Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dei som veks opp idag  lært eit annet kommunikasjonsspråk en sine føresette ? 

Bruken av ordet Okei, Ok, Oki er blitt en vanleg utrykksmåte blandt de yngre.  Under min oppvekst hadde vi respekt for våre foreldre, besteforeldre, og de holdninger de stod for.   Barn / ungdom   brukte   aldri utrykk som  " DU- og pekefingeren" overfor sin foreldre, besteforeldre når de komminiserte med dem.  Det handler "her" om respekt, og  noen grunnleggende disiplinære holdninger som ein troleg  har mistet underveis.     

Det populere TV-programmet "Kompani Lauritzen"  har rullet over TV -2 skjermen i lang tid, og mange har sittet klistert foran TV-en hver lørdagskv.  Fenriken Geir Aker har vert eit forbilde med sine disiplinære holdninger , og med lang fartstid innen forsvaret, og han  har m.a.  mottatt pris, og  anerkjennelse som  en av frontfigurene som har bidratt å gjøre serien så populær 

GEIR AKER SKRIVER FØLGENDE : 

– Det hele startet egentlig med  hva man går glipp av når man ikke har fått gjennomført førstegangstjenesten. Og da tenkte jeg ikke først og fremst på det faglige, men også det menneskelige. Hvilken ballast får de vernepliktige, og hvordan bruker de det videre i livet?

– Det høres kanskje banalt ut, men det meste vi gjør får jo konsekvenser, og da kan det være lurt å få inn noen gode rytmer fra dagens start. Jeg rer opp sengen min så godt som hver morgen. Men hvis jeg lar det være, ja, da blir jeg i alle fall misfornøyd når jeg skal legge meg.

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 25 år og bruker både "okei" og "du" jevnlig. Pappa født i 1957 og mamma født i 1961 sier også det samme ;)

Anonymkode: d66f0...43f

Skrevet

Jeg er snart 50 og bruker ok som svar i mange sammenhenger. Hva er feil med det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...