Gå til innhold

Jeg overhørte en telefonsamtale med kjæresten min og exen til hennes kusine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kort fortalt. Jeg overhørte en telefon samtale mellom kjæresten min og en i "familien" hennes, han hun snakket med var exen til hennes kusine som døde for noen år siden. Vi bor i Ålesund og han bor nede i Oslo. Hun snakker med han sjeldent, og han har ingen kontakt med hennes familie, annet enn henne og hennes bror av og til. men han var på vei hjem fra byen og hadde kommet hjem, hun hadde ringt han for å spør om noe ang julegaver. 

Det jeg overhørte (som hun ikke vet) var litt av samtalen dems, hun hadde på høyttaler og hun visste ikke at jeg var hjemme så jeg har bare latet som ingenting og holdt det for meg selv. Jeg vet jo veldig godt at hun ikke liker han, men likevel fikk jeg en forferdelig sjalusi følelse. Han sa til henne "du skulle vært her nå så jeg kunne ligget å holdt rundt deg og strøket på deg" Selve setningen er ikke akkurat det som plager meg mest, men det var måten hun svarte han på, og hvordan hun reagerte. Hun begynte å le på en flørtete måte, og husker ikke at hun sa noe i mot, men hun bare lo? Hvorfor klarer jeg ikke å glemme dette? Er jo bare en fille ting, men hvorfor snakker en som hun kaller for familie slik til henne? Synes det er litt merkelig. Hva mener dere om dette? og hva skal jeg gjøre? Jeg vil helst bare få glemt det og ikke snakke noe mer om det, synes det blir for dumt å ta det opp med henne. Takk for svar.

Anonymkode: 1429c...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å få det ut av hodet mitt. Hun var som en annen person. Det var måten hun regerte på og hvordan hun oppførte seg som satt seg hos meg. Hørte han sa noe med at det var bare å sove over der om hun skulle til Oslo på shopping så slapp hun Hotel. Jeg har ikke vært meg selv siden dette, Jeg har en vond følelse i meg. Ts

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Dette er ikke en filleting. Du må ta det opp med henne. Dette er ikke vanlige ting å si til andre mens man er i forhold.

Skrevet

Jeg syns ikke du skal ta det opp med henne ennå. Hvis det er noe som foregår der kommer hun uansett bare til å gaslighte deg hvis du tar det opp. Oppfør deg heller som normalt, og gjør litt detektivarbeid i det skjulte.

Evt bare stol på magefølelsen din, og ta en unilateral avgjørelse. Generelt er det ikke så lurt å eksponere usikkerhetene dine overfor dama. Du vinner liksom ikke noe på det. Enten kommer hun til å lyve, eller så kommer hun til å syns det er turn-off.

Anonymkode: 63003...054

• Liker 4
Skrevet

Dumpe.. 

Anonymkode: 64d21...3d6

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke en bagatell. Jeg hadde tatt det opp med henne. Helt idiotisk som en over foreslår, å være redd for å vise "svakhet". Det er mye svakere å begrave det under teppet, mens det verker i magen. 

Sterke folk tør å ta opp ting!

• Liker 7
Skrevet

Fint at dere også mener dette ikke er riktig, så vet jeg det bare ikke er i mitt hodet. Hun kan ikke noe for at han snakket slik til henne, det er ikke hennes feil. Likevel kjenner jeg på denne sjalusi følelsen. Jeg tror ikke han ser på henne som familie, men hun ser på han som familie. 

Det kan hende at hun reagerte som dette fordi hun ble satt ut/sjokkert? Jeg kommer ikke til å snakke med henne om dette, da de ikke har så mye kontakt til vanlig og han bor i Oslo. Tenker på om jeg skal kontakte han selv og snakke med han direkte om dette og si at det er ikke greit? Ts

Skrevet

Synes det er veldig spesielt å snakke slik til kusina til exen som døde. Han har lite respekt ovenfor hans ex når han kan snakke slik til kusinen hennes. 

• Liker 5
Skrevet

Dama di sa jo ikke noe. At hun bare ler kan jo bety at hun syns det var veldig ubehagelig og ikke visste hvordan hun skulle reagere. 

Mange damer har et nærmest instinktivt forhold til å ikke provosere fulle menn. Vi burde være mye mer klare for konflikt og å sette grenser - men det er nesten en annen diskusjon.

Det lureste du kan gjøre er å ta det opp med henne. Da får du høre hennes tolkning av dette. Du bør hvertfall ikke gå og overtolke dette på egen hånd.

Anonymkode: efea2...a47

• Liker 11
Skrevet

Høres ut som at hun lo fordi hun syntes det var ubehagelig og ikke helt visste hva hun skulle svare.

• Liker 8
Skrevet

Jeg kunne funnet på å le litt sånn, bare for å få situasjonen til å forsvinne. Ikke flørtete altså, men det er vel vanskelig å tolke en liten latter. 

Anonymkode: 787c9...e5d

• Liker 8
Skrevet

Det er jo enten eller. Enten har hun mer kontakt med han enn hva du vet, eller så ble hun satt ut.

Jeg hadde nok reagert på samme måte som henne, fordi jeg hadde blitt så satt ut. 

Anonymkode: 2e325...8db

• Liker 5
Skrevet

Jeg kunne også reagert med en nervøs latter. Selv de tøffeste og mest selvstendige kvinner vet veldig godt at det ikke er bare-bare å avvise en mann for direkte. 

• Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint at dere også mener dette ikke er riktig, så vet jeg det bare ikke er i mitt hodet. Hun kan ikke noe for at han snakket slik til henne, det er ikke hennes feil. Likevel kjenner jeg på denne sjalusi følelsen. Jeg tror ikke han ser på henne som familie, men hun ser på han som familie. 

Det kan hende at hun reagerte som dette fordi hun ble satt ut/sjokkert? Jeg kommer ikke til å snakke med henne om dette, da de ikke har så mye kontakt til vanlig og han bor i Oslo. Tenker på om jeg skal kontakte han selv og snakke med han direkte om dette og si at det er ikke greit? Ts

Nei, nei, nei. Det kommer du bare dårlig ut av. Men nå som han har invitert henne til Oslo for å ligge i armene hans og bli strøket på ryggen (merkelig ting å si med mindre de har gjort det før forresten), kan du ikke bare gi det en måneds tid og se om hun tar seg en tur til Oslo?

Hvis det er noe mellom dem, eller hun er hypp på at det skal bli det, vil hun neppe la det gå veldig lang tid før hun tar ham opp på tilbudet. Så kan du spørre henne når hun kommer hjem igjen om hun var fornøyd med hotellet eller noe sånn, overrumple henne litt, og se om hun "flincher" litt i ansiktsuttrykket. Da vet du.

Og hvis hun ikke tar seg en tur til Oslo med det første, er det sannsynlig ikke noe som foregår mellom dem. Da er det nok bare som de andre sier her, en nervøs latter over noe hun syntes var over streken.

Anonymkode: 63003...054

• Liker 3
Skrevet

Nei, du må ikke ta det opp med han, hvis du ikke sier noe til henne!

Men jeg er enig i de som sier at hun kan ha ledd fordi hun ble satt ut, det er en vanlig forsvarsmekanisme for kvinner for å takle menn uten å provosere. Ikke at jeg tror hun er redd for han, men som en over sa, det sitter i instinktene våre etter å ha taklet fulle/kjipe menn i årevis. 

• Liker 4
Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste rette er å ta det opp med henne. Når man er kjærester snakker man sammen om det er noe man går og tenker på og er urolig for, og om du ikke sier noe kommer du til å måtte gå med uroen alene. 

Det naturlige her er at du forteller hva du overhørte, det han sa, hvordan hun reagerte, og at du nå er urolig for dette. Med andre ord, fortell henne sannheten.

Så kan det hende at han er interessert og ikke hun, og at hun syntes dette ble kleint og lo. Det er i orden, og da får hun en mulighet til å forklare deg det. Er det bedrag på gang er det også greit at hun vet at du vet dette. 

Men uansett: Når du har fortalt henne hva du går og tenker på blir det opp til henne å forklare situasjonen og gjøre deg trygg igjen. 

Du bør overhodet ikke kontakte den fyren direkte.

Skrevet

Hva tror du selv da? 
Er det en mulighet for at de har hatt en intim relasjon, eller er dette ønsketenking/flørting fra hans side? Meget klein flørting..

Hvis dette hadde vært meg, hadde jeg tatt det opp med mannen min; «Hadde en prat med x i dag, og han hørtes ikke edru ut….» fex. 
Men det er meg, jeg er ekstremt åpen og har levd med mannen min i over 20 år. 
Hvis hun ikke sier noe kan det hende at hun syns det er flaut og kleint å prate om. Kanskje vil hun heller ikke sette mannen i et dårlig lys.

Hva med å pense samtalen inn på fyren, og høre om hun sier noe om praten?

Tror ikke dette er noe, for å være ærlig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan fortelle noe fra muligens dama di sitt perspektiv.. jeg er lesbisk og de siste dagene har jeg blitt flørtet med av en fyr på jobben (ikke direkte kollega men han er ny her). Jeg syns det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal svare på det han sier. Prøver å nevne min kvinnelige kjæreste regelmessig og når han sier noe flørtete så bare ler jeg det bort, akkurat som dama di. Det kan helt sikkert høres flørtete ut men jeg kan garantere deg at det ikke er tilfelle. Det er ikke alltid så enkelt for alle å avvise noen direkte. 

Har du et ærlig forhold som er åpent for å kunne diskutere sånne ting (slik som jeg har) så syns jeg du bør ta det opp med henne. Hadde min kjæreste overhørt meg og fått en ekkel følelse rundt det så hadde jeg syntes det var helt grusomt hvis hun hadde sittet med det i dagevis uten å fortelle meg det. 

Anonymkode: c07d3...c7a

• Liker 6
Skrevet

Hun har jo ikke gjort noe galt, han har. Å bare le bort noe er noe som hyppig brukes om man opplever noe som litt ubehagelig eller noe som kommer brått på å man ikke vet hvordan man skal håndtere det der og da og/eller ikke ønsker noen konflikt. Hun er ikke ansvarlig for hva andre sier og gjør, og det at man ler bort noe sånt over tlf betyr jo ikke at man ikke klarer å sette grenser skulle nok tilsvarende skje face to face eller om det bare blir en gjentagende greie over tlf/mld. 

Stoler du på dama di? Viss Ja, tenk at han fyren er en dust og move on.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde heller snoka på tlf hennes

Anonymkode: b63e0...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...