Gå til innhold

Flere enn meg som blir livredd når barna går i søvne? 🤣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg friker heeeeelt ut når barna går i søvne. Adrenalinet pumper og det er rene skrekkfilmen når jeg må skru på lyset i ett og ett rom.

Står hun i ett hjørne på badet og snakker med veggen? 

sitter hun under spisebordet?

hylgriner hun som en stukken gris inni skapet?

Har faste leggerutiner, rolige kvelder, spiser ikke rett før leggetid så vet ikke helt hva vi kan gjøre. Prøvd få hjelp fra lege men han sier det er helt normalt . Men det er så ofte

tips???

Anonymkode: 4d747...3ba

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av grunnene til at jeg ikke vil ha barn. Jeg hadde ikke turt å stå opp å hjelpe h*n tilbake til sengen. Hadde låst soveromsdøren. Fysj. 

Anonymkode: a5363...d42

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En av grunnene til at jeg ikke vil ha barn. Jeg hadde ikke turt å stå opp å hjelpe h*n tilbake til sengen. Hadde låst soveromsdøren. Fysj. 

Ja, akkurat det her er helt krise. Det tomme blikket som ser rett gjennom deg hjelper ikke 😱

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, akkurat det her er helt krise. Det tomme blikket som ser rett gjennom deg hjelper ikke 😱

Lenk dem fast i sengen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lenk dem fast i sengen 

Ja, er ganske sikker på at man får kjøpt sånne type senger i Oslo.

Anonymkode: a0217...9f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt livredd når en vet hvorfor barn går i søvne!

Anonymkode: 6cee1...d27

Skrevet

Det er ganske normalt at barn går i søvne, spesielt skjer det ofte i forbindelse med vokseperioder. Min gikk så mye i søvne at jeg måtte be om hjelp. Via familiekontoret fikk vi telefonmøte med en søvnekspert i Oslo. Det var ikke så mye å gjøre men det var godt å få den tryggheten han gav. Aldri vekk ett barn som går i søvne og sikre huset så det ikke kan skade seg selv lett. For oss betydde det å flytte barnet fra soverommet i 2 etg til soverom i 1 etg, det betød at jeg måtte isolere en bod og stenge en dør ut så det ble ett soverom vi kunne bruke. Årsaken var at barnet ikke bare kom skrikende eller snakkende og gråtende inn i stua men også at det hoppet ut av vindu MED sikring (den åpent barnet glatt) og hoppet ned på garasjetaket nedenfor. 

Anonymkode: 409bd...1c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde blitt livredd når en vet hvorfor barn går i søvne!

Anonymkode: 6cee1...d27

Tror du har fått litt feil info hvis du tror det er en skummel årsak til søvngjengeri.

Anonymkode: 409bd...1c2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg friker heeeeelt ut når barna går i søvne. Adrenalinet pumper og det er rene skrekkfilmen når jeg må skru på lyset i ett og ett rom.

Har faste leggerutiner, rolige kvelder, spiser ikke rett før leggetid så vet ikke helt hva vi kan gjøre. Prøvd få hjelp fra lege men han sier det er helt normalt . Men det er så ofte

tips???

Ja, det er creepy 😂 og dessverre helt vanlig. Sønnen har bare gått i søvne en gang for lenge siden, men jeg og min bror gikk masse i søvne når vi var barn/ungdom. Lite å gjøre med. 

Skrevet

Min datter går ofte i søvne.  Ekstra mye hvis hun er sliten. Har vært ofte i forbindelse med at hun må på do. Da må vi  geleide henne litt, slik at hun ikke setter seg til på rare steder😅

Ellers er det litt sjarmerende når hun går i søvne. Vi kan ha litt fjerne samtaler😄 

Men vekker henne aldri. Bare følger henne tilbake til senga😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fy faen, søsteren min gikk i søvn da hun var liten. Husker flere ganger at jeg våknet og da stod hun og "stirret" på meg. Jævla creepy

Anonymkode: 98324...4cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er ganske sikker på at man får kjøpt sånne type senger i Oslo.

Anonymkode: a0217...9f5

Er jo bare å bruke et tau i en vanlig seng. Ha et stål armbånd på med en låsemekanisme som de kan klare å åpne selv itilfelle nødsituasjon. Som f.eks et håndjern fra brio eller noe og fest et tau til det. Tror ikke en som går i søvne tenker på/klarer å åpne det... 

Skrevet

Opplevde mye søvngjengeri med min mor. Det verste var kanskje da hun kom inn på rommet mitt (hadde overnatting av første kjæreste) og påstod at hun hadde tisset på seg. 🙈

Anonymkode: 0a2eb...dde

• Liker 1
Skrevet

Da jenta var 4-5 så kom hun inn på badet, satt seg ned på do og stirret tomt i luften mens jeg stod å vasket vasken og hun sa 

«Hele byen brente ned og du er dø». 🙃

Anonymkode: 15b18...ee8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da jenta var 4-5 så kom hun inn på badet, satt seg ned på do og stirret tomt i luften mens jeg stod å vasket vasken og hun sa 

«Hele byen brente ned og du er dø». 🙃

Anonymkode: 15b18...ee8

😭😭😭😭 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

tips???

Har ikke tips men føler med deg😱😱😱 Jeg hadde frika ut selv. Har ikke sett det men det høres ut som en skrekkfilm ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

tips???

Jeg gikk masse i søvne som liten, gikk også ofte ut av huset. Foreldrene mine fant meg i skogen osv. Har hun opplevd traumer?

Det som fikk meg til å slutte med det var at jeg drakk et glass vann eller melk før leggetid. Jeg aner ikke hvorfor det hjalp. 

Anonymkode: fcff3...996

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Vår 3åring kom opp i senga i natt og sa "Ingen skallamann her" før han sovna. Da fikk ikke jeg sove igjen på en stund. (skallamann=skallemann/skjelett på hans språk, han hadde sikkert sett en del halloweenpynt iløpet av dagen men likevel!)

Skrevet

Utrolig glad for at det ikke skjer her. Søsteren min gikk litt i søvne da hun var lita. Bestemor fortalte at noen i hennes familie hadde blitt funnet opp på taket.. 

Anonymkode: 20687...5f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

tips???

Jeg var og er fremdeles sånn. Det er faktisk normalt. Verste var den gangen jeg klemte fingeren i utgangsdøra, da våknet jeg selv og. Var rundt 10 år da. 

Anonymkode: aba99...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...