Gå til innhold

Har du noen gang slått barnet ditt eller brukt fysiske avstraffelser som et engangstilfelle? Eller har det som en vanlig sanksjon i hjemmet?

Noen som har det?  

177 stemmer

1. 1. Har du noen gang slått eller brukt fysiske avstraffelser på barn?

• Ja, og dette er vanlig i mitt hjem.
      4
    • Ja, engangstilfelle jeg angrer på.
      14
    • Nei, aldri.
      159

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor vanlig det er at foreldre klikker og slår barn som et engangstilfelle. Så på en debatt om dette i USA og det er jo selvfølgelig veldig annerledes der enn her. Men ble veldig overraska om hvor åpen de er til å fortelle om at det har skjedd et par ganger eller gjør dette jevnlig.  Jeg selv er 19 år og ingen barn, men har nulltoleranse for vold mot barn. Det betyr heller ikke at jeg er her for å henge ut folk er bare nysgjerrig.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Ikke i nærheten en gang.

• Liker 6
Skrevet
Perleugla skrev (Akkurat nå):

Aldri. Ikke i nærheten en gang.

Håper på flere slike svar.

• Liker 2
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. 

Hverken barn eller voksne. Man har seriøst problemer om man må ty til vold. 

Anonymkode: 8156b...80f

• Liker 4
Skrevet

Nei, ble heller aldri slått, kløpet eller lignende som barn på 1980-tallet. Men all statistikk forteller at mange foreldre gjør det. 

Anonymkode: 8b304...b37

• Liker 3
Skrevet

Har ikke barn og skal heller ikke ha det, men kunne brukt klaps på hånda som straff for gjentatt ulydighet.

Anonymkode: f2e07...09b

Skrevet

Tviler på at noen er tøffe nok til å innrømme det. Min far slo når vi var barn. Tror han har fortrengt det, han har selv hatt en veldig tøff oppvekst og var ung når han ble far. Psykisk syk uten at han var klar over det selv. Unnskylder ingenting, men forklarer litt. I dag er han en helt annen mann. 

Anonymkode: 6be20...655

• Liker 5
Skrevet

Rar tråd, men nei, vi bruker ikke vold her i hus. 

Er for øvrig enig med de andre som sier at ingen kommer til å innrømme at de slår barna sine her men vi vet jo at en del gjør det. 

De fleste av oss som vokste opp på 80-90 tallet har opplevd litt av hvert, om det var normalt generelt sett eller bare i visse miljøer kan jo diskuteres men det er ikke like utbredt i dag som det var da iallfall og godt er det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke barn og skal heller ikke ha det, men kunne brukt klaps på hånda som straff for gjentatt ulydighet.

Anonymkode: f2e07...09b

Hørte på debatten jeg så på så var det en far som ga klaps på hånda. Han så etterhvert at sønnen ga klaps på seg selv hver gang han hadde gjort noe galt for å straffe seg selv. Da begynte faren å tenke seg om og sluttet. Det er jeg veldig glad for. Håper det gjør at du tenker igjennom om klaps på hånd er greit. Hvis du vil ta en titt på den er dette linken:

• Liker 3
Skrevet

Nei aldri.

Næraste eg kjem er å halda fast eit barn som prøvde stikke eit anna barn ned med saks når eg jobba på skule som vikar. Det var litt voldsomt altså, ekkel opplevelse for alle. 

Anonymkode: 26d35...7f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv født på starten av 70 tallet, og mine foreldre har ALDRI brukt noen form for fysisk avstraffelse på meg eller min bror. Jeg har selvfølgelig heller aldri benyttet meg av fysisk avstraffelse på mine barn. (Pleier å mobbe gutta mine med at jeg burde ha banket dem da jeg hadde sjansen, for det er helt klart for sent å starte nå.. (Begge er over 30 cm høyere enn meg, og 30 kilo tyngre😂) )

Anonymkode: d48fc...8e8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Må jo være dum hvis du tror folk kommer til å sitte på et norsk forum og innrømme at de er barnemishandlere.

Anonymkode: 96172...5e2

Er vel lov å prøve men ja jeg er kanskje litt dum da. Det er en her som sier at klaps på hånda kunne vært greit men skal ikke ha barn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er selv født på starten av 70 tallet, og mine foreldre har ALDRI brukt noen form for fysisk avstraffelse på meg eller min bror. Jeg har selvfølgelig heller aldri benyttet meg av fysisk avstraffelse på mine barn. (Pleier å mobbe gutta mine med at jeg burde ha banket dem da jeg hadde sjansen, for det er helt klart for sent å starte nå.. (Begge er over 30 cm høyere enn meg, og 30 kilo tyngre😂) )

Anonymkode: d48fc...8e8

😂😂

Skrevet

Aldri gjort det selv, og aldri blitt slått eller noen form for fysisk avstraffelse når jeg var barn.

En venninne klikka en gang hun var stressa og ungen hadde dratt strikken for langt og lenge. Hun slo han en gang. Han sa det på skolen, det ble stor sak, barnevern, politi, sinnemestringskurs osv. 

Anonymkode: 3960c...08b

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri. Men har holdt fast for å forhindre at de har skadet seg selv, meg eller hverandre. Mine foreldre brukte fysisk avstraffelse mot meg og mine søsken på 80-tallet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri gjort det selv, og aldri blitt slått eller noen form for fysisk avstraffelse når jeg var barn.

En venninne klikka en gang hun var stressa og ungen hadde dratt strikken for langt og lenge. Hun slo han en gang. Han sa det på skolen, det ble stor sak, barnevern, politi, sinnemestringskurs osv. 

Anonymkode: 3960c...08b

Bra at hun fikk hjelp til å håndtere ting. Og godt og se at skolen tar dette på alvor. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Jadzia
Skrevet (endret)

Neiii... 

DVS-  en gang da jeg var stressa og sliten, så dusjet ungene. Da hadde de tatt og dusjet hele baderommet, slik at alt var vått og det fløyt med vann på gulvet. Det var andre gangen den uka. Og da kjeftet jeg på dem. Jeg kom opp på badet med klær, og hadde en  strømpebukse i handa. Jeg slo strømpebuksa mot dem der de sto med hvert sitt håndkle rundt seg, småtassene mine. Det var jo ikke fysisk vondt, men begge begynte og grine fordi mor slo dem med en strømpebukse. Det var jo vold. Uff... Og jeg følte meg helt ødelagt etterpå.

Ingen av oss har noen gang glemt det.... og det er vondt å tenke på det, og å fortelle om det den dag i dag...selv om det var 10 år siden. 

Ungene pleier å tulle om det nå da... om den gangen mor klikket og de ble slått med en strømpebukse. Og jeg skjemmes jo. Det er ikke mye jeg har følt at jeg har vært en dårlig mor på. Kanskje jobbet for mye til tider. Men jeg skulle så gjerne vært den strømpebuksesaken foruten. 

Endret av Mooza
  • Liker 9
Skrevet

Nei, aldri. Mener det er noe alvorlig galt med voksne som tyr til vold for å straffe barn.  

Skrevet

Mine foreldre slo, og truet med ris. Lærte meg bare at mamma og pappa slår, og jeg er et dårlig menneske.

ALDRI om mine barn skal oppleve noe sånt.

Anonymkode: d7e41...16c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...