AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #21 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette stemmer ikke «Kvalme og oppkast etter operasjon (postoperativt) er, ved siden av smerte, et av de hyppigste og mest plagsomme problemene hos pasienter etter kirurgiske inngrep» https://nhi.no/sykdommer/kirurgi/anestesi/kvalme-og-oppkast-etter-operasjon/ Anonymkode: c039f...fce Men kvalmen har også med type smertestillende å gjøre. Nettop operert selv, fikk ikke morfin (tåler ikke) og ble ikke kvalm. De andre på postop kastet opp og jeg forstod på de andre på rommet mitt senere at det var pga bivirkning fra smertestillende. Anonymkode: 68f7a...44b
Adrenalina1 Skrevet 24. oktober 2021 #22 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 13.02): Da gir du bare beskjed om at du ikke skal ha ren morfin som smertelindring, men andre typer som feks. Ketorax. Det har jeg gjort mange ganger da man ofte blir kvalm av morfin. Ellers vil jeg for min del si at narkose er helt topp. Den ultimate form for avslappning. Og det mener jeg. Du kan be om beroligende medisiner før operasjonen. Det er å anbefale dersom du er veldig nervøs. Du får også beroligende (eller svært sterke smertestillende) når du kommer inn på operasjonsstua. Dette får du intravenøst. Da er man så avslappet og lykkelig at ingenting betyr noe lenger. Så får du litt oksygen i en maske over ansiktet. Dersom du har klaustrofobi eller synes det er ubehagelig så kan du holde masken selv eller så kan de holde den et stykke over ansiktet ditt. Når de gir deg oksygen vil du også få narkosemiddel intravenøst og plutselig er du bare borte. Du merker egentlig ikke at du sovner engang før du våkner på oppvåkningen. Anonymkode: 9c3b9...238 Jeg blir fryktelig kvalm av Ketorax.
Adrenalina1 Skrevet 24. oktober 2021 #23 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Adrenalina1 skrev (Akkurat nå): Endret 24. oktober 2021 av Adrenalina1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #24 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kvalmen har også med type smertestillende å gjøre. Nettop operert selv, fikk ikke morfin (tåler ikke) og ble ikke kvalm. De andre på postop kastet opp og jeg forstod på de andre på rommet mitt senere at det var pga bivirkning fra smertestillende. Anonymkode: 68f7a...44b Uansett grunn er kvalme vanlig så blir feil å si at dette ikle er vanlig lenger Anonymkode: c039f...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå