AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg vet jeg har gjort det rette, men det gjør allikevel vondt. Faren til barnet mitt er rusavhengig. Jeg har det fulle foreldreansvaret, men barnet har truffet sin far med tilsyn av moren eller faren hans. Dette har fungert fint i de gode periodene , men nå er han inni en dårlig periode igjen og jeg måtte nekte han og få treffe barnet. Det ble dårlig stemning og han skylder på meg for å ville ødelegge for han. Det er jo det siste jeg vil, jeg har kun vist støtte og forståelse ovenfor den vanskelige situasjonen han er i . Jeg har lagt til rette så langt det er mulig, slik at far og barn kan ha en ok relasjon. Men nå som han er ruset, er mitt hovedfokus og skjerme barnet fra han. Dette forstår han bare ikke, og det er jo selvfølgelig fordi han er ruset. Men likevel sitter jeg her med tungt hjerte. Anonymkode: 24029...137 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Stakkars deg. Det høres ut som du gjør det rette. Eventuelt kan du spørre noen fagpersoner. Jeg forstår det føles vondt, selv om det er det riktige. Anonymkode: a3a0c...cc9 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars deg. Det høres ut som du gjør det rette. Eventuelt kan du spørre noen fagpersoner. Jeg forstår det føles vondt, selv om det er det riktige. Anonymkode: a3a0c...cc9 Tusen takk for gode ord ❤️ Ja, jeg har en god dialog med helsesøsteren på skolen til barnet. Hun har jobbet innen rus og psykeriatri før. Hun er en god støtte. Anonymkode: 24029...137 4
MildeMarie Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Det du gjør nå, bidrar kanskje til at barnet ditt får et godt forhold til faren sin senere i livet. Du beskytter barnet, og dermed også han, mot uheldige situasjoner. Det valget tar du for ham nå, fordi han ikke klarer. Og du står i ubehaget det skaper. Det står det stor respekt av Heia deg❤️ 19
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 MildeMarie skrev (1 minutt siden): Det du gjør nå, bidrar kanskje til at barnet ditt får et godt forhold til faren sin senere i livet. Du beskytter barnet, og dermed også han, mot uheldige situasjoner. Det valget tar du for ham nå, fordi han ikke klarer. Og du står i ubehaget det skaper. Det står det stor respekt av Heia deg❤️ Åå tusen takk, de ordene trengte jeg nå ❤️ Godt skrevet og så sant. Anonymkode: 24029...137 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Du gjør en kjempe jobb!! Snakk om å være en god mor❤️ Å være mamma i denne type situasjoner er alltid vanskelig, og jeg sitter med inntrykket at du har utrolig mye kjærlighet til deg selv, barnet ditt og også til faren! Du setter grenser for deg selv, og for barnet ditt og for faren. På den måten at du skjermer både far og barn og deg for vonde situasjoner og ikke minst vonde minner! Det er vanskelig nå, men du gjør det riktige!! Du må kanskje vente noen eller mange år før du får ‘’svar’’, men ut fra det jeg leser; så vil du få bekreftelse på at det du har gjort! Litt annen situasjon men, Jeg ser nå , som voksen og mamma selv at jeg og søskene ble ‘’holdt tilbake’’ fra samvær med min pappa når jeg var barn, for han er psykopat/narssisit! Jeg viste ikke det da.. Men fy fader å respekt jeg har for mamma den dag i dag, for at hun kom seg vekk og stod i det! Jeg blir rørt bare ved tanken for styrken hun hadde den gang! Og hun sa aldri ett negativt ord om han!! Jeg har ingen kontakt med han i dag (Naturligvis) han var jo ikke innterrissert i OSS, bare i å skade mamma, og for å fylle sitt ego🤮 Stå i det !! Og søk hjelp (Terapi, samtale etc, etc!) for din egen del❤️❤️ Det er bein tøft, det du står i❤️ Anonymkode: 4a53f...f9a 5
Akebrett Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Legger ved difinisjonen på projisering: Sitat ‘’Projisering defineres i psykologien som overføring av egne ubehagelige tanker og hendelser til andre personer, gjerne til dem som står en nær. Fenomenet oppstår når egne forestillinger og følelser blir for tunge å bære, og den dårlige samvittigheten lesses over på andre.’’ Og: ‘’Den kliniske betydningen av begrepet gjelder mennesker som legger sin egen deltagelse i noe (som oftest i negativ forstand) over på en annen – med andre ord bebreider andre for ting han selv har gjort. ‘’ Dette er vanlig , og veldig fremtredende /synlig når rus er involvert.. 😪 Utrolig vondt og bli utsatt for det, og VELDIG vanskelig å ‘’ikke ta det i mot’’! Spessiellt i den type relasjon som du dessverre er i nå❤️ Min bror slet med rus i mange år, så sender deg styrke! Og sier meg enig i innlegget over❤️ Søk kunnskap og støtte og hjelp der du føler deg trygg! 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Du gjør det rette. Han forstår ikke dette nå da han er i rusen. Men han vil forstå det etterhvert når han er rusfri. Rus og barn passer ikke sammen Anonymkode: 4d6f3...0d8 3
moroklompen Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Min far var narkoman når jeg var liten. Jeg skulle i utgangspunktet være hos han annenhver helg men det skjedde stadig at min mor sa han var syk og at jeg ikke kunne dra dit. Det at hun beskyttet meg sånn er grunnen til at jeg som voksen har ett kjempe godt forhold til min far (som nå har vært rusfri i mange år). Du gjør det rette, det vil han også se den dagen han (forhåpentligvis) blir rusfri. 1
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har vokst opp med foreldre som drakk og skulle gjernet blitt skjermet mer fra dem i de periodene. Du har gjort det som er riktig. Praten med han får du ta når han er i en bra periode igjen, vurder å snakk med FMK, kanskje de kan hjelpe deg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå