Gå til innhold

Hvorfor er leger alltid forsinket når du er i tide, selv om du er den første timen for dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: bda40...962

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de har mye papirarbeid etc som de må gjøre før/mellom/etter pasienter?

Anonymkode: ec38a...24e

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger må de i sykebesøk før pasientene om morgenen og. Kan ha dukket opp ting i løpet av natten som haster. 

Anonymkode: 3ab33...e44

• Liker 2
Skrevet

Fordi de drikker kaffe.

Anonymkode: 446e0...6d7

• Liker 2
Skrevet

Tja jeg jobber på legevakt og jobber derfor med veldig mange forskjellige leger, de aller fleste av de har en formening om at så lenge de kommer innenfor døren på legevakten i  det vi åpner så er det ok. At de må gå og hente seg klær, skifte, logge seg på systemet etc gjør at de er klare til å ta imot første pasient ca 15 min forsinket. Så hvis de gjør sånn på sitt eget kontor også så skjønner jeg årsaken. 

Anonymkode: a0aa1...6d8

• Liker 2
Skrevet

Når jeg har første time til legen, så er hun sjelden forsinket, med mindre det har oppstått noe annet mer akutt hun må gjøre. 

Anonymkode: 6d402...30f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi de har mye papirarbeid etc som de må gjøre før/mellom/etter pasienter?

Anonymkode: ec38a...24e

Og det vet de, så hvorfor setter de første time så tidlig som de vet de ikke kan innfri 🤪

Anonymkode: ef09d...f9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen ganger må de i sykebesøk før pasientene om morgenen og. Kan ha dukket opp ting i løpet av natten som haster. 

igjen:
Og
 det vet de, så hvorfor setter de første time så tidlig som de vet de ikke kan innfri 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

igjen:
Og
 det vet de, så hvorfor setter de første time så tidlig som de vet de ikke kan innfri 🤪

De vet jo ikke nødvendigvis at ting dukker opp på natten, når timen til første pas gjerne er booket ei stund i forveien. Kan jo være at det har vært dødsfall iløpet av natta, og legen må starte dagen med syning f.eks. 

Anonymkode: ad7b7...7e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

igjen:
Og

Så du booker legetime kl. 8 som skal være kl. 9 samme dag? Neppe. Man kan ikke forutse om man må på hastesykebesøk kl. 7. Dette er til pasienter som enten er for gamle eller for syke til å komme til legekontoret. Dette er jo heller ikke hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...