Gå til innhold

Sterk fysisk reaksjon på psykisk og fysisk vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt et oppgjør med mannen, han har vært psykisk og noe fysisk voldelig over lang tid både mot meg og barna. Han er bedre nå men det at jeg har tatt det opp med ham og terapaut gjør at jeg har fått en enorm reaksjon som nå utspiller seg fysisk i kroppen. Er dette vanlig?

Anonymkode: c38cd...92f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Dette er svært vanlig. Jeg har utviklet fibromyalgi etter langvarig fysisk og psykisk mishandling fra min x-mann.

Anonymkode: 21865...6c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har tatt et oppgjør med mannen, han har vært psykisk og noe fysisk voldelig over lang tid både mot meg og barna. Han er bedre nå men det at jeg har tatt det opp med ham og terapaut gjør at jeg har fått en enorm reaksjon som nå utspiller seg fysisk i kroppen. Er dette vanlig?

Ja, traumer og kriser pleier å påvirke kroppen fysisk. For min del ga det smerter i mage og rygg, diaré, søvnproblemer, hodepine. Dårlig hår, masse kviser, ned i vekt, lite matlyst kom også med. Alt samlet førte til uteblitt mens i lange perioder. 

Anonymkode: 9f0c9...509

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kom dere over det eller fikk det bedre? Jeg tror det får mot skilsmisse for mim del - vil ha livet mitt tilbake

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kom dere over det eller fikk det bedre? Jeg tror det får mot skilsmisse for mim del - vil ha livet mitt tilbake

ts

Psykomotorisk fysioterapeut er det beste valget jeg har gjort. Jo før jo heller du får deg en time! 

Masse gode ønsker til deg, TS ❤️ 

Anonymkode: 26122...25b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Skilsmisse. Etter jeg gikk fikk jeg et sammenbrudd, men nå har det gått et halvt år og jeg er litt bedre. 

Har fått kronisk migrene, mister veldig masse hår, har panikkangst osv. 

Anonymkode: f74ea...6cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Psykomotorisk fysioterapeut er det beste valget jeg har gjort. Jo før jo heller du får deg en time! 

Masse gode ønsker til deg, TS ❤️ 

Anonymkode: 26122...25b

Støttes! Jeg betaler 1000kr timen, men det er det verdt!

Anonymkode: f74ea...6cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts

Psykolog, søvn og evt insovningshjelp i form av medisiner, trening, vitamintilskudd, hjelper på det fysiske. 

Du bør skilles ja. 

Anonymkode: 9f0c9...509

• Liker 1
Skrevet

Søvnmangel, migrene, diaré, hukommelsestap, stress.

Løsningen er brudd. Du kan ikke kureres når du fortsatt utsettes for "giften". Selv om han tilsynelatende har blitt "snill", så vil alltid frykten for tilbakefall være der. Både for deg og barna. Kroppen husker. Dere vil alltid være i alarmberedskap resten av livet. Og med god grunn.

Anonymkode: fa852...473

• Liker 1
Skrevet

Hei! Kunne ha skrevet dette selv! Har sakte men sikkert tatt ett oppgjør med mannen og tatt opp volden både på familievernkontoret og terapeut, og til fastlegen. Sistnevnte tok jeg kontakt med da jeg begynte å få fysiske reaksjoner, mistet bokstavlig talt følelsen i halve kroppen i et angstanfall, fått magesår, smerter her og der. Der rare er jo at mannen har begynt i sinneterapi, men kroppen min reagerer mer nå, enn bår det har vært som verst. Fikk tips om psykomotorisk fysoterpaut fra legen. Fikk avvisning fra dps, da de ikke behandler de som fremdeles lever i traumet, men tatt kontakt med lavterskeltilbudet i kommunen, så skal kanskje i samtaler der. Dette var kanskje ikke til hjelp, men for meg hjalp det å se at noen andre reagerer likt som meg. Levd o dette i 13 år, men først nå jeg får fysiske smerter…

Anonymkode: 11045...a35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Kunne ha skrevet dette selv! Har sakte men sikkert tatt ett oppgjør med mannen og tatt opp volden både på familievernkontoret og terapeut, og til fastlegen. Sistnevnte tok jeg kontakt med da jeg begynte å få fysiske reaksjoner, mistet bokstavlig talt følelsen i halve kroppen i et angstanfall, fått magesår, smerter her og der. Der rare er jo at mannen har begynt i sinneterapi, men kroppen min reagerer mer nå, enn bår det har vært som verst. Fikk tips om psykomotorisk fysoterpaut fra legen. Fikk avvisning fra dps, da de ikke behandler de som fremdeles lever i traumet, men tatt kontakt med lavterskeltilbudet i kommunen, så skal kanskje i samtaler der. Dette var kanskje ikke til hjelp, men for meg hjalp det å se at noen andre reagerer likt som meg. Levd o dette i 13 år, men først nå jeg får fysiske smerter…

Anonymkode: 11045...a35

Hjelper veldig å høre det - er jo på samme måte - reaksjonen kommer når han fanatisk har skjerpet seg.. men tenker du at du skal bli??

ts

Skrevet

Her kan man finne mye informasjon og få råd, støtte og hjelp:

Anonymkode: 82dbd...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...