Gå til innhold

Hva er det som utsetter eller hindrer eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tempet noen måneder og ser at eggløsning skjer. Har også målt progesteron i lurealfase og den var høy. Så vet jeg bruker å ha eggløsning. 

Denne syklusen er jeg på dag 20 og er nå usikker på om eggløsning har vært grunnet tempene. Det har ikke skjedd før. Stresset kanskje litt underbevisst siden kjæresten er borte med jobb nlen dager nå. Kan det virkelig bidra til å utsette eggløsning? Er også forkjølet, kan det innvirke på eggløsning?

Andre grunner?

Anonymkode: cad9a...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning er aldri helt grei å forstå seg på hos meg hvertfall. Ikke helt stabil, men pleier komme. Er visst mye som kan utsette el. Stress, lite søvn, for høy vekt, for lav vekt, for lite vitaminer , spesielt vitamin D , … hormonene kan være i ubalanse av andre årsaker også, uten at man helt finner årsak. Jeg har hatt eggløsning så sent som cd 34!! Den syklusen var unormalt ute å kjøre… fikk til sist knall positiv eltest cd 33 og mensen kom to uker etter eggløsningen. Skikkelig frustrerende syklus. Jeg tror litt var min skyld for den syklusen peiset jeg på med bidronninggele og salvie-te for å booste østrogen for å få el fin el. Ble tydeligvis bare tull og altfor mye østrogen. 
Syklusen  etter kom el på ca normalt cd 19, det er ca normalt for meg. (Cd 17-21 pleier el komme her)

Sist jeg ble gravid hadde jeg el på cd 29, då sent da og. Dette er flere år siden og fødte en flott fin datter. Så man kan bli gravid på sen el, er bare litt mer kjedelig å vente på og finne el. 

Anonymkode: 07666...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...