Gå til innhold

Hvor stor sjanse for å bli gravid 10 dager etter mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første dag mens 9-10 oktober. Svært regelmessig syklus på 32 dager. Det blir altså ca 4-5 dager før eggløsning. Vet sædcellene kan overleve opptil 4 dager, men er ikke det svært liten sjanse egentlig? 

Tenketenketenke her nå. Akkurat nå bruker jeg ikke prevensjon og vi hadde sex uten beskyttelse. Har to barn fra før og burde ikke fått 3 pga helsemessige årsaker. Men hadde jeg blitt gravid hadde vi beholdt.

Hadde det ikke vært fordi jeg blir så hinsides ustabil av angrepillen (vi snakker klar for innleggelse😳😱) så hadde jeg tatt den med det samme. Men nå lurer jeg altså på om jeg skal spare kroppen min for det og ta sjansen denne gang. Om det kanskje viser seg å kanskje være mellom 1-5% sjanse for å bli gravid…eller noe i den duren.

Hva ville dere sagt oddsen var?

Anonymkode: dc7e3...6d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du i det hele tatt ubeskyttet sex når du ikke ønsker barn?

Jeg har forresten blitt gravid fem dager før ventet eggløsning. Hadde svært stabile sykluser, men hadde kanskje litt tidlig eggløsning. Ikke vet jeg, barn (ønsket, ikke uplanlagt) ble det i alle fall. 

Anonymkode: 2110b...a80

• Liker 1
Skrevet

Oddsene er garantert mer enn 1-5%. Nærmere 10% vil jeg tippe dersom du er ung. Sædceller kan leve i 5 dager. Og da er det selvfølgelig mye større sjans for at du ikke blir gravid. Men bruk prevensjon neste gang, så slipper du slike engstelser. 

Anonymkode: 515d9...ce7

• Liker 1
Skrevet

Min beregning er 30 år til sommeren😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...