Gå til innhold

Halloween - hele helga eller kun 31. oktober?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er hyggelig og morsomt med alle barna som har kledd seg ut og stolt ringer på med et rungende «knask eller knep»! 😄 

MEN, det er kun hyggelig og morsomt hvis det kun er den ene kvelden, 31. oktober for det blir ikke mye ro i heimen når det ringer på døren en gang i halvtimen! 

Endret av Fiora
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloween er alltid kun 31 oktober hvert eneste år. Så barna skal kun tigge etter godteri den dagen uavhengig om den dagen faller på en lørdag eller ikke.

Hvis det kommer noen på døra her andre dager enn 31 oktober for å tigge, får de ingenting.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh... Jeg trodde Halloween var siste fredagen i måneden? Så jeg trodde at Halloween i år er 29.okt....

Jeg har sett for meg hele tiden at det er fredagen man går og ringer på dørene 😁😁

Anonymkode: 945f3...d94

31 oktober hvert eneste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 7.05):

Det var veldig spesifikt. Hvordan kom du fram til de klokkesletta?

Anonymkode: 87635...8ea

Det er dette klokkeslettet som er vanlig å gå ja, tidligst kl 17. Kun på dører man vet ønsker besøk har ihvertfall Nakstad rådet oss til. Vi ser etter pynt på trappa og går en liten runde i nabolaget. 

Anonymkode: bbb57...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 6.41):

Barna mine skal på ulike Halloween-fester den 31., og jeg har heller ikke planlagt å verken pynte eller tilby godteri annet enn på selve dagen. Men nå hører jeg at det planlegges opplegg og "tigging" gjennom hele helga, noe jeg egentlig synes er en uting. Hva tenker dere?

Anonymkode: 36f1c...667

Kun søndag. Kommer det noen på fredag eller lørdag sier jeg høflig at de kan komme tilbake på søndag, så skal de få godteri 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 21.10.2021 den 10.21):

Synes det er hyggelig og morsomt med alle barna som har kledd seg ut og stolt ringer på med et rungende «knask eller knep»! 😄 

MEN, det er kun hyggelig og morsomt hvis det kun er den ene kvelden, 31. oktober for det blir ikke mye ro i heimen når det ringer på døren en gang i halvtimen! 

Ingen får godteri her heller før tidligst kl 17 på søndag og kl 21 stenger jeg ned om ikke går tom før. Kan strekke meg til kl 17 pga de minste barna. Kan jo ikke ha det sånn at barna kan fly rundt etter godteri hele helgen heller.
Nei, her må vi faktisk følge de samme kjørereglene. Tar inn gresskar og lykt på trappa når godteskåla er tom, da forventer jeg at ingen ringer på etter det. 

Anonymkode: bbb57...d20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fest kan man ha hele uka, men å gå halloween er bare på kvelden 31. Jeg synes det er festlig å gi godis til ungene som kommer å ringer på, og ser ikke på det som tigging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knask eller knep er jo bare den 31., alt annet er tull.

Opplegg må folk få gjøre som de vil med, men det er kanskje mest halloweenfester for tenåringer og voksne som gjerne legges til helg. 

Anonymkode: bb34c...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...