Gå til innhold

Roper ut et varsku i ukultur blant legevakt holdninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på tide at legevakt ordningen og deres arroganse rett og slett blir satt til side, og at omsorgspersonell blir ett møtepunkt for mennesker som oppsøker legevakt. 

Det er blitt for mange alvorlige saker til at det er på tide holdninger og fagkunnskap kommer til uttrykk. 

Anonymkode: 5bec8...e8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta det varskuet ditt et annet sted enn KG.

Anonymkode: 8c98f...830

• Liker 2
Skrevet

Legevakten er for akutte helsetilstander som ikke kan vente til neste dag, og ikke egentlig en omsorgstjeneste. Vil du egentlig at legevakten endrer helt funksjon og blir til en heldøgns fullverdig fastlege/psykisk-helsehjelp-tjeneste osv osv? Eller hva mener du?

Anonymkode: 8c831...181

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er på tide at legevakt ordningen og deres arroganse rett og slett blir satt til side, og at omsorgspersonell blir ett møtepunkt for mennesker som oppsøker legevakt. 

Det er blitt for mange alvorlige saker til at det er på tide holdninger og fagkunnskap kommer til uttrykk. 

Er sikker på at alle leger som har vakt på en kommunal legevakt er her inne og leser dette. Gi det 3-7 dager så er alt i skjønneste orden på legevakten.

Takk for at du brakte dette på banen.

Anonymkode: ee890...c49

• Liker 2
Skrevet

Hvilken arroganse er det du snakker om? En legevakt er for livstruende eller alvorlige, AKUTTE saker, ikke for kjærlig omsorg og pleie over tid.

En legevakt er til for å komme inn, fikse saken fort og kjapt ut igjen, med en resept for det som feiler en, eller f.eks en gips på armen om det var problemet.

Omsorgspersonell og møtepunkt snakker du om? Merkelig. Det er ikke det en legevakt er ment å være. Da har du misforstått.

Anonymkode: 495dc...6ee

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror det er viktigere å rope et varsku om den unødvendige bruken av legevakten jeg - denne unødvendige bruken som gjør at legevakten får altfor mye å gjøre og dermed må prioritere den ene casen i forhold til den andre - som fører til at de alvorlige sakene nettopp kan glippe gjennom, men potensielt alvorlige konsekvenser.

• Liker 7
Skrevet

Fastleger generelt er altfor arrogante til kunnskapen de (ikke) sitter på. 

Anonymkode: 1b5a1...295

Skrevet
Teatrica skrev (10 timer siden):

Jeg tror det er viktigere å rope et varsku om den unødvendige bruken av legevakten jeg - denne unødvendige bruken som gjør at legevakten får altfor mye å gjøre og dermed må prioritere den ene casen i forhold til den andre - som fører til at de alvorlige sakene nettopp kan glippe gjennom, men potensielt alvorlige konsekvenser.

Du tror virkelig at de bryr seg? 😅

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med legevakten  både som helsepersonell når følger beboere fra enheten hvor jeg jobber til legevakten eller akutten og når jeg som den ulykkesfuglen jeg er, klarer å falle ned trappa eller pådra meg andre grads forbrenning

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du tror virkelig at de bryr seg? 😅

Bryr seg? De gjør i hvert fall jobben sin (de aller fleste). Jeg vet ikke om du går til legevakten for å bli holdt i hånden og bli validert som person, men jeg går i hvert fall dit når det er noe veldig alvorlig galt med meg. Forhåpentligvis er det ikke flere foran meg med eksem og bihulebetennelse enn at jeg rekker å bli behandlet før det enda mer alvorlig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller ha folk rundt meg som behandler meg som dritt som faktisk hjelper meg, fremfor den andre kategorien, med smørblide folk som egentlig ikke hjelper en dritt. 

Er så lei av smørblide og falske kiosklitteraturlesende mennesker som faktisk ikke hjelper en, men som bare lager seg en fantasi av at de "hjelper". 

Anonymkode: b4ed1...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...