AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Hei:) vi har fått vårt andre barn for ca to uker siden nå. Ammestart har vært vanskelig med smerter, sår og blod. Fått en del hjelp på sykehuset. Nå bruker vi skjold og pumper en del på flaske. Har startet så smått å forsøke å venne av skjold- noen ganger går det greit men ofte kommer smerten tilbake. Problemet er sugetaket og at han ikke får nok inn i munnen. Er det noen som har noen tips? Når dere legger til å de gaper stort «flytter dere» de bort mot brystet? tusen takk for hjelpen 🙂 Anonymkode: 68763...b22
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg måtte få igang melkeutdrivningen sev, for å så stappe brystet inni når minsta gapte. Da ble det ikke så sinnsykt vondt. Var så smertefullt når hun selv skulle suge til melka kom, at jeg nesten kasta opp av smerte. Har i grunnen vært sånn med tre av ungene. 2 hadde stramt tungebånd, men med vesla var det bare at vi måtte venne oss til det. Har aldri brukt skjold. Og en annen ting som hjalp ungene å få bedre tak, var at jeg la de i sånn tvilling-ammestilling, hvis du forstår? Men det gikk seg til, og etter tre-fire uker gikk alt mye bedre. Anonymkode: de1ed...0ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå