Gå til innhold

Mann som ikke klarer å ta initiativ til sex..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Været samboere noen år nå og det er ALLTID jeg som tar initiativ til sex. Han er kåt som bare det, men er alltid jeg som må sette i gang. 

Han sier selv han får litt prestasjons angst. Føler på press (som ikke er tilfelle, noe han tror), føler på forventninger (noe jeg har sagt han ikke må føle).. Ja.. 

Noen menn som kan relatere?

Anonymkode: 9c205...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Været samboere noen år nå og det er ALLTID jeg som tar initiativ til sex. Han er kåt som bare det, men er alltid jeg som må sette i gang. 

Han sier selv han får litt prestasjons angst. Føler på press (som ikke er tilfelle, noe han tror), føler på forventninger (noe jeg har sagt han ikke må føle).. Ja.. 

Antar han ikke har hatt så mange før deg? Jeg vet ikke hvordan man tar initiativ men har aldri hatt en flørt heller. Har traumer og har hvert negativt når jeg var yngre å damer bare ventet men de hadde mer erfaring en meg så det gikk i dass. Alltid tenkt at det ville gå over når/om man ble trygg og fikk litt erfaring. 

Anonymkode: 44d4d...feb

Skrevet

Jeg tilrettelegger gjerne for sex, ja. Mer enn mannen gjør. Vi liker det sånn. 

Anonymkode: da6ed...ad7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Antar han ikke har hatt så mange før deg? Jeg vet ikke hvordan man tar initiativ men har aldri hatt en flørt heller. Har traumer og har hvert negativt når jeg var yngre å damer bare ventet men de hadde mer erfaring en meg så det gikk i dass. Alltid tenkt at det ville gå over når/om man ble trygg og fikk litt erfaring. 

Anonymkode: 44d4d...feb

Det stemmer, men vi har bodd sammen i snart 15år så han bør være relativt trygg her.

Det var leit å høre om din opplevelse og erfaring rundt dette.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er her bare for å beskue fenomenet. Aldri hørt om noe lignende.Har hørt om mange kvinner som er slik.

Anonymkode: d9aa2...1ed

Skrevet

Min mann er lik. Jeg hater det, fordi jeg selv er submissive og elsker når menn tar initiativ til å ta meg. 

Jeg har lest mye om temaet og jeg har lært at alle mennesker har et tenningsmønster som er enten hovedsaklig spontanious eller responsive. Hos førstnevnte kommer tenningen først og deretter søker man muligheten for å tilrettelegge for tenningen (ha sex, onanere), og majoriteten av menn er ofte i denne kategorien, fram til omtrent førtiårene. Dem med responsive desire derimot, der blir gjerne ikke hjernen tent før de ser, hører, opplever noe som virkelig tenner dem, så følger kroppen etter. De fleste kvinner er i denne kategorien, og mange menn havner her i førtiårene, eller rundt der. 

Det har dessverre ikke hjulpet meg finne en løsning, men det har hjulpet vårt samliv å forstå mer av det. 

Anonymkode: 2927b...cd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min mann er lik. Jeg hater det, fordi jeg selv er submissive og elsker når menn tar initiativ til å ta meg. 

Jeg har lest mye om temaet og jeg har lært at alle mennesker har et tenningsmønster som er enten hovedsaklig spontanious eller responsive. Hos førstnevnte kommer tenningen først og deretter søker man muligheten for å tilrettelegge for tenningen (ha sex, onanere), og majoriteten av menn er ofte i denne kategorien, fram til omtrent førtiårene. Dem med responsive desire derimot, der blir gjerne ikke hjernen tent før de ser, hører, opplever noe som virkelig tenner dem, så følger kroppen etter. De fleste kvinner er i denne kategorien, og mange menn havner her i førtiårene, eller rundt der. 

Det er nettopp det, mannen min er responsiv mens jeg er spontan. Derfor har han ikke tent så mye på damer før, for de har venta på å bli forført, og det vil jo ikke han. Han er også submissive. Det funker for oss, for jeg liker å dominere ham.

Anonymkode: da6ed...ad7

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det har dessverre ikke hjulpet meg finne en løsning, men det har hjulpet vårt samliv å forstå mer av det. 

Forstår deg godt! Det er frustrerende. Hadde vært fint om han gjorde en innsats noen ganger. Men det er fint at dere har funnet ut av det og at det hjelper på forholdet deres. 

Skrevet

Kanskje det er slikt man kan bruke sexolog til? 🤔

Anonymkode: 22a65...690

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gamle er dere? 

Selv om du ikke presser han, så kan han fint føle på press. Selv om du sier han ikke skal måtte, føle forventninger - så er likevel den følelsen absolutt reell. 

For meg høres det ut som at du kanskje neglisjerer problemene samboeren din egentlig har, han sier han har mange følelser - men du møter dem ikke. 

Hør med han hvordan han egentlig har det, deprimert etc? Og prat om disse følelsene som dukker opp hos han, kanskje dere trenger å prate med en sexolog o.l. Det å "presse" han skaper uansett med kaos og da har han nok mindre lyst på nærhet også.

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Skrevet
Rosatoast skrev (1 time siden):

Hvor gamle er dere? 

Selv om du ikke presser han, så kan han fint føle på press. Selv om du sier han ikke skal måtte, føle forventninger - så er likevel den følelsen absolutt reell. 

For meg høres det ut som at du kanskje neglisjerer problemene samboeren din egentlig har, han sier han har mange følelser - men du møter dem ikke. 

Hør med han hvordan han egentlig har det, deprimert etc? Og prat om disse følelsene som dukker opp hos han, kanskje dere trenger å prate med en sexolog o.l. Det å "presse" han skaper uansett med kaos og da har han nok mindre lyst på nærhet også.

Nærmer oss 40. Jeg har aldri bedd han ta initiativ, men kjenner veldig på sulten og håpet på at han skal gjøre det en dag.

Har syntes det har vært greit å ta styringen å lede an, men helt ærlig så begynner jeg nå å bli litt lei etter alle årene. 

Vi har blitt flinkere til å kommunisere nå enn tidligere. Jeg har ytret ønske om at jeg gjerne ønsker at han er mer på. Noe han forstår. Men det blir liksom bare ord, ikke noe handling. Har sagt han må snakke med meg om han ikke er komfortabel med det da jeg ikke ønsker at han skal gjøre noe han synes er vanskelig og ubehagelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...