Gå til innhold

Øyenbryn/napping


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har ikke pleid å nappe øyenbrynene mine, rett og slett fordi jeg ikke aner hvordan de bør se ut og hvordan jeg skal gå frem. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å dra innom en frisør og be dem gjøre det for deg første gangen. Det gjorde jeg, og angrer ikke på det. Pass på å si i fra litt hvordan du vil ha de. Det tar ca. 5 minutter og koster opp mot 100kr (avhengig av hvor du bor). Senere er de da lettere å vedlikeholde selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk! Er dette vanlig å gjøre hos frisøren altså? Men litt av problemet er jo at jeg ikke vet hvordan det bør være. Jeg ønsker ikke noe dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fikk nappet øyenbrynene hos en frisør, men på henne ble det helt mislykket! Så vær nøye med å si hvordan du vil ha det! Du må vel bare bestemme deg for en slags fasong. Sjekk ut andres øyenbryn f.eks. Så ser du hvordan de har det, og diskuter dette med frisøren..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nappet hos frisøren, men fikser det fint selv.

Kjøp deg en god pinsett.

Begynn med hår som vokser litt nedenfor brynene og fjern disse på begge sider. Best å ta noen få hår om gangen.

Jeg pleier å "gre" brynene litt oppover og napper på undersiden. Også her er det lurt å ta 4-6 hår på en side, for så å fjerne på samme sted under det andre brynet.

Det anbefales ikke å fjerne for mange hår på oversiden av brynene, da mister de fasongen.

Til slutt napper jeg mellom brynene og i ytterkant. Der pleier det å dukke opp noen viltvoksende hår.

Det er ikke pent med bryn som er for smale (synes jeg). Prøv deg litt frem med noen få hår om gangen. Det holder som regel at de ser "ryddige" ut. vedlikehold 2-4 ganger i uken og napp ut de hårene du ser kommer tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei Blondii!

Jeg har hørt et sted at du bør stille deg foran speilet og se rett frem.

Deretter deler du brynet i to (til dit hvor øynene dine var når du så rett frem), og napper i ytterkanten og frem til midten til der hvor du "delte" dem. Dette for at resultatet skal bli mest mulig likt på begge sidene.

Napp noen få hår av gangen, og helst bare på undersiden av brynene dine.

Så kan du nappe litt i ytterkant og mellom begge brynene ("over nesen" liksom).

Har du gjort alt riktig skal brynene dine nå være ryddige og pene i en naturlig pen bue.

Men husk å vedlikehold dem, og ikke nappe for mye!

Lykke til! :)

Anette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg følger opp med ett tips om en svært god pinsett. Revlon har en pinsett med butt (dvs. rett) ende. Ikke bruk en vanlig pinsett med spiss da det er lett å klype tak i huden og dermed få små sår, blødninger ol.

Og absolutt alle kvinner trenger en runde med pinsetten, ingen har naturlig perfekte bryn uten ett eneste hår på feil sted.

Jeg tar en runde på brynene ca 2 ganger i uken, gjør det før du legger deg fordi huden blir litt rød og smør på litt aloe vera gele etterpå.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite tips fra meg også:

Når du er "nybegynner" så begynn med å fjerne noen få hår. Velg de som du ser at virkelig er langt utenfor den naturlige øyebrynsbuen. Vent deretter et par dager.

Det er nemlig veldig lett å ta for mye første gangen! Og ingenting ser verre ut enn linjal-øyebryn!! (Ihvertfall på aller fleste).

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å tegne opp øyenbryna før jeg napper de. Og så napper jeg vekk hårene som er utenfor. Slik er det mye lettere å få det pent og likt på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke samme metode som Chriztine. Jeg har ganske lyse øyenbryn, og dette gjør det hele mye enklere.

God pinsett og godt lys er et must. Napp minst mulig på oversiden.

Og ikke napp mot hårene, dra dem ut i vekstretningen. Napp med omtanke, hår som ryker lager lite pene stubber..

Det er også en god ide' å ikke nappe rett for du skal ut på fest for eksempel, det er lett å bli litt sår og rød etter nappingen. Ta det dagen før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...