AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Min mor sin bror er død, altså min onkel, men jeg har ingen kontakt med ham, ikke sett han på sikkert 20 år. Innafor å ikke gå i begravelsen? Min mor skal men det er bare fordi det er broren. Hun hadde heller ikke kontakt med han. Anonymkode: 3c48b...615
I Grosny Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mor sin bror er død, altså min onkel, men jeg har ingen kontakt med ham, ikke sett han på sikkert 20 år. Innafor å ikke gå i begravelsen? Min mor skal men det er bare fordi det er broren. Hun hadde heller ikke kontakt med han. Anonymkode: 3c48b...615 Hvis du går så er det ikke for onkel sin skyld, men for å holde mora di i hånda. Det kan også være et signal til onkels barn og kone om at du er der og er på laget deres. 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Innafor å ikke gå mener jeg. Om man ikke har en relasjon når de lever, hvorfor stille opp når de ikke er mer.. Anonymkode: c91ac...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Man går ikke i begravelse for den døde sin del. Hen er jo død og aner intet om hvem som kommer. Man går i begravelse for de sørgende sin del. Er det i dette tilfellet ingen sørgende - altså ingen partner, barn, søsken, foreldre, venner etc som betyr nok for deg til at du vil gå? Da går du ikke. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: 67017...3b5 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min mor sin bror er død, altså min onkel, men jeg har ingen kontakt med ham, ikke sett han på sikkert 20 år. Innafor å ikke gå i begravelsen? Min mor skal men det er bare fordi det er broren. Hun hadde heller ikke kontakt med han. Anonymkode: 3c48b...615 For å si det sånn så merker ikke onkelen din at du ikke kommer.. Anonymkode: fc9c7...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 I Grosny skrev (2 minutter siden): Hvis du går så er det ikke for onkel sin skyld, men for å holde mora di i hånda. Det kan også være et signal til onkels barn og kone om at du er der og er på laget deres. Han var en enstøing, som drakk seg i hjel. Anonymkode: 3c48b...615
KjøttOPP Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Presten og moren din møter nå opp, så da har man to folk som kommer til å være der iallfall. Holder det
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg mener det er innafor. Samtidig mener jeg at dette er en god mulighet for oss alle til å ta noen minutter der vi tenker over hva godt vi alle kan gjøre for de menneskene som er "litt ute i periferen" vår, men som man kanskje burde hatt mer kontakt med. Kanskje noen av de som fremdeles lever i dag egentlig trenger noen til å hjelpe en opp fra grøftekanten. Anonymkode: a6d89...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg gikk ikke i min onkels begravelse da han døde nylig. Han var narkoman, tror jeg såvidt har sett han 1 gang i farmors 80-årslag. Pappa sa jeg ikke trengte. Hadde nok dratt om pappa ikke hadde flere søsken, men han har det + noen av søskenbarna stilte opp. Anonymkode: 056b8...0bd
tangent Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg hadde dratt hvis moren min hadde lyst på selskap/støtte. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Det gjør du akkurat som du vil. Så om du ikke vil, så er det helt greit. Anonymkode: 86069...3e5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 Kan være lurt å tenke seg om du angre senere hvis du ikke går. Med mindre du synes begravelser er ulidelig så er det fint om du går. Er tross alt en ganske nær slektning. Gikk ikke i min morfars begravelse pga at vi hadde mye uoppgjort, vi hadde et godt forhold når han gikk bort, men jeg var tenåring og ganske hevngjerrig på den tiden. Angrer litt på det nå. Men hadde da fått råd fra noen rare på skolen om at det var greit hvis jeg ville dra på skolen i stedet. Anonymkode: 9bf28...1c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå