Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt på el-sparkesykkel i raskeste fart i nedoverbakke itillegg. Jeg fikk julet inn i trikkespor og falt jo ganske stygt. Jeg fikk litt overfladisk risp i ene kneet.... ikke noe blødning fra stedet, ikke en dråpe. ingenting på hendene engang som faktisk skrubbet bortover asfalten.

Jeg hadde på meg en tynn stretch"jeans".. sånn tights bukse på en måte og en regnjakke. Ble ikke hull i klærne engang 🤔 

Jeg reiste meg også opp fortere enn jeg falt og alt det her føltes egentlig litt rart ut for jeg fikk ikke vondt noe sted heller.. 

Folk blir hjerneskader og brekker alt som et etter akkurat samme fall..... jeg skjønner bare ikke hvordan det er fysisk mulig å komme seg helskinnet gjennom et sånt fall? 

Anonymkode: 5aa9e...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaks heter det. 

• Liker 8
Skrevet

Flaks. Du kunne knust hodeskallen din. Kjør mer vettugt fra nå av så slipper du å miste kontrollen. 

Anonymkode: b8e9a...afc

• Liker 2
Skrevet

Jepp, det kalles englevakt

Anonymkode: 76a4d...124

• Liker 2
Skrevet

Du er skoleeksempel på hvordan man ikke skal kjøre med el sparkesykkel. Du ble belønnet med flaks, den er nå brukt opp, kjør mer fornuftig neste gang. Og husk hjelm!

Anonymkode: 8472e...e11

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er skoleeksempel på hvordan man ikke skal kjøre med el sparkesykkel. Du ble belønnet med flaks, den er nå brukt opp, kjør mer fornuftig neste gang. Og husk hjelm!

Skal aldri kjøre sånn igjen. Jeg har alltid vært forsiktig og holdt meg unna trikkeskinnene. Men nå havnet jeg nedi den alikevel, jeg så det i det jeg fikk julet inni og da var det forsent. men jeg kommer ikke til å kjøre det igjen. 

• Liker 2
Skrevet

Flaks heter det. Englevakt🙄 engler finnes ikke.

Anonymkode: c47f4...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flaks heter det. Englevakt🙄 engler finnes ikke.

Anonymkode: c47f4...f29

Spøkelser da. Kall det hva du vil. 

Skrevet

Jeg gjorde noe lignende faktisk, men da hadde jeg drukket litt og tatt litt knips. Plutselig satt jeg bare på asfalten med sykkelen liggende bak meg, men jeg fikk ikke en eneste skramme. Var skikkelig forvirra :ler: 

Anonymkode: cf736...4b0

• Liker 1
Skrevet

Englevakt 😃🙏

Anonymkode: 4d299...ded

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet julet flere ganger... jeg vet at det skrives hjulet 🤨 og jeg vet at det blir påpekt - ts 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet julet flere ganger... jeg vet at det skrives hjulet 🤨 og jeg vet at det blir påpekt - ts 

Kanskje du har hjernerystelse likevel :P 

• Liker 5
Skrevet
17.11 skrev (Akkurat nå):

Kanskje du har hjernerystelse likevel :P 

Ja, tenkte tanken, men har jobba natt så er nok bare det

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjorde noe lignende faktisk, men da hadde jeg drukket litt og tatt litt knips. Plutselig satt jeg bare på asfalten med sykkelen liggende bak meg, men jeg fikk ikke en eneste skramme. Var skikkelig forvirra :ler: 

Kanskje du la den fra deg og satt deg ned på bakken 🤷‍♀️ man gjør mye rart når man er full/rusa. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Slutt!

Dere ødelegger så vanvittig mye for oss som kjører fornuftig og følger regler.

• Liker 2
Skrevet

Englevakt vil jeg heller kalle det når sjansen for at du skulle ha dødd er ganske stor, og hvis ikke død store skader. Det er ikke lenge siden et familiemedlem av ei venninne av meg ble påkjørt på e18. Hennes bil stod stille, og han som kjørte inn i bilen hennes kom i 100 km/t. Hun fikk kun et par brudd.

Iht hastighet skulle det vært en dødsulykke, så hun hadde nok englevakt. 

• Liker 1
Skrevet
tussi84 skrev (5 timer siden):

Englevakt vil jeg heller kalle det når sjansen for at du skulle ha dødd er ganske stor, og hvis ikke død store skader. Det er ikke lenge siden et familiemedlem av ei venninne av meg ble påkjørt på e18. Hennes bil stod stille, og han som kjørte inn i bilen hennes kom i 100 km/t. Hun fikk kun et par brudd.

Iht hastighet skulle det vært en dødsulykke, så hun hadde nok englevakt. 

Nå er sjansen for død/store skader enormt stor da ved å falle på disse syklene. Har du ikke fått med deg det? Mange har blitt hjerneskadet. 

Skrevet

Jeg har syklet til og fra jobb i Oslo siden 2007. Har også falt da, flere ganger. Enten var det glatt, eller trikkeskinner, eller engang så ikke bilist meg. En gang syklet en gutt på bysykkel rett inn i meg! Men har jo da aldri klart å skade meg veldig, skrubbsår på kneet er maks. Tror egentlig det er veldig uflaks å skade seg seriøst, eller må man ha uforholdsmessig høy fart. 🤷

Anonymkode: f7844...b79

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er sjansen for død/store skader enormt stor da ved å falle på disse syklene. Har du ikke fått med deg det? Mange har blitt hjerneskadet. 

Nei, "enormt stor sjanse" må jo da være en overdrivelse. Ja, det er nok mange nye uvørne syklister som detter ned og skader seg litt, alvorlige skader var mest vanlig blant folk som kjørte fra naschpiel, har jeg skjønt. Men altså, vi snakker jo fart 9-10 km/t, folk kan jo løpe fortere enn det. 🤷

Anonymkode: f7844...b79

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje du la den fra deg og satt deg ned på bakken 🤷‍♀️ man gjør mye rart når man er full/rusa. 

Haha, SÅ full var jeg ikke 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...