Gå til innhold

Tint kyllingkjøtt - kan det fryses igjen om jeg steker det først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ut noe kyllinglårfilet av fryseren i går. Det ligger tint i kjøleskapet. Skulle hatt det til middag i dag. Men så skjedde det noe som gjør at vi skal feire og spise ute i stedet i dag. Og fredag skal jeg ut med en venninne så da får jeg heller ikke brukt det tinte kyllingkjøttet. 

Kan jeg steke det (gjennomsteke) og kutte det opp i biter og ha det i en ziplockpose og så fryse det igjen når det er kjølnet ned? 

Vet at man vanligvis ikke skal fryse ting to ganger, men gjelder det hvis man steker det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du gjøre, men hvis det er kylling med skinn bør det ikke oppbevares i fryseren i mer enn 4 mnd. 

• Liker 1
Skrevet
Kristin70 skrev (16 minutter siden):

Ja, det kan du gjøre, men hvis det er kylling med skinn bør det ikke oppbevares i fryseren i mer enn 4 mnd. 

Ok. Takk for svar 🙂. Det er uten skinn på kjøttet.

Skrevet

Ja, det går fint.

Anonymkode: 76915...abe

• Liker 3
Skrevet

Det gjør jeg ofte, kjøper pakker med kylingkjøtt og steker feks alle lårene med en gang og fryser ned ett og ett sånn at jeg kan få meg kjappe middager. 

Anonymkode: 31b2d...a34

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjør jeg ofte, kjøper pakker med kylingkjøtt og steker feks alle lårene med en gang og fryser ned ett og ett sånn at jeg kan få meg kjappe middager. 

Anonymkode: 31b2d...a34

Joda, det er jo vanlig, men du så her at kjøtte allerede hadde vært frys og tint en gang?

Anonymkode: 2fd0a...350

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, det er jo vanlig, men du så her at kjøtte allerede hadde vært frys og tint en gang?

Anonymkode: 2fd0a...350

Uvesentlig all den tid den er stekt før ny nedfrysing.   🙂

Anonymkode: 76915...abe

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...