AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Føler jeg kommer til kort uansett. Lite spm om meg og mitt selv om jeg spør de om deres. Alt handler om barn, reiser, hus og karriere. Jeg når heller ikke inn til nevøer og nieser, de sitter helst foran ipad og tv uansett hva man foreslår eller prøver å snakke om. På grunn av gamle og syke besteforeldre er det dessverre ikke noen alternativ å droppe julefeiring med storfamilien i år, men jeg merker jeg gruer meg veldig allerede. Vurderer sterkt å bare dra dit og si minst mulig, holde meg for meg selv, ikke engasjere meg i samtaler rundt bordet .men er det barnslig av meg? Anonymkode: 0a3e9...215
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Ja, det er barnslig å delta hvis du ikke vil engasjere deg. Du har ikke barn selv? Barn kan dessverre være litt altoppslukende. Hva med å treffes sjeldnere? Anonymkode: 0e965...a47
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg gjorde det siste julen med hele hans familie her, de er den invaderende typen som skal endre på alt du gjør, gjøre ting på sin måte, overkjøre og ture frem - selv mine voksne barn reagerte sterkt og reiste bust, det ble nesten en krangel utav det men min voksne sønn og hans søster der hun trakk det korteste strået ved å være utrolig barnslig og han påpekte det på en veldig rolig og voksen måte 😄 men ja, det er lov å verne seg selv mot slikt, vær høflig og reservert og si fra til en evt partner at dette kommer du til å gjøre og du forventer ikke forståelse eller annet enn respekt for ditt valg. Anonymkode: 139bf...ccf
Måneklokke Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Næ, ikke lag dårlig stemning. Dra hjem så tidlig som mulig i steden
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver TS. Av 5 søsken er jeg den eneste barnløse. I tillegg er min samboer sjelden med i mine familiegreier, så jeg møter opp med bare meg. Fikk ny jobb for 1 år siden som var et kraftig karriereløft. Ingen har hittil spurt meg hvordan det går i den nye jobben - hvilket jo er det «eneste» jeg har å komme med på en måte. Føler meg overflødig med den gjengen der, og ja, jeg gruer meg også til jul. Leker stadig vekk med tanken på hvilke unnskyldninger jeg kan finne på for å slippe å dra dit. Vil helt oppriktig heller feire jul hjemme alene. Anonymkode: bf5e3...1d8 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Man kan være tilbaketrukket uten å være sur, går helt fint det. Det er ingen som kan forlange at du skal sitte og smile og le hvis ingen snakker til deg. Jeg har feiret med svigerfamilien en gang. Vi satt stu i stu i ring. 4 voksne per 3-seter pluss unger som kravlet opp og ned. Vi har store barn som ikke var med. Men aldri mer. Ikke mulig å holde en samtale, var kun kommentarer som føyk rundt. Jeg følte meg veldig til overs. Grunnen til at vi deltok den jula var pga vi tenkte det gikk mot slutten for svigermor. Anonymkode: 8912c...d25
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg skjønner deg godt, jeg føler meg også helt utenfor i min egen familie, men drar dit hvert år grunnet en blanding av press fra dem og min egen dårlige samvittighet. Selv har jeg skikkelig lyst til å feire med svigermor, for hun er virkelig en herlig dame. Når besteforeldrene mine er døde, så slutter jeg nok å feire jul hos storfamilien. Anonymkode: 0f0e2...c54 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler jeg kommer til kort uansett. Lite spm om meg og mitt selv om jeg spør de om deres. Alt handler om barn, reiser, hus og karriere. Jeg når heller ikke inn til nevøer og nieser, de sitter helst foran ipad og tv uansett hva man foreslår eller prøver å snakke om. På grunn av gamle og syke besteforeldre er det dessverre ikke noen alternativ å droppe julefeiring med storfamilien i år, men jeg merker jeg gruer meg veldig allerede. Vurderer sterkt å bare dra dit og si minst mulig, holde meg for meg selv, ikke engasjere meg i samtaler rundt bordet .men er det barnslig av meg? Anonymkode: 0a3e9...215 Livet er for kort. Bli hjemme. Anonymkode: e081f...06b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Herregud...er nesten misunnelig. Vi har tre barn og jeg gruer meg til julekvelden med storfamilien. Lei av at alle forventer at vi inviterer, til tross for at ett av våre barn har en alvorlig sykdom. Hadde jeg vært uten barn, så hadde jeg reist på et digg høyfjellshotell eller stått på ski i Alpene. Sett julefilmer på sengen, spist ferdig julemiddagen, kjøpt voksne sexy gaver. Men blir det samme i år. Står vel på kjøkkenet igjen og vasker etter at familien har reist. Men barna er glade. Og det er jo det viktigste? Som seg hør og bør....😬 Anonymkode: 72ac8...31b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Livet er for kort. Bli hjemme. Anonymkode: e081f...06b Dette. Anonymkode: 51521...082 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Har en svigerinne og svoger som tar mye plass, er kverulerende og tror de vet best, noe mannen min og jeg vet at de ikke gjør som vi feirer med annethvert år. De har yrkesskole/fagskole, vi har master/phd. Vi fôrer ikke beiset og legger opp til at de skal ta av, vi sitter heller stille og rolig og ikke bryr seg. De er ikke interessert i å spørre andre. Det er likevel for kjedelig å feire alene. Prøvde det og stresset med matlaging er verre enn samtalen rundt middagsbordet…. Ved gaveåpning med mange er det egentlig stille og rolig, finner meg et hjørne for meg selv ved siden av 12 og 15 åringen på gulvet. Anonymkode: bd238...dd9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en svigerinne og svoger som tar mye plass, er kverulerende og tror de vet best, noe mannen min og jeg vet at de ikke gjør som vi feirer med annethvert år. De har yrkesskole/fagskole, vi har master/phd. Vi fôrer ikke beiset og legger opp til at de skal ta av, vi sitter heller stille og rolig og ikke bryr seg. De er ikke interessert i å spørre andre. Det er likevel for kjedelig å feire alene. Prøvde det og stresset med matlaging er verre enn samtalen rundt middagsbordet…. Ved gaveåpning med mange er det egentlig stille og rolig, finner meg et hjørne for meg selv ved siden av 12 og 15 åringen på gulvet. Anonymkode: bd238...dd9 Viktig og betydningsfullt på en julaften...😳 Anonymkode: 070e6...af7 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Føler jeg kommer til kort uansett. Lite spm om meg og mitt selv om jeg spør de om deres. Alt handler om barn, reiser, hus og karriere. Jeg når heller ikke inn til nevøer og nieser, de sitter helst foran ipad og tv uansett hva man foreslår eller prøver å snakke om. På grunn av gamle og syke besteforeldre er det dessverre ikke noen alternativ å droppe julefeiring med storfamilien i år, men jeg merker jeg gruer meg veldig allerede. Vurderer sterkt å bare dra dit og si minst mulig, holde meg for meg selv, ikke engasjere meg i samtaler rundt bordet .men er det barnslig av meg? Anonymkode: 0a3e9...215 Ja Anonymkode: f717f...242
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Føler jeg kommer til kort uansett. Lite spm om meg og mitt selv om jeg spør de om deres. Alt handler om barn, reiser, hus og karriere. Jeg når heller ikke inn til nevøer og nieser, de sitter helst foran ipad og tv uansett hva man foreslår eller prøver å snakke om. På grunn av gamle og syke besteforeldre er det dessverre ikke noen alternativ å droppe julefeiring med storfamilien i år, men jeg merker jeg gruer meg veldig allerede. Vurderer sterkt å bare dra dit og si minst mulig, holde meg for meg selv, ikke engasjere meg i samtaler rundt bordet .men er det barnslig av meg? Anonymkode: 0a3e9...215 Det der har jeg alltid gjort når jeg er sammen med familien. Det er ingen som legger merke til det, de er mest opptatt av ungene og seg selv. Anonymkode: 66373...18d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Viktig og betydningsfullt på en julaften...😳 Anonymkode: 070e6...af7 Poenget var at de skal prate og «vise» kunnskap på områdene vi har kompetanse, derav viktig å påpeke forskjellen i utdanningsnivå. Kruger/Dunningeffekten. Vi merker at de er helt på jordet med det de påståelig mener, men de er så høylytte og vil ikke høre på de som kan, så vi bare lar de holde på…. Anonymkode: bd238...dd9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver TS. Av 5 søsken er jeg den eneste barnløse. I tillegg er min samboer sjelden med i mine familiegreier, så jeg møter opp med bare meg. Fikk ny jobb for 1 år siden som var et kraftig karriereløft. Ingen har hittil spurt meg hvordan det går i den nye jobben - hvilket jo er det «eneste» jeg har å komme med på en måte. Føler meg overflødig med den gjengen der, og ja, jeg gruer meg også til jul. Leker stadig vekk med tanken på hvilke unnskyldninger jeg kan finne på for å slippe å dra dit. Vil helt oppriktig heller feire jul hjemme alene. Anonymkode: bf5e3...1d8 Kan du ikke «jobbe»? Og så er jula kjempekort med null røde dager (bare en helg). Jeg hadde nok gitt mer faen og sagt rett ut at jeg ville ha en rolig jul i fred. Anonymkode: 9667f...b05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå