AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Dere som ikke ble satt igang, hvordan startet fødselen deres? Var det noen forskjell fra første til andre? Tredje? Satt det igang med et smell med andre eller gikk det gradvis igang? Var det murringer eller tak i magen? osv. Anonymkode: e60c8...adb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Startet med mase-rier etter en orgasme. Omtrent 5-10 minutter mellom hvert tak. Tok omtrent to dager før barnet var ute. Anonymkode: 99022...392
snurk Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Første fødsel våknet jeg opp av at fostervannet var begynt å sive. Gikk med vonde maserier nesten 2 døgn før de endelig gikk over i fødselsrier 🥴 Med nummer 2 gikk slimproppen, så etter noen timer kom en tegnblødning. Dagen etter kom maserier som jeg gikk med i 1 døgn før vannet gikk. Omentrent 10 timer etter vannet gikk var jeg i aktiv fødsel 😅 Ingen pang-fødsel hverken med første eller andre med andre ord 😂
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Ble startet prematur. Skulle bare innom sykehuset på en sjekk etter litt smerter på natt, da var det åpning på 3 cm. Ble lagt inn. På rundt 5 cm ble jeg satt i gang. Var egentlig ikke noe ønske om det. Men de ville ikke sende meg hjem igjen. Har aldri helt slått meg til ro med den avgjørelsen. Kommer til å spørre mer hvis jeg skal føde på nytt. Anonymkode: 5e2d6...b75
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Første og tredje fødsel startet med svake rier som gradvis ble sterkere. Andre fødsel startet med sterke rier med tre minutters mellomrom, og etter 20-30 minutter var det ca ett minutt mellom. Babyen kom på under to timer. Riene har kjentes ut som menssmerter på alle tre fødslene. Anonymkode: af9f9...c4a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Våknet klokken 5 om morgenen av det som kan minne litt om svake mensensmerter. Var tre dager på overtid, førstegangsfødende og fra jeg kjente starten på riene til gutten var ute tok det 14 timer Anonymkode: 6b28a...2dd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Startet med et smell, rier med 2 minutters mellomrom. Første var ute etter fire timer og andre tok tre timer. Anonymkode: 7d36c...c66
RockyRose Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Førstegongsfødande. Vakna akkurat kl 0000 av murringar som kan minnast menssmerter. Sat litt over 1t i bil med rier med 5min mellomrom som var så sterke at det var vanskeleg å sitje i ro(superlett i bil 😂). Når eg kom på sjukehuset vart dei meir sånn eg måtte konsentrere meg for å puste/gå meg gjennom dei. Hadde konstant ryggsmerter så klarte ikkje slappe av mellom riene, så fekk saltvannsblokade som tok all ryggsmerter! ❤️ 9t etter første rie var han ute
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Første startet med at slimproppen gikk lørdag morgen (termin påfølgende mandag) og litt smårier til og fra hele lørdag. På kvelden ble det vondt og vi dro til sykehuset. De ville ikke sende meg hjem selvom det kunne ta tid. Søndag ettermiddag ble det ordentlige rier og fødte natt til mandag. ❤️ Andre begynte med smårier på termindato. Ikke regelmessige. Pga en ulykke måtte jeg på sykehus og ble lagt inn til observasjon. Dette var i to tiden. Rundt 17 ble det såpass vondt at jeg måtte puste meg i mellom riene. Vannet gikk rundt 21 og 23 var han ute ❤️ mye kjappere fødsel. Anonymkode: 0e506...ea8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Nr 1 var det null forvarsel. Startet med rier som fort kom med 3-4 minutters mellomrom. Var ute på ca 7 timer, men hadde sannsynligvis gått fortere omring hadde blitt gjort annerledes. Nr 2 skjønte jeg det kvelden i forveien uten at jeg kan si noe om hvorfor. Ikke noe murringer eller noe sånt, men slimproppen løsna kvelden før. Vannet gikk parallellt med svak rie, riene bli hyppigere og vondere (og VONDT gjorde det), etter ca 40 min startet pressriene, ca 55 min etter at vannet gikk var barnet ute. (Tidspunkt er basert på anropslogg på tlf 😅) Anonymkode: dc423...c47
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Vannet gikk hjemme tidlig om morgenen. Ingen rier da. Ble lagt inn til observasjon med det samme. I løpet av dagen startet riene av seg selv. Babyen var ute etter litt over et døgn. Anonymkode: 977d7...162
Amatariel Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 Veldig små magestikk. Såpass ubetydelig at man jammen lurer på hva dette ER for noe. Vært veldig svakt og lite her i ca. 1 time, før det brått gikk over til skikkelig vondt der jeg ikke har klart å gå. Har derfor straks dratt til sykehuset, og da kommet inn med 10 cm åpning. Så fra aller første stikk i magen til babyen har vært ute har tok det 2 timer her - med to av mine tre barn. Det tredje startet på samme måte, men brukte mer tid på å ta seg opp (ute etter 4 timer fra første stikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå