Gå til innhold

Hva gir barna deres i julegave til guforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år er jeg helt «lost». Noe er familie så det er jo greit å finne på noe til de.  Ene Gudmora er en god venninne av meg og er helt blank på hva vi skal gi. Tidligere har det vært typ fat, kopp som barnet har tegnet på, kalender med bilder osv. Tenkte førs å kjøpe små lerret så barnet kan male på, men føler kanskje det blir litt «lite», jeg vet ikke. 
 Gavetips taes imot med et stort takk!

Anonymkode: 3d252...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god bok, et fint skjerf, noe godt å spise/drikke, det du tror vedkommende ønsker seg. Hvorfor må det være noe barnet har laget? Barnet kan tegne julekort i tillegg.  

Anonymkode: ed975...ea4

• Liker 4
Skrevet

Kopp med "verdens beste gudmor" og/eller bilder av barnet og gudmor på, med en god kaffetype og litt sjokolade oppi? 

Anonymkode: 5fe41...2c8

Skrevet

Gir ikke hjemmelagde gaver i hvertfall 😆 Har gitt kakao og kopp og brente mandler, julekrus fra Kremmerhuset (2-pk) med lokallagde karameller, skjerf og votter, skjerf eller votter, julekaffe/te osv. De har også fått julekort en gang med bilde av barnet på. Det gidder jeg ikke hvert år. 

Jeg tenker litt på hva jeg ville ønsket selv - som har barn og fadderbarn og tanteunger, då ønsker jeg ikke hjemmelagde ting - det kommer egne barn hjem med og det er mer enn nok. Jeg liker ikke kjøpe for mye dill dall, for det har så lett for å bli oppsamlet "søppel" om det ikke faller i smak, så alt må kunne byttes om jeg kjøper skjerf eller kopper o.l. Jeg vil ikke kjøpe gave "bsre fordi", men den skal settes pris på 🙂

Anonymkode: 4ef30...104

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gir ikke hjemmelagde gaver i hvertfall 😆 Har gitt kakao og kopp og brente mandler, julekrus fra Kremmerhuset (2-pk) med lokallagde karameller, skjerf og votter, skjerf eller votter, julekaffe/te osv. De har også fått julekort en gang med bilde av barnet på. Det gidder jeg ikke hvert år. 

Jeg tenker litt på hva jeg ville ønsket selv - som har barn og fadderbarn og tanteunger, då ønsker jeg ikke hjemmelagde ting - det kommer egne barn hjem med og det er mer enn nok. Jeg liker ikke kjøpe for mye dill dall, for det har så lett for å bli oppsamlet "søppel" om det ikke faller i smak, så alt må kunne byttes om jeg kjøper skjerf eller kopper o.l. Jeg vil ikke kjøpe gave "bsre fordi", men den skal settes pris på 🙂

😂 Bra vi er forskjellige! Jeg elsker å få hjemmelagde gaver av barn🙊 men forstår at ikke alle liker det. Gudmora elsker hjemmelaget og ønsker seg det. Har kjøpt en gaveeske fra the rituals hun får i tilegg.  Men visste likksom hva mer jeg skulle finne på som er koselig, men tror det blir kakao på pinne å en fin kopp! Tusen takk for mange gode tips😁

Skrevet

Søk etter aktiviteter å gjøre i bhg, mange tips der.

Anonymkode: 27adc...29c

Skrevet

Ikke gi bort så mye tull.

Det blir bare liggende fordi man får dårlig samvittighet hvis man kaster det. Det tar opp plass og er egentlig bare søppel. 

Noe som kan brukes opp er bra. Litt dyr og spesiell mat som man sjeldent unner seg. F.eks. kan du kjøpe tørket sopp til en som liker det. Eller dyrere knekkebrød hvis knekkis er noe personen spiser. Eller eksklusiv kaffe hvis det er noe personen drikker. Osv.

Men please ikke kjøp ting man må ha liggende. 

Barnet kan tegne på kortet. Eller barnet kan lage en engel til å henge på juletreet. Men det må være fint nok til å kunne brukes.

Anonymkode: cc66a...9ad

• Liker 2
Gjest rampenissen72
Skrevet

Ingenting. Makan til kjøpepress. 

Skrevet

Vi gir fadder/gudmor etc ingen verdens ting. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad i fadderbarna og tantebarna, men hvis jeg hadde fått selvlagede kunstverk av hver av dem hvert eneste år ville det blitt litt i overkant. ;) Jeg setter stor pris på noe spiselig (og da helst noe som er kjøpt, og dermed produsert under hygienisk betryggende forhold). 

Anonymkode: d637e...de2

• Liker 4
Skrevet

Ville nok heller kjøpt noe velværeprodukter el. Hjemmelagde gaver som små barn har laget er fint å få fra barn, barnebarn og nevøer/nieser - men tipper de fleste andre blir mer glad for andre ting. 

Anonymkode: 06ea3...be0

Skrevet

Et flaxlodd.

Anonymkode: 45921...7a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville nok heller kjøpt noe velværeprodukter el. Hjemmelagde gaver som små barn har laget er fint å få fra barn, barnebarn og nevøer/nieser - men tipper de fleste andre blir mer glad for andre ting. 

Jeg spiser ikke ting som barn lager. Foreldre synes det er søtt at barnet peller seg i nesa, nyser, sikler og klør seg i bleia mens de holder på med mat. Foreldre er blinde for hvor ekle barna deres er. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøpt  noe i tillegg selvfølgelig 😊❤️ Men hun ønsker seg hjemmelagd, men føler likksom at et bilde er så lite😅 vet ikke.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spiser ikke ting som barn lager. Foreldre synes det er søtt at barnet peller seg i nesa, nyser, sikler og klør seg i bleia mens de holder på med mat. Foreldre er blinde for hvor ekle barna deres er. 

Hjemmelagde gaver trenger ikke være spiselig, altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hjemmelagde gaver trenger ikke være spiselig, altså. 

Nei, men nå snakket jeg om spiselige hjemmelagede gaver. Jeg spiser ikke malerier, kastanjemenn og kopper.

Skrevet

Jeg ønsker meg et fint bilde av min frøken som jeg er gudmor til ☺️ Men ikke hvert eneste år, vi har flere bilder ellers, så det å få nye store bilder hvert år fører bare til at mange blir stuet bort. 
ellers er jeg IKKE fan av mat barnet er med å lager, spiser aldri noe som små barn lager. 
maleri osv er koselig, men igjen- alt med måte. 

Anonymkode: 23ce9...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...