Gå til innhold

Roter meg alltid borti samme type menn, uansett om jeg ikke leter etter den typen. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier mye.

Det er ikke sånn at jeg LETER etter det, fordi av og til har jeg møtt menn helt tilfeldig ute... og hvis jeg datet gjennom Tinder, så jeg gjerne etter folk som IKKE var "slik", men oppdaget at de fleste var det i bunn og grunn, likevel.

Hva mener jeg med "slik"? Jo, de mennene jeg har hatt forhold til, eller kun seksuelle forhold, har jevnt over en tendens til å være: tunge i humør, treige, stille (!), ganske usosiale, litt "enkle", ganske handy, flinke til å arbeide og glad i friluft, typiske mandige interesser (om det er lov å si), ganske matcho utseendemessig, og gjerne litt kraftige. De er dårlige til å uttrykke seg, spesielt ang. følelser, og er ikke glad i "tørrprat"/mye snakking.

Selv er jeg RAKE MOTSETNING. Jeg er energisk på grensen til hyperaktiv, snakker mye, er langt ifra treig, akademisk anlagt og opptatt av typiske dameting: klær, sminke, shopping, trene på treningsstudio, festing, være sosial, o.l. Jeg overtenker og er ikke fri for drama, akkurat. Det sier seg vel selv at jeg ikke er en match for disse mennene på sikt, selv om de også ofte prøver å få det til å funke.

Hva er greia med dette tro??? Noen som har noen teorier? Jeg må snu trenden skal jeg finne en kjæreste 😅

Anonymkode: 89b67...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke sånn at jeg LETER etter det, fordi av og til har jeg møtt menn helt tilfeldig ute... og hvis jeg datet gjennom Tinder, så jeg gjerne etter folk som IKKE var "slik", men oppdaget at de fleste var det i bunn og grunn, likevel.

Hva mener jeg med "slik"? Jo, de mennene jeg har hatt forhold til, eller kun seksuelle forhold, har jevnt over en tendens til å være: tunge i humør, treige, stille (!), ganske usosiale, litt "enkle", ganske handy, flinke til å arbeide og glad i friluft, typiske mandige interesser (om det er lov å si), ganske matcho utseendemessig, og gjerne litt kraftige. De er dårlige til å uttrykke seg, spesielt ang. følelser, og er ikke glad i "tørrprat"/mye snakking.

Selv er jeg RAKE MOTSETNING. Jeg er energisk på grensen til hyperaktiv, snakker mye, er langt ifra treig, akademisk anlagt og opptatt av typiske dameting: klær, sminke, shopping, trene på treningsstudio, festing, være sosial, o.l. Jeg overtenker og er ikke fri for drama, akkurat. Det sier seg vel selv at jeg ikke er en match for disse mennene på sikt, selv om de også ofte prøver å få det til å funke.

Hva er greia med dette tro??? Noen som har noen teorier? Jeg må snu trenden skal jeg finne en kjæreste 😅

Mye av det du skriver som fellestrekk er jo typisk for veldig mange menn.

Du får se etter menn med litt mer feminine trekk da😊

Anonymkode: 42968...94d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du ikke bli godt kjent med en mann over nett før du tar steget videre da?

Kanskje du klarer luke ut de fleste neandertalerne før de kommer i buksa på deg?

Skrevet

Vel, man lukter jo lunta ganske kjapt? Jeg har også hatt en tendens til å rote meg opp i slike menn, men jeg forstår det jo ganske fort. Man bør slutte med en gang man merker det. Ellers hører det jo litt ut som du interesserer deg litt mer for den mannlige stereotypen, og at du også er litt stereotypisk selv (dette sier jeg ikke som noe negativt), så det kan jo hende du nettopp tiltrekkes disse typene fordi de er litt macho? Og kanskje tiltrekkes disse også deg, fordi de liker kvinner som er typisk feminine. At dere er litt sånn: Ulikheter tiltrekker hverandre, selv om du nå har funnet ut at det kanskje er bedre med en som er litt lik deg? Da jeg var mer machotyper var problemet nettopp at jeg ikke orket at jeg var den eneste som tok insj, ettersom jeg var den energiske, og at forholdet ble veldig vanskelig når det oppsto problemer, ettersom de var elendige på kommunikasjon.

Anonymkode: f9fe5...d8b

• Liker 1
Skrevet

Du har vel en type, rett og slett.

Skrevet

Det er ditt mønster. Har sannsynligvis med hvordan du opplevde kjærlighet som barn. Kan du feks se likhetstrekk med ditt forhold til faren din eller andre omsorgspersoner? Dette kan endres ved å være mer bevisst på hva du faktisk ønsker deg, og ved å fokusere på hva du selv syns om en person framfor om den andre personen liker deg, som er en ting svært mange kvinner holder på med. Prøv å google "Kjærlighetsmønster".

Anonymkode: 8ee63...24f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, alle!

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ditt mønster. Har sannsynligvis med hvordan du opplevde kjærlighet som barn. Kan du feks se likhetstrekk med ditt forhold til faren din eller andre omsorgspersoner? 

Ja, absolutt. Både min far og flere andre menn i nær familie har akkurat samme trekkene. Begge de to mennene jeg har vært seriøs med, passet faren min utmerket: samme personlighet, type interesser, alltid noe å snakke om, osv. 😅

Trolig at dette er min type ja, selv om det ikke er det på sikt. Misfornøyelsen over at han "alltid" er stille, ikke klarer å kommunisere godt nok, ikke har noen felles interesser med meg ... ja, den kommer tidsnok.

Enig med deg som sier at man lukter lunta og kan avslutte i tide, men det har jeg nok vært litt dårlig på. Jeg ER generelt dårlig på å trekke meg i tide, fra det meste. Men det er vanskelig å tvinge seg selv til å tenne på noe annet også, f.eks. en som er mer "feminin". Jeg må liksom finne fyren som har "alt", og DET blir ganske så vanskelig. Hmmm!

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar, alle!

Ja, absolutt. Både min far og flere andre menn i nær familie har akkurat samme trekkene. Begge de to mennene jeg har vært seriøs med, passet faren min utmerket: samme personlighet, type interesser, alltid noe å snakke om, osv. 😅

Trolig at dette er min type ja, selv om det ikke er det på sikt. Misfornøyelsen over at han "alltid" er stille, ikke klarer å kommunisere godt nok, ikke har noen felles interesser med meg ... ja, den kommer tidsnok.

Enig med deg som sier at man lukter lunta og kan avslutte i tide, men det har jeg nok vært litt dårlig på. Jeg ER generelt dårlig på å trekke meg i tide, fra det meste. Men det er vanskelig å tvinge seg selv til å tenne på noe annet også, f.eks. en som er mer "feminin". Jeg må liksom finne fyren som har "alt", og DET blir ganske så vanskelig. Hmmm!

TS

Jeg tenker ikke på en motsetning til denne. En som er mindre macho betyr ikke mer feminin, tenker jeg. Jeg har også vært dårlig på å trekke meg i tide, men mener det er viktig! I det siste har jeg vært langt mer opptatt av menn som er mer like enn meg. Det vil si mindre macho, mer opptatt av noen ting som jeg er opptatt av (bøker, musikk, klatring f.eks.). Ofte synes jeg friluftsgutta ofte sjekker av på en del av de samme verdiene som meg, selv om jeg ikke er full on friluftsdame :) 

Anonymkode: f9fe5...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar, alle!

TS

Ja, det er vanskelig å finne en person som er riktig for deg. Men det må jo til om man skal være lykkelig over tid i et forhold.

-lag deg en liste med de egenskapene og verdiene som er viktig for deg. Det hjelper deg å bli bevisst. Ja, tro meg, det vil føles ille i starten å avvise menn basert på at du ser de er etter det gamle mønsteret ditt. Men etter hvert som du ser etter det du virkelig ønsker deg vil det bli enklere. Det kan ta tid ja (vet alt om det), men er det ikke bedre å bruke litt tid på å finne den rette framfor å ende med flere forhold som uansett ikke fungerer over tid?

Skrevet

Reptilhjerne slik alle andre kvinner har. 

Anonymkode: dee0c...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Reptilhjerne slik alle andre kvinner har. 

Anonymkode: dee0c...01b

reptiler fra de ytre rom, mener du?

Anonymkode: 53511...cc0

Skrevet

Det med tungt humør og manglende verbale evner, er jo synd. Men jeg tror du trenger en rolig havn, som en motsetning til din energi. Du ser antagelig etter et sjeldent kinderegg, så kanskje du må rangere hva du kan kompromisse på? M50

Anonymkode: 10adc...c9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det med tungt humør og manglende verbale evner, er jo synd. Men jeg tror du trenger en rolig havn, som en motsetning til din energi. Du ser antagelig etter et sjeldent kinderegg, så kanskje du må rangere hva du kan kompromisse på? M50

Anonymkode: 10adc...c9c

Ja, det tror jeg også. Må tenke nøye over dette 🙈    TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...