Gå til innhold

Hva gjør jeg her? Familie situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror og hans kone er sær og vanskelig. Etter en uoverstemmelse for snart 1 år siden har de lagt meg for hat. Slettet med på alle sosiale medier. Når vi møtes i familieselskap ignorerer de meg totalt og svarer ikke når jeg snakker til de. 
I følge meg er det deres feil det som skjedde i fjor, men ser selv jeg også ble hissig og sa ifra. Dette har jeg lagt meg flat for og bedt om unnskyldning for. De har ikke bedt om unnskyldning for noe. 
vi har ingen kontakt og jeg har ikke sett tantebarna mine på snart 1 år, enda vi bor 5 min unna i bil. 
kjøpe julegave eller ikke til tantebarna? 
Er redd jeg får de i retur og det vil såre meg veldig. 
det er de som har kuttet båndet, ikke jeg. 
skrev en melding på messenger hvor jeg skrev at jeg synes det er leit det har blitt slik. Og at jeg ønsket at vi kunne snakke ut og se framover osv. etter denne meldingen slettet han meg.  
Jeg kan ikke gjøre så mye mer.. men frister ikke kjøpe julegave til alle barna deres 

Anonymkode: d6f37...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke gå utover barna at foreldrene ikke klarer å oppføre seg 

Anonymkode: 8cad7...8f7

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jeg helt enig i.. men slik som det ser ut nå blir det nok ikke kontakt igjen mellom oss. Dama til bror er helt syk i hodet, og bror er tøffelhelt. 

• Liker 5
Skrevet

Gi gaver! 

Og vil tro det ikke hjelper på situasjonen at du kaller svigerinnen din syk i hodet! 

• Liker 9
Skrevet

Du kan jo gi gave, men vær forberedt på at den kommer i retur. 

Anonymkode: 57462...d25

• Liker 5
Skrevet

Det er jeg helt enig i.. men slik som det ser ut nå blir det nok ikke kontakt igjen mellom oss. Dama til bror er helt syk i hodet, og bror er tøffelhelt. 

Det skal fortsatt ikke gå utover barna. Du er tanten /onkelen deres og da er det naturlig å kjøpe gave til de uansett,  spesielt om de er små enda. 

• Liker 6
Skrevet
LoppeLiten skrev (3 minutter siden):

Gi gaver! 

Og vil tro det ikke hjelper på situasjonen at du kaller svigerinnen din syk i hodet! 

Hva jeg skriver av egne tanker på anonymt er noe annet enn å direkte kalle henne det. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva jeg skriver av egne tanker på anonymt er noe annet enn å direkte kalle henne det. 

Er ikke så voksent å kalle henne det selv på et anonymforum.

• Liker 3
Skrevet

jeg synes det er trist, og vi har det sånn i svigerfamilien selv. Her er det flere å "skylde" på, folk er generelt lite rause med hverandre og tenker omtrent kun på seg selv. 

Jeg og mannen har inntatt en nøytral part, men vi begynner selv å bli møkkalei av alt drama rundt julefeiringer og tilstelninger. Selv en uskyldig bursdag kan det oppstå store konflikter rundt. Mens vi skal svelge alt av kameler og ha uendelig med forståelse til de som er med i konflikten. 

Som du sier selv, det går ut over barna, men hvor mye kontakt hadde du hatt med de selv om de ikke hadde brutt kontakten, du omtaler de jo ikke akkurat foreldra med fine ord her. 

Anonymkode: aa8c3...3c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Der er jeg uenig, for det handler om holdningene dine til henne. Disse skinner gjennom enten du vil eller ikke uten at du direkte sier det til henne. 

• Liker 3
Skrevet

Er ikke så voksent å kalle henne det selv på et anonymforum.

Jeg støtter ts, man kan kalle hvem mann vil for syk i hodet på dette forumet. Kjenner flere som ikke er helt friske i sin tankegang.

Anonymkode: 82ea2...473

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her ble vi blokkert på både Facebook og Instagram av vår onkel og tante pga uvennskap mellom de og mine foreldre. Så det går tydeligvis utover barna også, selvom vi ikke har noe med denne krangelen å gjøre! Det er faktisk veldig sårt og trist slik det har blitt!

Anonymkode: 33da0...164

• Liker 3
Skrevet

Hva gikk uoverensstemmelsen ut på da?

Anonymkode: 97aa2...26b

Skrevet

Her ble vi blokkert på både Facebook og Instagram av vår onkel og tante pga uvennskap mellom de og mine foreldre. Så det går tydeligvis utover barna også, selvom vi ikke har noe med denne krangelen å gjøre! Det er faktisk veldig sårt og trist slik det har blitt!

Poenget mitt er jo at det IKKE skal gå utover barna uansett....

• Liker 1
Skrevet

Jeg støtter ts, man kan kalle hvem mann vil for syk i hodet på dette forumet. Kjenner flere som ikke er helt friske i sin tankegang.

Anonymkode: 82ea2...473

Nei, jeg synes ikke det er greit.  Det er slik barn faktisk begynner å mobbe, fordi dem tar etter voksne 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget mitt er jo at det IKKE skal gå utover barna uansett....

Greit nok at du mener det, men mitt poeng ER at det går utover barna, enten man mener det eller ikke…

• Liker 1
Skrevet

Det er da dere voksne som har blitt uenige. Er da ingen grunn til å la dette gå utover barna. Er bare å sette posen med gaver på trappa.

Anonymkode: a8f90...690

• Liker 4
Skrevet

Det er da dere voksne som har blitt uenige. Er da ingen grunn til å la dette gå utover barna. Er bare å sette posen med gaver på trappa.

Anonymkode: a8f90...690

Amen🙏

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du risikerer at broren din hiver gavene hvis du setter de på trappa. Men dere har vel kanskje noen foreldre i live? Da tror jeg at jeg ville alliert meg med disse og gitt gaver som kan bli åpnet samt være hos besteforeldrene. Da blir ikke barna glemt, men du slipper å oppleve at gavene bli kastet.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det skal fortsatt ikke gå utover barna. Du er tanten /onkelen deres og da er det naturlig å kjøpe gave til de uansett,  spesielt om de er små enda. 

Er da på ingen måte naturlig å kjøpe gaver til barn hvis man ikke har kontakt med foreldrene. Det er ikke å "la det gå ut over barna" 

Anonymkode: 0e7aa...72f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...