Heidi93 Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Min monstera har fått rare merker , den ser ut som noe har spist på den , noen som har vært borti dette? Er krise 😬😬
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Har du dusjet den med vann? Anonymkode: 3e0ac...b81
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Krise?! Fordi en plante har fått noen flekker på seg? Er du seriøs?! Anonymkode: 30c41...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Krise?! Fordi en plante har fått noen flekker på seg? Er du seriøs?! Anonymkode: 30c41...e6a Vel, det er jo ikke akkurat så gøy å kaste en veldig dyr plante hvis den er angrepet av skadedyr eller sykdom, da. Anonymkode: a983c...f88 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Ser ut som bladet har daua. Har du gitt den vann? Skal ikke bladet være grønt? Anonymkode: 5892b...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser ut som bladet har daua. Har du gitt den vann? Skal ikke bladet være grønt? Anonymkode: 5892b...8a7 Google "variegata". Anonymkode: a983c...f88 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, det er jo ikke akkurat så gøy å kaste en veldig dyr plante hvis den er angrepet av skadedyr eller sykdom, da. Anonymkode: a983c...f88 Hvorfor kjøper du da en "veldig dyr" plante? Du vet at de kan bli angrepet. De ser firresten grusomme ut, og jeg tipper du aldri hadde kjøpt den om den ikke var poppis! Anonymkode: 30c41...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kjøper du da en "veldig dyr" plante? Du vet at de kan bli angrepet. De ser firresten grusomme ut, og jeg tipper du aldri hadde kjøpt den om den ikke var poppis! Anonymkode: 30c41...e6a Jeg er ikke ts Anonymkode: a983c...f88
Crazydoglady Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Krise?! Fordi en plante har fått noen flekker på seg? Er du seriøs?! Anonymkode: 30c41...e6a Noen er mer opptatt av plantene sine enn andre, og noen planter er dyrere enn andre og erstatte. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kjøper du da en "veldig dyr" plante? Du vet at de kan bli angrepet. De ser firresten grusomme ut, og jeg tipper du aldri hadde kjøpt den om den ikke var poppis! Anonymkode: 30c41...e6a Hvorfor gjør man noe som helst? Alt kan skjære seg, så hvorfor prøve? Og har man først kjøpt en plante, og vet den kan bli angrepet Hvorfor gidde å bry seg når noe skjer? Dumt å prøve å fikse det, Ikke sant? For like sikkert som at angrep kan skje så kan man også fikse et angrep.. 🤦 må være hardt å være så bitter på hva andre folk velger å gjøre og bry seg med. Her var m. Variegata kjærlighet ved første blikk lenge før jeg ante Bøe som helst om den annet enn et bilde jeg tilfeldigvis kom over. Mange år siden. Fortsatt en av de absolutte favorittene. Nr to på lista er en helt normal, billig plante, so what? De fleste kjøper planter de liker utseendet på, det er jo tross alt en av få grunner til å kjøpe en plante. At flere blir oppmerksomme på planter som de ikke viste eksisterte før er jo og naturlig når folk begynner å vise dem fram og de dukker opp i butikker osv. Vanskelig å kjøpe noe man ikke vet finnes.. 2
Crazydoglady Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Heidi93 skrev (På 20.10.2021 den 23.44): Min monstera har fått rare merker , den ser ut som noe har spist på den , noen som har vært borti dette? Er krise 😬😬 Er det merkene på det hvite du mener? Lenge siden den fikk vann? Kan være ødem. Det går over isåfall 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Krise?! Fordi en plante har fått noen flekker på seg? Er du seriøs?! Anonymkode: 30c41...e6a Disse plantene koster et par tusen selv for små planter, sååå... Skadedyr på de kan oppleves ganske dramatisk ja. Anonymkode: 3e0ac...b81
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor kjøper du da en "veldig dyr" plante? Du vet at de kan bli angrepet. Merkelig argumentasjon. Kjøper du aldri dyre ting, bare fordi de kan bli ødelagt? Anonymkode: a983c...f88 4
Polyester Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 23.51): Krise?! Fordi en plante har fått noen flekker på seg? Er du seriøs?! Anonymkode: 30c41...e6a AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 23.58): Hvorfor kjøper du da en "veldig dyr" plante? Du vet at de kan bli angrepet. De ser firresten grusomme ut, og jeg tipper du aldri hadde kjøpt den om den ikke var poppis! Anonymkode: 30c41...e6a Jævlig sur og bitter du er da? Ble du lei deg av å se at noen har finere planter enn deg? Eller bare bestemte du deg for å være ekstra slem i dag? Gud hjelpe om noen skal ha noe fint hjemme hos seg liksom? Håper du får en bedre uke neste uke. Og TS, dette ser ut som sopp. Det beste du kan gjøre er å kutte av bladet og begrense fuktighet så det ikke sprer seg. Jeg er ikke helt sikker så prøv å google og feilsøke så mye du kan før du gjør det, men ikke vent for lenge. Regner med at du er god med planter siden du har skaffet deg denne og at du passer på at den får det den trenger av akkurat passe fuktighet, næring, nok varme og andre behov. Endret 23. oktober 2021 av Polyester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå