AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Nei, dette handler ikke om swingers, men parmiddager og det å gjøre absolutt alt sammen når man har funnet en kjæreste. Hva er greia med dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Har ei veninne som jeg hang veldig mye med både når hun var i et forhold og når hun var singel. Jeg var da ofte med de begge og vi drakk, spilte poker og hadde det alltid like hyggelig. Det ble slutt og da hang vi ekstra mye sammen, omtrent hver helg. Så fant hun en fyr på Tinder som hun falt hodestups for. Det ble mindre kontakt mellom oss, slik blir ofte blir for nyforelskede par og jeg var selvsagt bare glad på hennes vegne da han er en skikkelig real og god fyr. Jeg hang med resten av "gjengen" og andre, men ble fortsatt invitert på spillkvelder etc. Men plutselig så har de blitt sånne "parmiddag"-folk. Vennene deres har ikke engang lenger egne navn. "Vi skal møte et vennepar" "Noen vennepar på middag". Forrige helg ble jeg invitert på taco-kveld og alkohol, men fikk en sms om at det kanskje ikke passet seg da det kom til å bli par-middag stemning, så blir rart om å spørre om å ta med en venn(...) Dette er da vennepar av ham som han tidligere hadde sammen med eksen sin. Hva er det med dette fenomenet? Er man ikke lenger en individuelt individ? Tror de at single ikke diskuterer eller har samme interesser som folk i forhold? Er en av de redd for at den single skal prøve seg? Er det følelse av tilhørighet eller et jag etter den type livsstil der man skal gjøre alt sammen? Er det slitsomt for par å forhold seg til en som er singel? Eller føler de at den single legger en demper på festen fordi de føler de må ta hensyn? Ødelegger den som er singel den gode "nå skal vi kose oss" stemningen? Jeg har andre venner jeg tilbringer tid med og er glad på deres vegne for at de har funnet hverandre så det er ikke slik jeg er misunnelig eller bitter, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvorfor par oppfører seg som om de er blitt til ett individ, og synes det er litt fascinerende hvordan det blir slik når den personen ikke lenger ligner på den h*n var tidligere. Til å forandre seg helt for å passe inn i en mal, eller blir det slik automatisk? Vi er i begynnelsen av 30 årene forøvrig. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette da jeg alltid har vært opptatt av å pleie forhold til venner og jeg synes det er viktig å tilbringe tid fra hverandre og med egne venner når jeg har vært i forhold tidligere, så finner det bare veldig rart 🤷♀️ Eller er det bare jeg som aldri blir riktig voksen? Anonymkode: a2239...3d2 7
Polyester Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 (endret) Jeg er i forhold (og har vært det lenge) og jeg synes også dette er rart. Har venner som driver med det samme og har til og med blitt ekskludert hvis jeg ikke vil ha med min egen kjæreste på for eksempel vinkveld med to andre par der jeg kjenner alle passe godt. Det samme med dobbeldate? Når noen i vennekretsen til enten meg eller han får seg kjæreste så skal de på dobbeldate med oss? Aldri skjønt meg på å gjøre ting som par bortsett fra det man gjør alene sammen som par. Endret 22. oktober 2021 av Polyester 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har vært gift i 15 år, og skjønner fortsatt ikke dette par-greiene. Enten vil jeg ha kjærestetid med mannen, eller så vil jeg treffe venninner. Har utelukkende single venninner, for sånne venninner som gjør alt i par har jeg sakte men sikkert zoomet ut. Å strebe etter par-middager og par-hytteturer er for meg helt bak mål. Men hver sin smak. Anonymkode: e58cd...0c7 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Er også i et forhold og stusser litt på det samme, føler det er litt snobberi. Nå skal vi være voksne og treffe andre par. Jeg synes det er kjedelig, treffer heller vennene mine alene. Anonymkode: b4518...82e 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Huh rart. Vi har venner som også er par, som regel fordi en av oss har kjent iallfall en av dem lenge og derfor blitt godt kjent med kjæresten/mannen/kona også. Men vi ekskluderer jo ikke folk som ikke er i par fra sosiale sammenkomster, og kaller det ikke "par-middag" osv om vi møtes... Vi kan også møte bare 1 av dem eller bare 1 av oss møter dem (gjerne den som var venn i utgangspunktet da men ikke utelukkende) Anonymkode: 9f79c...df4 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 Har lurt på det der jeg også. Jeg har enkelte bekjente som stadig snakker om at de har vennepar på middag osv, selv får jeg ikke til å bruke det ordet selv om jeg har vært gift i 11 år. Jeg kan godt si at «vi skal ha besøk av Tuva og Ole i morgen», men kaller dem ikke for vennepar. Jeg og mannen min har også hver våre venner, heldigvis 😊 Anonymkode: d0c46...31f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 Har en tidligere venninne som har funnet seg en type, og som nå utelukkende er sosial i par-setting. Hun sier at hun alltid har hatt ønske om å kunne ha par-middager, så nå er det det eneste hun gjør. Jeg er singel, og dermed er det ikke plass til meg i livet hennes mer. Og helt ærlig glad for å være kvitt henne, om det virkelig er sånn at hun ikke lenger gidder å være sammen med meg fordi jeg ikke kommer som en del av et par (hadde jeg vært en del av et par så hadde garantert min halvdel ikke gått overrens med hennes halvdel, for maken til kjip fyr hun har funnet seg) Anonymkode: 490b1...49b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Vi har kun ett vennepar til felles som vi ser av og til, men kaller det ikke noe spesielt. Noen ganger møter vi de alene, noen ganger med venner av de. Oftest møter vi venner hver for oss for vi har forskjellige sosiale kretser og da er ofte ikke partnere med. Synes det er helt greit å ha sosialtid uten mannen jeg da 🙈 Anonymkode: b365e...e1c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 3.34): Forrige helg ble jeg invitert på taco-kveld og alkohol, men fikk en sms om at det kanskje ikke passet seg da det kom til å bli par-middag stemning Kan det hende at dette ikke egentlig handler om at du ikke er del av et par, men at du og venninnen din har ulike ønsker og forventninger til denne sosiale sammenkomsten? Dersom du ser for deg at en kveld med taco og alkohol innebærer et høyt alkoholinntak og litt partystemning, mens venninnen din ønsker en rolig middag der det er fokus på gode samtaler, så forstår jeg at hun tenker at du ikke passer så godt inn i det. Så jeg tenker at dere bør snakke sammen om hvilke ønsker og forventninger dere har. Anonymkode: 56482...277 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan det hende at dette ikke egentlig handler om at du ikke er del av et par, men at du og venninnen din har ulike ønsker og forventninger til denne sosiale sammenkomsten? Dersom du ser for deg at en kveld med taco og alkohol innebærer et høyt alkoholinntak og litt partystemning, mens venninnen din ønsker en rolig middag der det er fokus på gode samtaler, så forstår jeg at hun tenker at du ikke passer så godt inn i det. Så jeg tenker at dere bør snakke sammen om hvilke ønsker og forventninger dere har. Anonymkode: 56482...277 Er det sånn at par automatisk antar at single går for dritings-modus hva alkohol gjelder? Anonymkode: f8ede...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det sånn at par automatisk antar at single går for dritings-modus hva alkohol gjelder? Anonymkode: f8ede...a3b Hehe Nei, men siden Ts trakk fram at det skulle være alkohol sammen med tacoen tenkte jeg at hun kanskje hadde et litt annet fokus enn vertinnen. Anonymkode: 56482...277 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe Nei, men siden Ts trakk fram at det skulle være alkohol sammen med tacoen tenkte jeg at hun kanskje hadde et litt annet fokus enn vertinnen. Anonymkode: 56482...277 Fortsatt merkelig. Jeg drikker gjerne et par glass vin til taco. Ikke to flasker. Anonymkode: f8ede...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Kan det hende at dette ikke egentlig handler om at du ikke er del av et par, men at du og venninnen din har ulike ønsker og forventninger til denne sosiale sammenkomsten? Dersom du ser for deg at en kveld med taco og alkohol innebærer et høyt alkoholinntak og litt partystemning, mens venninnen din ønsker en rolig middag der det er fokus på gode samtaler, så forstår jeg at hun tenker at du ikke passer så godt inn i det. Så jeg tenker at dere bør snakke sammen om hvilke ønsker og forventninger dere har. Anonymkode: 56482...277 Vel, det kan være, men regner med at hun ville formulert meldingen på en annen måte om det var tilfelle. Pleier som regel å være litt mer eventyrlysten enn å sitte i en sånn atmosfære som oser "nå skal vi kose oss". Men jeg kan fint kose meg med middag, venner, brettspill og alkohol uten at det trenger å bli fest-stemning eller at man blir full. Hun er likedan, eller var likedan, nå handler det vel mer om at hun har et behov for å imponere typen og eksens hans tidligere gjeng og da passer nok ikke hennes gamle livsstil lenger inn, eller hennes gamle venninner. Det er helt greit, sendte en hyggelig melding og skrev at jeg forsto det og ønsket dem en fin kveld, men kommer nok ikke til å ta initiativ til festlige kvelder igjen med det første. Hovedinnlegget var også ment litt generelt da det ikke er første gang jeg har opplevd dette med venner og bekjente. En ting er å kanskje forsvinne litt og bli i en boble I begynnelsen av forhold når alt er rosenrødt, noe annet å skifte personlighet og strebe etter å bli noe man tidligere reagerte på selv. Tenker at neste gang så skal jeg si at jeg skal på singel-fest og at det blir litt rart å spørre om en venn i et forhold kan bli med 😆 51 minutter siden, AnonymBruker said: Fortsatt merkelig. Jeg drikker gjerne et par glass vin til taco. Ikke to flasker. Anonymkode: f8ede...a3b Guilty... 🙋♀️🙈 Anonymkode: a2239...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 Er dette et norskt fenomen?? Aldri opplevd i mine forhold . Har kun vært i forhold med utenlandske menn, aldri nordmenn. Så kanskje dette er sånn Ola Nordmann fenomen? Anonymkode: 5fe38...16f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Ja-takk, begge deler. Elsker parmiddager, og parturer. Vi har mange vennepar som vi stortrives med. Men er jo også et individ, så møter venninner for mat, eller et glass vin. Drar på jenteturer, og spa. I den nærmeste venninnegjengen er 4 i forhold, og 2 single. De er selvfølgelig med når vi møtes med følge. Anonymkode: 8fc02...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå