalitet, lett å finne fram, rimelige priser og et flott julemarked fra 18.november. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har vært i Riga i oktober og kan anbefale det. Men vet ikke hvordan det er nå med Covid, Karkow var bare stress i høst Anonymkode: 837ed...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Del Skrevet 21. oktober 2021 Så og si hele Øst-Europa ser ut til å bli rødt nå... Eller tar jeg feil? Anonymkode: ca317...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Del Skrevet 21. oktober 2021 Barcelona, Madrid eller Lisboa er kanskje fremdeles litt hyggelig værmessig i november? Barcelona og Lisboa er iallfall veldig fine byer, hørt Madrid og er fint men ikke vært der. Hørt at Barcelona kanskje ikke er det tryggeste om man er alene da, men det kan du jo sjekke ut (hørt det er en del ran osv? Følte oss trygge da vi var der men vi var ikke ute så sent og vi reiste 3 stk sammen og var sjelden 1 person alene utenom midt på dagen) Wien skal ha veldig fine julemarkeder Jeg var i Warzawa en november og det var mørkt og kaldt og ikke så trivlig. Budapest og Praha er veldig fine byer som jeg anbefaler å besøke, har bare vært der på sommer og tidligere på høsten da. Amsterdam er verdt et besøk. Anonymkode: 1b749...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva med Gdansk? Flott by, og ganske billig. Selv skal jeg to dager til Miami i november, men det er nok for de mer spesielt interesserte. Anonymkode: 99cd9...92a Det var da veldig langt å dra for 2 dager... Anonymkode: 42e34...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 22. oktober 2021 #11 Del Skrevet 22. oktober 2021 Malaga ❤️ Gamlebyen er fantastisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Del Skrevet 22. oktober 2021 Singapore er verdens beste by, spør du meg. Veldig mye kultur presset inn på et lite geografisk området. De har også kanskje verdens beste mat-kultur, med innflytelse fra overalt i verden. Virkelig et multikulturelt paradis. En visjon for fremtidens globale storbyer. Jeg drar ofte på ferie kun for maten sin skyld, og Singapore er virkelig i verdensklassen. Anonymkode: a2074...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Del Skrevet 22. oktober 2021 Av de byene du nevner ville jeg gått for Amsterdam. Veldig fin by, enkelt å reise rundt og oppleves som trygt. Hadde følt med veldig trygg alene der. Museumer, restauranter, puber og flott arkitektur i massevis. I tillegg har befolkningen gode engelskkunnskaper. Utenom byene du nevner ville jeg gått for Lisboa. Nydelig by, i tillegg til at det er litt bedre temperaturer der. Anonymkode: ac773...fca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Del Skrevet 22. oktober 2021 Vil nå påstå at Paris har plenty av arkitektur, museum, restauranter osv. Det er jo en gigantisk by, så vil ikke akkurat kalle den ensformig.. Men uansett, jeg vil anbefale Budapest, det er en flott by, masse å se! De har også såkalte "ruinpuber", som er litt mer spesielle og unike enn bare vanlige puber. Likte også Gdansk veldig godt. Men jeg ville gjerne ventet litt og sett det an hvor smitten øker mest osv. Anonymkode: 37a25...1f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #15 Del Skrevet 22. oktober 2021 Skriver du feil angående Paris, mente du en av de andre byene? Paris er så langt fra ensformig som du kan komme hvertfall. Ville valgt Paris over alle de byene du nevner. Riga syntes jeg var litt kjedelig. Men alle de øvrige byene du nevner kan anbefales😊. Anonymkode: 27b79...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #16 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 14.56): Noen som vet om fine storbyer å besøke i Europa? Jeg synes London og Roma er fine byer og der har jeg vært før, men nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Har tenkt på Krakow, Riga, Amsterdam og Praha en god stund nå, men har ingen kjennskap til de byene. For eksempel så synes jeg Paris virker litt ensformig og kaotisk, så det frister ikke så mye å reise dit. Jeg skal reise alene og er 25 år Vil bo i en by med mye arkitektur og museum, og hvor det er et fint utvalg av restauranter, puber og butikker. Ønsker å dra til en by med lave priser. Anonymkode: 28d74...80a Edinburgh krysser av alle punktene på lista di Anonymkode: 521a6...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. oktober 2021 #17 Del Skrevet 23. oktober 2021 Hvis vi snakker lang helg eller få dager ville jeg ikke brukt opp masse tid på reising. Da er 1-1,5 timers flytur nok. Under disse forutsetningene anbefaler jeg: - Gdansk - Amsterdam - Edinburgh (men vet ikke om det går direkte fly fra dit du skal - bytte av fly betyr ofte at reisetiden øker) - Aberdeen (men jeg vet ikke så mye om museer der. Imidlertid er det nok av direktefly, og Edinburgh er bare en togtur, eller innenlandsfly unna). Jeg har aldri vært i Paris, men "ensformig" er ikke det første ordet jeg kommer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 14.56): Noen som vet om fine storbyer å besøke i Europa? Jeg synes London og Roma er fine byer og der har jeg vært før, men nå har jeg lyst til å prøve noe nytt. Har tenkt på Krakow, Riga, Amsterdam og Praha en god stund nå, men har ingen kjennskap til de byene. For eksempel så synes jeg Paris virker litt ensformig og kaotisk, så det frister ikke så mye å reise dit. Jeg skal reise alene og er 25 år Vil bo i en by med mye arkitektur og museum, og hvor det er et fint utvalg av restauranter, puber og butikker. Ønsker å dra til en by med lave priser. Anonymkode: 28d74...80a Anbefaler Las Palmas...nydelig by,hyggelige folk og lite turister...elsker den byen Anonymkode: ad9b4...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Del Skrevet 25. oktober 2021 Budapest, Praha, Edinburgh, Firenze Anonymkode: 664e8...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Del Skrevet 25. oktober 2021 Når det gjelder Edinburg så vet jeg ikke helt om den kommer til å svare til forventningene dine om storby. Jeg har vært der flere ganger og synes byen er riktig så trivelig, kanskje nettopp fordi den er ganske liten. Jeg hadde dratt til Berlin hvis jeg skulle ha dratt noe sted. Relativt lave priser, godt utvalg av restauranter , jeg har vært der alene flere ganger og vandret rundt alene i sentrum uten å føle meg utrygg. Masse interessante museer, mange av dem samlet på en plass; Museumsinsel. Folk er ganske greie også, lokalbefolkningen er ikke så overforet på turister som enkelte andre storbyer i Europa. Anonymkode: b2980...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå