Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prins er blitt hele 4 mnd, og endelig kan vi begynne med å introdusere grøt. Hvilken grøt anbefaler dere til en 4 mnd gammel baby? Han drikker morsmelk i flaske. Tar ikke pupp dessverre. Han skal fortsette med morsmelk så lenge jeg har melk. 

Anonymkode: 065e6...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent med grøt og gi heller grønnsaks og fruktmoser i starten. Grøt kan være hardt for magen for en på 4 mnd. Frukt og grønnsaker er mildere og lettere å fordøye.

Anonymkode: 55dcc...9e4

• Liker 2
Skrevet

Min likte den blå godnattgrøten best, men han foretrakk annen mat fremfor grøt lenge. Grøt var veldig lite populært, han likte bedre "vanlig" mat.

Anonymkode: 29f39...f19

Skrevet

Du bør vente med grøt, da det er hardy for magen.

Vi ga ikke grøt før baby var 5,5mnd. Hun fikk alle Nestlé sine.

Anonymkode: 27857...481

• Liker 1
Skrevet

Vi begynte med smaksprøver av både grøt og grønt/frukt rundt 4 mnd og hadde god erfaring med det :) I starten fikk baby bare skjea i hånden og fikk søle og smake selv, det var populært. Opplevde ikke noe magevondt, men avføringen endrer seg jo uansett når man introduserer fast føde. :)

Det er ikke så mye av babygrøt å velge i til 4 mnd hvis man skal gi det som er tilpasset alder- vi brukte hipp sin. Anbefaler ikke Nestle fordi det er et veldig uetisk selskap. 

Hvis man gir babygrøt tilpasset alder så inneholder pulveret tilsvarende morsmelkerstatning mtp jern og næringsstoffer. Vår baby mistet litt interesse av pupp lenge før han var ett år så det var en liten trygghet at baby var glad i grøt. 

Anonymkode: 22430...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...