Gå til innhold

Halloween - hele helga eller kun 31. oktober?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna mine skal på ulike Halloween-fester den 31., og jeg har heller ikke planlagt å verken pynte eller tilby godteri annet enn på selve dagen. Men nå hører jeg at det planlegges opplegg og "tigging" gjennom hele helga, noe jeg egentlig synes er en uting. Hva tenker dere?

Anonymkode: 36f1c...667

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Knask eller knep er kun 31. oktober, akkurat som julaften er kun 24. desember og nasjonaldagen er kun 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel arrangere halloweenfest når man vil, om halloween er på en onsdag så er det ikke rart at man legger festen til helga. Hva slags opplegg er det du mener?

Hvor mye og hvor lenge man pynter er et personlig valg, her i huset pyntes det ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 87635...8ea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan vel arrangere halloweenfest når man vil, om halloween er på en onsdag så er det ikke rart at man legger festen til helga. Hva slags opplegg er det du mener?

Hvor mye og hvor lenge man pynter er et personlig valg, her i huset pyntes det ikke i det hele tatt.

Så ikke at du skreiv tigging. Ja, det er en uting å gjøre andre dager enn 31. (Egentlig en uting den dagen også, men men.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få bekreftet at det ikke er jeg som er vrang som ikke kommer til å tilby godteri om noen kommer på døra fredag eller lørdag.

TS

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Barna mine skal på ulike Halloween-fester den 31., og jeg har heller ikke planlagt å verken pynte eller tilby godteri annet enn på selve dagen. Men nå hører jeg at det planlegges opplegg og "tigging" gjennom hele helga, noe jeg egentlig synes er en uting. Hva tenker dere?

"Tigging" er kun den 31.oktober. Jeg ville ikke ordnet til noe godis/pynt og forberedt besøk før i den helga. Det følger datoen som julaften/17.mai nevnt over her 😊

Her har heldigvis barna begynt å ha halloweenfest hjemme i stedet for denne rekinga fra dør til dør 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Her i huset er det sånn ca kl 18 til 21 den 31. som gjelder. Kommer ikke til å ha noe klart på andre tider. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrue skrev (5 minutter siden):

Her i huset er det sånn ca kl 18 til 21 den 31. som gjelder. Kommer ikke til å ha noe klart på andre tider. 

Det var veldig spesifikt. Hvordan kom du fram til de klokkesletta?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan tigge så mye de vil hele helga. Jeg drar bort den helgen og slipper dette gnålet. Andre år har jeg reist på besøk til folk den dagen, da får de maset og jeg slipper 😊

Anonymkode: 2636e...ba5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var veldig spesifikt. Hvordan kom du fram til de klokkesletta?

Det har med sedvane. Har aldri hatt noen på døren før det er blitt mørkt og etter 21 er det normalt ansett å være for sent uansett hva det gjelder av ukjente som ringer på døren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester og arrangementer kan godt være hele helgen, det er bare hyggelig 😊 men håper virkelig ikke mange har planlagt å gå på dørene annet enn søndag? Vi er borte lørdag og har 2 usikre hunder hjemme alene, svært uheldig om folk flyr å ringer på døra hele lørdag ettermiddag 😕

Anonymkode: b4e1c...8a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fester og arrangementer kan godt være hele helgen, det er bare hyggelig 😊 

Anonymkode: b4e1c...8a7

Det er jeg helt enig i, hva folk gjør innendørs har jeg ikke noe med, og jeg burde kanskje presisert enda tydeligere at det gjelder "tiggingen".

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knask eller knep runde er bare greit på kveldstid 31. oktober. Hvis noen kommer før det får de ingenting. 

Anonymkode: b4943...175

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel som med jul. Halloween fra august til ut oktober. Og jul samtidig fra oktober til 1 januar. 

Anonymkode: 12bf1...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun tigging 31 oktober mellom 18 og 21, før og etter må folk få fred. 

Fester og slikt utenom er jo ikke noe problem for det går jo ikke ut over andre enn de inviterte. 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh... Jeg trodde Halloween var siste fredagen i måneden? Så jeg trodde at Halloween i år er 29.okt....

Jeg har sett for meg hele tiden at det er fredagen man går og ringer på dørene 😁😁

Anonymkode: 945f3...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, skruttveig said:

Dere som kaller det for tigging, sier dere det samme om julebukk også?

Når man går julebukk så skal man vel synge en sang for å få godteri? Det er en byttehandel, ikke tigging og trusler. 

Anonymkode: 12f57...3d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh... Jeg trodde Halloween var siste fredagen i måneden? Så jeg trodde at Halloween i år er 29.okt....

Jeg har sett for meg hele tiden at det er fredagen man går og ringer på dørene 😁😁

Anonymkode: 945f3...d94

Halloween er 31.oktober hvert år.

Anonymkode: 2fbf7...b0e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når man går julebukk så skal man vel synge en sang for å få godteri? Det er en byttehandel, ikke tigging og trusler. 

Anonymkode: 12f57...3d9

På Halloween har man jo vært kreativ og kledd seg ut, og lager show bare ved å dukke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...