philippa starck Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har nettopp sett Dokument 2, der de har fulgt guttene som slo ned og ødela livet til Kjetil, som nå sitter i rullestol. Jeg kjenner at jeg helt upolitisk korrekt blir rasistisk av dette! Guttene som slo var av utenlandsk opprinnelse, og hadde holdninger som gjør at jeg blir helt matt. De angret ikke, og det var i grunnen ikke deres feil at Kjetil nå satt i rullestol - det var bare uheldig. Hva er det som gjør at unge gutter kan utføre slike ting - slå og sparke en uskyldig mann på vei hjem? Jeg har ikke ord. Og igjen viser det seg at det er "utlendinger" som lager problemene. Norske fengsler er fylt opp av etniske nordmenn! Uff, nå skrev jeg sikkert ting jeg ikke burde skrive- men jeg er bare så fortvilende provosert akkurat nå!!!
Gjest Bellatrix Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg ble også provosert over den vanvittig likegyldige holdningen til han 18-åringen.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg leste et intervju med ham i en av dagsavisene i dag, der stod det at han anget mye og alltid ville bære det med seg.
Gjest gotthard Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 han sa her at "de skulle bare ha det gøy og sloss lit, ingen ting galt i det".... vedder på at den lille feige degosen ville løpt mens han ropte på mamma om han møtte noen uten at gjengen hans var med...
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Her er artikkelen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/03/445212.html
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg leste et intervju med ham i en av dagsavisene i dag, der stod det at han anget mye og alltid ville bære det med seg. ← Det kan godt hende han angrer selv om han ikke viser det slik vi "ønsker" at han skal. Samtidig gir slike intervjuer i tabloidpressen meg litt dårlig smak i munnen - om noen husker han som ble utvist fra Big Brother pga en tidligere voldsdom så har han også et "angrende intervju" bak seg uten at han har vist at han har tatt konsekvensene av dette. (blant annet ikke betalt erstatning til voldsofferet o.l). Så i slike saker "tror jeg det ikke før jeg får se det" at de anger, samme hvilken etnisk bakgrunn voldsmannen har hatt.
Gjest Gulltopp Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har nettopp sett Dokument 2, der de har fulgt guttene som slo ned og ødela livet til Kjetil, som nå sitter i rullestol. Jeg kjenner at jeg helt upolitisk korrekt blir rasistisk av dette! Guttene som slo var av utenlandsk opprinnelse, og hadde holdninger som gjør at jeg blir helt matt. De angret ikke, og det var i grunnen ikke deres feil at Kjetil nå satt i rullestol - det var bare uheldig. Hva er det som gjør at unge gutter kan utføre slike ting - slå og sparke en uskyldig mann på vei hjem? Jeg har ikke ord. Og igjen viser det seg at det er "utlendinger" som lager problemene. Norske fengsler er fylt opp av etniske nordmenn! Uff, nå skrev jeg sikkert ting jeg ikke burde skrive- men jeg er bare så fortvilende provosert akkurat nå!!! ← Jeg er helt enig med deg. Dessuten synes jeg det er forkastelig å i det hele tatt la disse voldsmennene komme til orde på TV og fortelle "sin side av saken". En sak har ikke alltid to sider... Jeg antar at poenget med dokumentaren var at folk skulle synes synd på gjerningsmennene - det er direkte kvalmende.
Gjest cecilia Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Helt enig med trådstarter. Ble fryktelig provosert av denne gutten som tydeligvis er helt blåst for det som heter hjerneceller Kjenner mange 18-åringer, og alle ville forstått alvoret i dette. Hvorfor gjør ikke han det? Der sitter han og synes synd på seg selv fordi han sitter i fengsel?!?! Og det verste er at det virker som han synes det er tøft!?? Ærlig talt, han skulle fått ti år.
Gjest LoisLane Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 har ikke sett programmet, men blir provosert bare av å lese om dette. Sånne folk trenger vi rett og slett ikke i samfunnet vårt!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #10 Skrevet 4. oktober 2005 Litt på siden, men hvis innvandrermiljøene snart ikke tar et oppgjør med sine egne, så vil de fleste velgerne vende seg til Frp, og det er alt annet enn heldig for den gruppen.
moka Skrevet 5. oktober 2005 #11 Skrevet 5. oktober 2005 skjønner ikke at folk får seg til å gjøre sånt. eneste grunnen til at han angrer er vel at han kom i fengsel, ellers hadde han vel lev livets glade dager.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 Norske fengsler er fylt opp av etniske nordmenn! ← - og temmelig mange utlendinger, ja. Jeg har jobbet i fengsel i noen år. Prosentandelen ikke-etniske nordmenn i fengsler er svært mye høyere enn i befolkningen. Hva nå enn det sier og ikke sier.
Cupcake Skrevet 5. oktober 2005 #13 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg synes hele den greia er grusom! At noen kan gjøre noe slikt mot et annet menneske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå