Gå til innhold

Liten vifteovn versus varmekabler på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har varmekabler på badet, men de fungerer forholdsvis dårlig, det blir på en måte aldri varmt. Når de står på hele døgnet ser jeg for meg at de også trekker mye strøm.

Jeg funderer på å heller sette på en liten vifteovn i 10-15 minuttet før jeg skal dusje, for det er jo egentlig bare da jeg trenger å ha det varmt, og bare droppe varmekabler. Men samboer mener denne vil trekke mer strøm enn noe annet, selv om det bare er si 30 minutter om dagen.

Hvordan kan jeg regne på dette slik at vi ikke bare diskuterer teorier?

Anonymkode: b9ede...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må kanskje researche dette litt, men jeg ville kanskje også ha vurdert en kondensavfukter på badet for å se om det hjelper.

+ Den tørker lufta og slipper ut varme som resultat.
 + Den nye tørre lufta vil også være rimeligere å varme opp for varmekablene.
 + Den vil bedre inneklimaet i huset/leiligheten deres ved å redusere fukten.

- Tar opp litt plass hvis dere har lite bad.

Dette i alle fall om dere jevnt sett har høy luftfuktighet på badet, og spesielt om dere tørker klær der. Men om så ikke er tilfelle så er nok en vifteovn mer effektiv ja, ville jeg ha trodd i alle fall. 

Anonymkode: a9a65...710

Skrevet

Vi har avtrekksvifte, så fukt er egentlig ikke et problem, men badet er alvorlig gammelt, og jeg mistenker at de varmekablene ikke fungerer optimalt. Gulvet avgir iallefall ikke en behagelig varme, uansett hvilken innstilling de står på får vi i beste fall en liten lunk. I tillegg er det en ekstra dør på badet som går rett ut til oppgangen i naboblokka, en slags nødutgang, og der tror jeg en del varme rett og slett forsvinner ut, for det er bare en vanlig "innedør", om det gir mening.

Å holdet badet varmt konstant, og da med varmekabler som ikke fungerer optimalt, virker som et tapsprosjekt synes jeg.

ts

Skrevet

For ordens skyld så leier vi, og forhåpentligvis ikke for alltid, så vi kommer ikke til å endre på noe her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...