AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Gravid i 2 trimester. Tok vaksinen for 1.5 uke siden, så det er enda 1.5 uke igjen til jeg er beskyttet. Skal få besøk langveis fra i dag. Først rett før de skal komme får jeg beskjed om at de er forkjølet med feber, men hadde negativ koronatest. Jeg føler meg utrygg. Vet om flere som måtte ta 2 til 3 tester før de fikk positiv test. Er redd de kan ha korona likevel, evt influensa eller noe annet smittsomt. Og jeg er jo gravid 🙄 Er det kjipt av meg å si at de ikke kan komme likevel? De kunne jo sagt i fra i går, feks... Anonymkode: 87a03...708
BunnyChester Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Jeg hadde ikke ønsket besøk med feber uansett om Korona ikke hadde eksistert. Jeg ønsker ikke å utsette meg for sykdom, gravid eller Korona eller ei 🤷🏼♀️ Det er dritkjedelig å være syk. Hvorfor vil de dra på besøk i det hele tatt når de er syk? Endret 20. oktober 2021 av BunnyChester La til et ord 17
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Da hadde jeg sagt at de får komme en annen gang. Man ønsker ikke å bli smittet av noe, mens man er gravid. Normale mennesker ønsker heller ikke å smitte gravide, så litt overrasket over de som skal komme! Anonymkode: 8917f...c6f 7
Sandie Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gravid i 2 trimester. Tok vaksinen for 1.5 uke siden, så det er enda 1.5 uke igjen til jeg er beskyttet. Skal få besøk langveis fra i dag. Først rett før de skal komme får jeg beskjed om at de er forkjølet med feber, men hadde negativ koronatest. Jeg føler meg utrygg. Vet om flere som måtte ta 2 til 3 tester før de fikk positiv test. Er redd de kan ha korona likevel, evt influensa eller noe annet smittsomt. Og jeg er jo gravid 🙄 Er det kjipt av meg å si at de ikke kan komme likevel? De kunne jo sagt i fra i går, feks... Anonymkode: 87a03...708 Jeg hadde avlyst. Si det gjør det utrygg og at dere får treffes senere en gang istedet. Å være gravid er ofte tungt nok i seg selv, man vil ikke risikere sykdom oppå det igjen. Er også en god grunn til at gravide anbefales å ta influensavaksinen. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Selv om samfunnet har åpnet opp skal man holde seg hjemme når man er syk, uavhengig av koronatest. De får heller komme en annen gang. Anonymkode: 0153e...76c 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg hadde sagt nei. Er glad for at venner har lav terskel for å si ifra om de føler seg syke og gir meg valget om å utsette/avlyse. Kraftig forkjølelse/influensa er det siste jeg ønsker. Anonymkode: cb277...124 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Hadde avlyst og avtalt et senere tidspunkt hvor de forhåpentligvis er friske. De bør vise forståelse for det altså Anonymkode: 08078...cb5 1
Carrot Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Jeg er enig med de over som sier dette er en "no go" og lurer fælt på hva mennesker som er syke tenker når de mener det er greit å utsette andre for sin sykdom på denne måten? Jeg tenker jo at det er de samme folka som gikk syke på jobb, sendte syke unger i barnehagen og på skole osv men fader da! Det er ikke greit å være så jævla selvsentrert at man mangler fullstendig antenner? Endret 20. oktober 2021 av Carrot 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg sa høflig fra at de ikke kunne komme. Er alltid redd for å fornærme folk, så fint å få støtte fra dere om at jeg tok et godt valg 🙂🙈 Anonymkode: 87a03...708 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg ville heller ikke ønsket å få besøk av noen med feber - helt uavhengig av korona. Spesielt ikke når jeg er gravid. Så tenker det var helt ok valg, veldig merkelig at de selv tenkte det var helt i orden å dra på besøk om de var såpass syke. Anonymkode: 045ca...1c2 2
boblevann Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Hadde ikke ønsket besøk av syke folk, uavhengig av korona. Særlig ikke som gravid! Vanlig influensa kan også være ganske farlig for gravide. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 13.55): Er det kjipt av meg å si at de ikke kan komme likevel? De kunne jo sagt i fra i går, feks.. Anonymkode: 87a03...708 Nei, det er ikke kjipt. Veldig kjipt av dem å fortsatt tenke det er greit å komme på besøk. Anonymkode: fbf1a...277 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Forkjølelse ja, men ikke med feber. Da er det som regel noe mer. Anonymkode: 2d083...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå