Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Guttejente
Skrevet

Hei!

Jeg har aldri vært spesielt opptatt av kosmetikk og forskjellige merker og kremer og kurer og alt det der jente-greiene. Men nå trenger jeg litt hjelp, innser jeg.

Jeg er plaget med fet hodebunn, har alltid vært det. Jeg vasker håret hver tredje dag, oftere hvis jeg skal pynte meg eller noe. Det er jo fett før det har gått tre dager, men vasker jeg det oftere, blir det jo bare enda fortere fett.

Men resten av håret er visstnok tørt (sa frisøren), veldig fint, og ganske skadet, i allefall overhåret. Det blir mye floker etter vask, så jeg røsker nok litt i det når det skal børstes. Mister mye hår.

Så problemet. Jeg aner ikke hva slags sjampo og balsam jeg skal velge. Jeg synes ikke at noe av det jeg har prøvd, hjelper mot fet hodebunn. Har spurt frisøren etter noe som hjelper mot fet hodebunn, og får anbefalt en skumbalsam for tørt og fint hår.. ??? Det har jeg jo forsåvidt også, men håret blir bare enda mer flokete av det. Har dere noen idéer til hva jeg kan prøve neste gang?

Hilsen guttejente med hårproblem.

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Du kjøper deg Nicky Clarkes Supershine Shampoo på Vita.

Skrevet (endret)

Jeg vet jeg har sett shampo beregnet på tørt hår og fet hodebunn hos frisøren, så det er mulig at det hun anbefaler deg er riktig. Husker ikke hvilket merke det var jeg så, men tror kanskje det var Wella SP...?

For øvrig kan det kanskje hjelpe å bruke en shampo beregnet på fett hår/hodebunn, og bruke den bare i hodebunnen. Deretter bruker du balsam i tuppene slik at håret ikke floker seg.

Endret av Virvel
Skrevet

Muligens kan Kerastase ha en slik shampo. Hør hos frisøren.

Skrevet

Det du gjør er at du gør inn på lookfantastic.com, så går du på "conditioner" og så på "Greasy & Oily Hair". Da finner du en balsam som passer for deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...