Gå til innhold

Second time around

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er gift for andre gang,- hvordan var bryllupet?

Var det i kirken eller hos byfogden? Var det stort eller lite selskap? Hvordan var det i forhold til første gang du giftet deg? o.s.v......

Jeg er skilt og har "ny" samboer,- en eller annen gang i fremtiden gifter vi oss nok.

Men hvordan det bryllupet blir, aner jeg ikke. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir kirkebryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg har ingen erfaring selv, men jeg har intrykk av at de fleste unngår å gifte seg i kirken, og at de fleste unngår "skikkelige" brudekjoler. Personlig ville jeg heller satset på en lett (og gjerne hvit) kjole, som ikke er så "overdådig" som en vanlig brudekjole. Håper du forsto hva jeg mente:)

Lykke til når dagen kommer!:)

Skrevet

Er i samme situasjon som deg.

Bryllup nr en var etter "boka" med kjole, slep, stivede duker og taler. Var fint det, men det jeg ønsker meg som nr 2 er en enkel sermoni hos fogden og så et selskap etterpå. Selskapet skal være enkel middag og kake og kaffe, men uten stivede duker og taler. Til selskapet vil jeg be nærmeste familie og ikke hele slekta, men heller venner. - Ha det mer morsomt enn stivt.

Grunnen til dette er flere. Jeg ikke at jeg kan "avkreve" slekta for bryllupspresanger og tid en gang til. Jeg har heller ikke lyst å blakke meg for et bryllup en gang til. Og ikke minst vil jeg at bryllupet til meg og samboern skal være vårt og ikke en kopi/etterligning av det første - skal være anderledes og bare vårt og derfor i andre rammer enn det første.

Skrevet

Jeg er andregangs, og det blir ambassadebryllup for oss.

Dersom sambo (som er førstegangs) ville hatt kirkebryllup, hadde det blitt en nedtonet variant av det.

Men vi har flere grunner grunner til å velge som vi gjør:

* Familiene bor på hver sin kant av landet, og uansett hvor vi hadde hatt bryllupet, ville vi "mistet" noen viktige gjester pga reiseavstand.

* Min søster skulle pluttselig gifte seg 1,5 mnd før oss, og det hadde blitt for tett med to fester med samme familie.

* Min far døde for noen mnd siden, og jeg tror at for meg hadde det blitt fryktelig vanskelig å kose meg på dagen uten ham, dersom vi hadde hatt familieselskap.

* Vi har ikke hatt særlig ferie de siste årene (har flyttet de 3 siste sommerferiene) så vi slår to fluer i en smekk og gifter oss på ferien.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg var skilt, fikk meg ny samboer som også var skilt. Vi giftet oss hos sorenskriveren. Han hadde mørk dress, jeg fikk sydd meg en enkel ankelsid kjole i "brudekjolestoff". Den ble litt dyr pga stoffet, men jeg følte at det var en brudekjole og ikke en selskapskjole.

Etter vielsen hadde vi forlovere, foreldre søsken og barna våre til middag hjemme hos oss. Intimt og koselig, og jeg fikk virkelig pynta spisestua vår til gangs. Etter middagen dro vi til et leid grendahus hvor vi hadde kaker og kaffe til 120 stk, venner og en del slekt. Vi droppa tanter og onkler. Det ble en kjempefest. Er veldig fornøyd med dagen vår, men jeg angrer på at vi ikke gikk for kirkelig vielse. Den hos sorenskriveren ble litt kjapp, og i tristeste laget. Litt for lite høytidelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...