Gjest Gjest_ine_* Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Er det noen som har gått på remeron her? Hvordan funka de på dere? Jeg ser at det er hyppig med vektøkning, og er så bekymra for dette. Det står at det er: Hyppige (>1/100): Økt appetitt og vektøkning, Betyr det at det er mer enn 1 % som får dette? Da er det liten sjanse da? Eller??
Gjest Spacegirl Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har brukt Remeron, og hadde ingen bivirkninger, verken vektøkning, økt appetitt eller noe annet. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person.
Gjest Gjest_ine_* Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Tusen takk. Er det noen flere som har prøvd remeron? Er det bare 1 % sjanse for bivrikninger så er det veldig liten. Legen sa at det var en bivirkning som ga døsighet og at det skulle hjelpe på sovinga mi, men er det bare 1 % sjanse for døsighet også da???
Gjest Ananas Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg kjenner flere som har brukt Remeron, og alle hadde problemer med vektøktning. De blei fryktelig sultne om kvelden og klarte ikke la være å spise. De sovde bedre av den, alle sammen.
Gjest Gjest_ine_* Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Vet dere hvor lenge det kan ta før man legger på seg? Er det rett etter en uke, eller to? Eller er det så lenge som etter en måned? Går man sånn plutselig opp?
Gjest Ananas Skrevet 10. oktober 2005 #6 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg vil tro bivirkningene melder seg ganske fort. Du vil ikke gå plutselig opp, men over tid som følge av at du spiser mer som følge av økt appetitt spesielt om kveldene - hvis du da blir utsatt for denne bivirkningen i det hele tatt.
Gjest hill Skrevet 13. oktober 2005 #7 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har brukt Remeron i nesten en uke. Første dagen forsov jeg meg noe jeg aldri gjør ellers og følte meg helt borte hele dagen derpå... Matlysten ble voldsomt forbedret etter dag 2 noe som er gunstig for meg da jeg har gått litt ned i vekt og gjerne vil legge på meg Følger meg fortsatt litt ør, men ikke så trøtt.. Har hørt at det er ugunstig å blande disse med alkohol, har hørt om tilfeller av black-out. Man bør også få sjekket blodet regelmessi da noen kan få nedsatt produksjon av hvite blodlegemer. Apetitten er der fortsatt, jeg kan nesten spise uavbrutt hele dagen igjennom.. Men er det noen som vet om vektoppgang også skyldes andre ting enn større matinntak?
Gjest Gjest_tarzan_* Skrevet 13. oktober 2005 #8 Skrevet 13. oktober 2005 Cipralex er gunstig for de som er redd for å gå opp i vekt. Dette er en ny utgave av Cipramil. De gir gjerne litt nedsatt matlyst, og ikke døsighet, heller omvendt! Man kvikner litt til, de kan gi litt problemer med å sovne de første ukene. Man kan bli litt kvalm i begynnelsen på disse, men de fungerte veldig bra på humøret mitt!! Problemet var bare det at jeg spiste mindre, og det er ikke gunstig for meg. Dette er en av de få medikamentene mot depresjon og angst som ikke gir vektøkning og bedret apetitt, så kan anbefales til de som er redd for å legge på seg. ge på seg!
Gjest hill Skrevet 13. oktober 2005 #9 Skrevet 13. oktober 2005 Er det noen som har gått på remeron her? Hvordan funka de på dere? Jeg ser at det er hyppig med vektøkning, og er så bekymra for dette. Det står at det er: Hyppige (>1/100): Økt appetitt og vektøkning, Betyr det at det er mer enn 1 % som får dette? Da er det liten sjanse da? Eller?? ← De fleste går opp i vekt på Remeron, bl.a pga økt matlyst og litt døsighet. Mer enn 1 av 100 får denne bivirkningen. altså den vanligste. Hvis du er redd for å gå opp i vekt vil jeg anbefale deg Cipralex, en av få antidepressiva som ikke har vektøkning som bivirkning, heller ikke bedret matlyst. Disse vil heller redusere matlysten noe i mange tilfeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå