Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med dårlig samvittighet, for alt. Jeg er preget av en dårlig oppvekst, brudd i relasjon med en forelder, og to voldelige forhold. Jeg havner ofte i situasjoner jeg ikke ønsker å være i, drar på ting jeg ikke ønsker eller tilbringer tid med mennesker jeg ikke liker fordi jeg får dårlig samvittighet av å si nei. Hvis jeg klarer å si nei, snur jeg ofte fordi andre ikke tar et nei for et nei.. Jeg vet jeg er lett å manipulere, fordi dersom de spiller på samvittigheten min så klarer jeg ikke si nei.. Jeg er klar over problemet, og jeg har en forståelse for hvorfor jeg er som jeg er, men det hjelper svært lite på det. 

Er det noen som har hatt samme utfordringer, som har noen tips eller noe som kan hjelpe meg. Det tærer på psyken min og jeg vet at jeg kan ikke fortsette å ha det slik.. 

Anonymkode: 5e12f...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt som deg. Hadde jeg vært rik hadde jeg gått i terapi. Tror pappa var narsissist. Og eksen min. Tør ikke gå inn i et nytt forhold. Vet ikke om ting skjer fordi de utnytter meg eller fordi jeg ikke setter grenser og at jeg er vanskelig å forholde meg til.

Jeg prøver å bli flinkere til å sette grenser. Bare si nei. Og ikke begrunne. Og at avslapping hjemme er god nok grunn til å si nei til en ting jeg ikke vil være med på.

Anonymkode: 3496f...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...