AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Kort fortalt. Jeg hadde ikke mensen på veldig lenge. Jeg var overvektig. Så fort jeg gikk ned i vekt så kom desverre mensen min tilbake (regelmessig). Nå de 3 siste månedene jeg har hatt mensen, så har jeg fått altså SOPP infeksjon i skjeden og må bruke krem en stund etterpå før det går vekk. Men hvorfor får jeg dette? Det har nå skjedd de 3 siste gangene, hver ENESTE gang!!! Håper jeg ikke får det neste mens og. Det er køende og svir. Noen som har svar på dette? Tusen takk Anonymkode: 8b6a2...6e8
Tøvftta Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Det beste er vel å rådføre seg med lege om det fortsetter? Prøv vaginale piller mot sopp istedet for krem, og gjerne under mens. Kan hende det hjelper. Hvorfor du får det kan ikke jeg svare på. 1
Zooey Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Bruker du tampong? Det kan være utslagsgivende for min del. 3
Zooey Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Og forresten, som noen som har hatt soppinfeksjon av og på de siste 15 årene, vil jeg absolutt anbefale å gå til lege/gynekolog for ordentlig behandling. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Du får soppinfeksjon fordi at ph-verdien i skjeden blir forandret når du har menstruasjon og så blir det en ubalanse som ikke blir balansert etter menstruasjon og så blusser opp til sopp Anonymkode: a38d1...172
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 Ubalanse i PH verdien. Skjeden er syrlig, blod er basisk. Anonymkode: 592a3...f2c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg kan få soppinfeksjon av å bruke tampong. Jeg har også slitt med overspising, spist ekstremt mye søtsaker og har vært enormt plaget med soppinfeksjoner. Etter at jeg fikk kontroll på kostholdet har jeg ikke hatt en eneste soppinfeksjon. Det er jo kjent at diabetikere med svingninger i blodsukkeret er plaget med soppinfeksjoner. Anonymkode: ad4aa...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Du må ha en bedre behandling mot soppen, du må over på Diflucan oraltabletter når det gjentar seg sånn. Det er egentlig "samme" soppen, du blir ikke helt kvitt den med lokalbehandlingen og så blusser den bare opp igjen ved den minste miljøforandring i skjeden. Diflucan selges reseptfritt på apoteket. Hvis det ikke funker heller, så må du snakke med lege/gynekolog som kan skrive ut resept på lengre behandling. Anonymkode: febb9...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 er du sikker på at det er sopp? jeg trodde lenge jeg fikk sopp under mensen selv, men viste seg at jeg blir mer sår under mensen fordi jeg går oftere på do og tørker noen ganger mer enn ellers. Anonymkode: 58f2e...18a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kort fortalt. Jeg hadde ikke mensen på veldig lenge. Jeg var overvektig. Så fort jeg gikk ned i vekt så kom desverre mensen min tilbake (regelmessig). Nå de 3 siste månedene jeg har hatt mensen, så har jeg fått altså SOPP infeksjon i skjeden og må bruke krem en stund etterpå før det går vekk. Men hvorfor får jeg dette? Det har nå skjedd de 3 siste gangene, hver ENESTE gang!!! Håper jeg ikke får det neste mens og. Det er køende og svir. Noen som har svar på dette? Tusen takk Anonymkode: 8b6a2...6e8 Siden du sier at du "desverre" fikk mensen, så er du kanskje en av dem som ser på det som ekkelt/skittent, og vasker overdrevent når du har mensen? Husk at glufsa ikke skal ha såpe eller våtservietter, kun vann! Noe annet fører ofte til sopphelvete. Anonymkode: 086b2...bd5 1
Hulderen Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Bruker du tamponger? Prøv menskopp i stedet. Tamponger kan skape et uheldig miljø i skjeden. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden du sier at du "desverre" fikk mensen, så er du kanskje en av dem som ser på det som ekkelt/skittent, og vasker overdrevent når du har mensen? Husk at glufsa ikke skal ha såpe eller våtservietter, kun vann! Noe annet fører ofte til sopphelvete. Anonymkode: 086b2...bd5 Vil forresten anbefale tøybind! Kjøper du noe i naturlige materialer, så puster de mye bedre enn plastikkbind, og da blir det ikke så fuktig der nede. Bruk også bomullstruser, ikke polyester! Om du bruker tampong, så kan du prøve ikke å bruke det en menstruasjon. Anonymkode: 086b2...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 Tips: Ikke bruk tampong. Sov uten truse, viktig at det kommer luft til. Fuktighet og svette kan skape gunstige forhold for sopp. Det skal stabilisere seg etter mensen, så kan hende du kanskje ikke lar det komme nok luft til? Anonymkode: 884e1...5ac
kalini Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kort fortalt. Jeg hadde ikke mensen på veldig lenge. Jeg var overvektig. Så fort jeg gikk ned i vekt så kom desverre mensen min tilbake (regelmessig). Nå de 3 siste månedene jeg har hatt mensen, så har jeg fått altså SOPP infeksjon i skjeden og må bruke krem en stund etterpå før det går vekk. Men hvorfor får jeg dette? Det har nå skjedd de 3 siste gangene, hver ENESTE gang!!! Håper jeg ikke får det neste mens og. Det er køende og svir. Noen som har svar på dette? Tusen takk Anonymkode: 8b6a2...6e8 det slet jeg også med, dermed brukte jeg ikke tampong da jeg så for meg d kom til å gjøre saken værre, samt at det var jo vondt/svidde. Men, etter et par år var jeg på hytta, fikk mensen, hadde ikke bind kun tamponger. så jeg måtte bruke tampong dag og natt. Denne gangen fikk jeg ikke sopp, å fortsatte å bruke KUN tamponger. Problemet ble borte. Mulig bind blir for tett og bakterier vokser fortere der..! verdt et forsøk, om du bruker bind såklart.
FrkZ Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 Kjøp melkesyrebakterier i stikkpilleform på apoteket. Og unngå tamponger når du har mens. Skyll underlivet med passe varmt vann hver morgen og kveld. Kan fylle en ren tomflaske med vann, og skylle når du sitter på do. Og skift bind ofte.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 kalini skrev (1 minutt siden): det slet jeg også med, dermed brukte jeg ikke tampong da jeg så for meg d kom til å gjøre saken værre, samt at det var jo vondt/svidde. Men, etter et par år var jeg på hytta, fikk mensen, hadde ikke bind kun tamponger. så jeg måtte bruke tampong dag og natt. Denne gangen fikk jeg ikke sopp, å fortsatte å bruke KUN tamponger. Problemet ble borte. Mulig bind blir for tett og bakterier vokser fortere der..! verdt et forsøk, om du bruker bind såklart. Jeg byttet til tøybind og opplevde det samme, engangsbind gjør det alt for klamt og tett. Anonymkode: febb9...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Hvordan vasker dere og får tjøybindene helt rene? Kan ikke tøybind som ikke vaskes godt nok gjøre at soppen kommer tilbake? Anonymkode: f60c6...0de
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 18.04): Kort fortalt. Jeg hadde ikke mensen på veldig lenge. Jeg var overvektig. Så fort jeg gikk ned i vekt så kom desverre mensen min tilbake (regelmessig). Nå de 3 siste månedene jeg har hatt mensen, så har jeg fått altså SOPP infeksjon i skjeden og må bruke krem en stund etterpå før det går vekk. Men hvorfor får jeg dette? Det har nå skjedd de 3 siste gangene, hver ENESTE gang!!! Håper jeg ikke får det neste mens og. Det er køende og svir. Noen som har svar på dette? Tusen takk Anonymkode: 8b6a2...6e8 Det nytter jo ikke å smøre bare med krem. Du må enten bruke kombinasjonsbehandling eller Diflucan tablett. Om du vet at det er sopp. Hvis ikke må du kontakte legen. Det nytter som sagt ikke å smøre utvendig kun med krem, soppen sitter innvendig. Skal du bruke canesten må du både ta vagitorien og smøre deg fra korsrygg til navlen, for joda, soppen finnes også i lysken og i rumpesprekken. Anonymkode: 27d35...e55
LilleMy1989 Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan vasker dere og får tjøybindene helt rene? Kan ikke tøybind som ikke vaskes godt nok gjøre at soppen kommer tilbake? Anonymkode: f60c6...0de Vasker på 60 med håndklær 😉
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 Ts her. Jeg har heldigvis ikke hatt sopp siden. Jeg sluttet å ta papir oppi trusa (For å ikke blø igjennom i sofa, stoler, bilsete osv). Etter jeg sluttet å ta papir i trusa så forsvant soppen. Jeg bruker tampong Ts Anonymkode: 8b6a2...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå