Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ny jobb innen organisasjonen jeg jobber, og skal på TUL i uke 13 neste uke. Skal deretter ringe nysjefen for å fortelle. Gruer mer så vanvittig til å si det til sjefen og andre kolleger og samarbeidspartnere som gleder seg til jeg starter da stillingen er en viktig og enslig stilling. Føler jeg skuffer alle nå og at jeg har «lurt» dem når jeg har deltatt på innledende møter osv…

Kjenner på følelser om at jeg skulle ønske jeg ikke var gravid (barnet var planlagt), og at jeg heller vil jobbe for å bli god i stillingen. Det er en spesiell stillingen hvor man ikke vil bli skikkelige god før 1 år++ Og nå skal jeg ut i perm i slutten av april. Livredd for å bli sykmeldt før dette også. 

Jeg var ikke gravid under intervjuet. Vet det er lov å være gravid osv, men har helt forferdelige følelser nå om at alle blir skuffet over at vikar må få opplæring så kort tid etter meg. Øver daglig på telefonsamtalen jeg skal ta til sjefen. Kjenner ingen glede over graviditeten :( 

Jaja… tror bare jeg ønsker å høre fra noen som har vært i lik situasjon eller som kan komme med en liten realitetsorientering. 

Anonymkode: 27526...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det helt likt!! Var 10 uker gravid på intervju.. men jeg fortalte ikke om graviditeten før kontrakten var inngått og jeg var ca 17 uker på vei 🙂 (ville ikke la det påvirke lønnsforhandlingene). 

Sjefen tok det som han måtte - meget pent 😉

Eneste som er verdt å huske er at du ikke har krav på egenmelding de første 2 mnd, om du skulle bli dårlig. Da må du ha sykemelding. 

jobbet frem til siste mnd før termin. Da hadde jeg vært der 2-3 mnd.

Er en grunn til at de ikke kan spørre på intervju. Så å opplyse om det, er virkelig unødvendig. Jeg konkurrerte med 130 andre søkere, så det kunne ikke falt meg inn! 

Anonymkode: 8b572...f66

Skrevet

Er akkurat like langt på vei som deg, har TUL neste uke i uke 13 jeg også, og begynte i ny jobb 1.september :) Nyopprettet stilling, så bare meg til å gjøre denne jobben. Gruer meg til å fortelle jeg også, og kommer til å vente til etter ordinær UL. Ingen tips, annet enn å si at du ikke er alene om å grue deg til å fortelle

Anonymkode: 9ce64...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er akkurat like langt på vei som deg, har TUL neste uke i uke 13 jeg også, og begynte i ny jobb 1.september :) Nyopprettet stilling, så bare meg til å gjøre denne jobben. Gruer meg til å fortelle jeg også, og kommer til å vente til etter ordinær UL. Ingen tips, annet enn å si at du ikke er alene om å grue deg til å fortelle

Anonymkode: 9ce64...ba1

Er meget oppblåst og går i løse overdeler, så er ikke kjangs til å holde svangerskapet skjult frem til uke 18 her 😅 Og når jeg starter på ordentlig i jobben vil jeg være ca 19 uker på vei 

Anonymkode: 27526...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...