Kågebruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Del Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Jeg er selv en bokmålsbruker og trives med det. Men jeg liker å lese nynorsk bøker av og til. Det er noe eksotisk med nynorskspråket. Det blir som å være på besøk i en annen by enn Oslo og gå turer i nabolag som ligner på Oslo, men som likevel er annerledes😂 Jeg skjønner ikke hvorfor voksne oppegående mennesker sier" Jeg gidder ikke lese nynorskbøker" Jeg blir irritert av nynorsk” "det er umulig å skjønne” Mesteparten av nynorsken man leser nå er jo uansett veldig lett å følge? Og er det noe bedre at folk skriver på dialekt? At nynorsk kanskje må vike snart er kanskje uungåelig, men det er jo ikke så vanskelig å lese det. Å skrive er noe annet føler jeg. Glad jeg slipper det. Vil forøvrig anbefale denne boken om norsk språkdebatt. Endret 20. oktober 2021 av Kågebruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Del Skrevet 20. oktober 2021 Jeg er veldig enig. Jeg er selv dialektbruken men skriver dessverre bokmål. Nynorsk er vakkert og jeg forbinder det med å lese lyrikk, f. eks. Arne Garborg. Jeg støtter bruken av nynorsk og skulle ønske det ble brukt mer i det daglige, f.eks. at aviser brukte mer nynorsk. Forøvrig syns jeg det er veldig pinlig når nordmenn ikke forstår eller klarer å lese nynorsk. Det er jo dette som er norsk 😅 Forstår du ikke ditt eget språk, så kan du jo alltids flytte til Jylland og leke storbonde der ❤️ Anonymkode: 6facc...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 20. oktober 2021 #3 Del Skrevet 20. oktober 2021 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 20. oktober 2021 #4 Del Skrevet 20. oktober 2021 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 20. oktober 2021 #5 Del Skrevet 20. oktober 2021 Eg skriv gjerne nynorsk. Eg vonar det kjem ein pratetråd på KG kor vi som liker nynorsk kan gå og øve oss. Det er så få stader kor vi har høve til det. Dessutan er eg sikker på at nynorsksympatisørane på KG er framifrå menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå