Gå til innhold

Riktig måte å reagere? Far gjør samme sak som barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far ordnet middagen, skar kjøtt i passende biter. Barnet hadde ett plastglass som det hadde drukket av. Hun kastet det, og det havnet i maten. 

Far sin reaksjon er å ta glasset. Kaster det unna. 

Jeg synes det ble feil måte å reagere. Og at det viser barnet at det er ok. Barnet er 20måneder. 

Hva mener dere?

Anonymkode: fe1f3...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en skandale, det blir aldri folk av den ungen.

• Liker 18
Skrevet

Og dere er foreldre, skremmende. 

Anonymkode: 4a418...bf1

• Liker 1
Skrevet

Hva eksakt er skremmende? At jeg føler en burde reagere annerledes? 

Hva er problemet med det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Far ordnet middagen, skar kjøtt i passende biter. Barnet hadde ett plastglass som det hadde drukket av. Hun kastet det, og det havnet i maten. 

Jeg synes det ble feil måte å reagere. Og at det viser barnet at det er ok. Barnet er 20måneder. 

Hva mener dere?

Har du prøvd å kommunisere med han? Ungen og for så vidt? :) Kommunikasjon!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva eksakt er skremmende? At jeg føler en burde reagere annerledes? 

Hva er problemet med det? 

At du i det hele tatt må spørre er meget skremmende. Er dere veldig ung? Søk veiledning 

Anonymkode: 4a418...bf1

• Liker 1
Skrevet

Jeg må ingenting. Jeg er klar over min mening. Nå lurte jeg på hva andre mener. 

Jeg trenger ikke veiledning. Får masse skryt overalt. Men en må kunne spørre om hva folk mener. Og ja, vi kommuniserer, både med barn og mann. Men spørsmålet var hva andre foreldre mener var riktig i en slik situasjon. 

Hvorfor er det så vanskelig å svare på det folk spør om? 🤷

Skrevet

Det er ikke rett måte å reagere på nei. Da viser han bare barnet det er ok å kaste glass. Barn skal alltid vises riktig oppførsel.

Om far ikke skjønner det er nok veiledning lurt. Mulig å få gjennom helsestasjon vanligvis. Ellers er Hedvig Montgomery sine bøker å anbefale.

Anonymkode: d765a...545

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke rett måte å reagere på nei. Da viser han bare barnet det er ok å kaste glass. Barn skal alltid vises riktig oppførsel.

Om far ikke skjønner det er nok veiledning lurt. Mulig å få gjennom helsestasjon vanligvis. Ellers er Hedvig Montgomery sine bøker å anbefale.

Anonymkode: d765a...545

Tusen takk. Det var akkurat det jeg også mente. 

Skrevet

Milde måne…
Hva slags kunnskap har far om oppdragelse ? 
Fortsetter det sånn så blir barnet helt umulig å ha med å gjøre 

Anonymkode: da263...8fc

Skrevet

Jeg har meldt tråden til politiet og bedt de om å ta kontakt med barnevernet. 

Dette er skandaløst. 

Anonymkode: ac99d...b4f

• Liker 1
Skrevet

Vet du, det gjorde far her en gang også. Han er egentlig en super flink pappa, men i løpet av de to årene så har han er par ganger gjort ting som bare ikke henger på greip. Det her med glasset var en av de.

Jeg sa det til han med en gang «det der var vel ikke så lurt? Nå viser du jo x at det er helt ok å kaste glass når man blir sint? Hvordan skal x forstå at det ikke er greit når du gjør det samme?». Det er jo så logisk, så det var jo ikke akkurat noe diskutere. Han har ikke gjort det igjen 😉

Anonymkode: c6b99...040

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er skandaløst. 

Ok, hva sa Politiet? Blålys og full utrustning? 

Anonymkode: da263...8fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener dere?

Barn lærer av foreldre, så det er feil måte av far å reagere på dersom han vil lære barnet deres at vi ikke skal kaste ting. Bra observert 😉 Han kunne istedenfor plukket opp glasset og sagt vi skal ikke kaste glasset og forklart kort hvorfor vi ikke kaster glasset, sånn lærer barnet å forstå hvorfor vi ikke gjør sånt! 🙂 

Neste gang barnet deres setter fra seg glasset så husk å gi ros og en god klem,  for barn blir mer motivert å lære når dere oppmuntrer. ❤️ 
Du og din samboer må bli enig om hva som er rett oppdragelse for barnet deres, helsestasjonen er veldig behjelpelig og familiekontoret.  

Anonymkode: 7658b...41b

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette er skandaløst. 

Misbruk av ressurser ihvertfall 😬😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må ingenting. Jeg er klar over min mening. Nå lurte jeg på hva andre mener. 

Jeg trenger ikke veiledning. Får masse skryt overalt. Men en må kunne spørre om hva folk mener. Og ja, vi kommuniserer, både med barn og mann. Men spørsmålet var hva andre foreldre mener var riktig i en slik situasjon. 

Hvorfor er det så vanskelig å svare på det folk spør om? 🤷

Ikke bry deg. Er ikke rart det finnes mobbere med slike foreldre.

Nei, det er ikke riktig av far! Han kan heller sette bort plastglasset og si at da er du ferdig med det, eller noe sånt.

Anonymkode: 71ed4...47e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva mener dere?

Far viser jo bare at det er lov å kaste tingene sine. 

Anonymkode: a7431...71a

Skrevet

Var far lei og sliten eller sur for noe? Ingen er perfekt med overskudd hver dag. 

Skrevet

Det er ikke riktig måte å reagere på, men det er heller ikke en reaksjon som fortjener en egen diskusjon...

Anonymkode: a042d...ff4

Gjest Lunaris
Skrevet

Hva tenker han med… Han kan ikke holde på sånn. Ungen kommer ikke engang til å lære forskjell på rett og galt engang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...