Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg trenger hjelp til å samle hodet og stable meg på bena igjen. Jeg har kollapset fullstendig. Vi har vært sammen i 2,5 år, med to opphold på noen måneder.

For å ta et par hendelser. I fjor høst oppdaget jeg at jeg var gravid. Jeg sendte han et bilde av graviditetstesten og han ringte meg fra jobb. Jeg sa jeg ikke aner hvor langt jeg var på vei så jeg hadde allerede bestilt time på sykehuset for ultralyd og en eventuell abort fordi ting var vanskelig mellom oss, men at vi må snakke om dette og ta en avgjørelse sammen. Han kunne ikke snakke så lenge og sa vi snakker ordentlig om dette i kveld. Jeg antok da at han skulle komme til meg. Vi bodde i samme borettslag og det tok han 2 minutter å gå til min leilighet! Men han kom ikke og jeg ringte etter han. Han sa han ville være hjemme og spille på pc. Ble lei meg og sint, trengte han og var opprørt over graviditeten. Han kalte meg en bitch og la på.. Jeg sendte et pr meldinger i løpet av de neste dagene, men han svarte meg ikke på 10 dager. Jeg dro alene til sykehuset og valgte å ta abort. Jeg hadde ingen jeg ville be være hos meg den kvelden jeg tok pilene og utførte aborten hjemme, så jeg sendte en melding til han og spurte om han kunne være tilgjengelig på telefon i tilfelle jeg trenger hjelp ect. Det endte med at han kom og var hos meg mens jeg utførte aborten.

Vi møttes ikke hele denne påfølgende uka fordi jeg var reist bort. Når helgen kom og jeg ba han være hos meg fordi jeg hadde det vanskelig så dro han på fest i stedet. Den påfølgende helgen dro han ut igjen, med jobben. Jeg har i ettertid fått vite at en måned før jeg oppdaget svangerskapet var han utro. Og da han en uke etter aborten ikke kunne være hos meg fordi han skulle på fest, dro tilbake til henne og var utro igjen. Helgen etter da han var med jobben så var ikke han egentlig invitert, det var en annen avdeling som var ute og han maste seg med, men til meg sa han at han desverre ikke kunne være hos meg fordi han måtte med jobben og de maste sånn at han ikke kunne droppe dem.

Vi har nylig blitt sammen igjen, historien om dette kommer straks, og satt og snakket om aborten i går kveld. Han var iskald mot meg. Tar ikke på meg, trøster meg ikke. Bare er kald. Jeg sa at det såret meg og det endte med at han dro hjem. Jeg har ikke hørt noe siden han dro hjem og jeg ringte han nå. Han sier at han forventer forståelse for at han er lei seg for barnet jeg tok vekk, fordi jeg har barn fra før og han ikke har noen og det sikkert var hans sjanse... Vi er begge i 30 årene. Han er altså kald om at han ghostet meg i nesten 2 uker mens jeg var gravid, at jeg måtte ta avgjørelsen om svangerskapet alene og var alene mens jeg ventet på å få utført aborten, at jeg var helt alene i tiden etter. At han var utro både rett før og underveis. Men jeg skal vise han forståelse for at han nå angrer og er bitter for barnet som ikke ble.

I juni dumpet han meg plutselig på sms. To måneder senere endte jeg opp med å sende han en melding i fylla. Vi begynte å snakke sammen og han ville tilbake til meg. Men det kom frem at han var sammen med en ny. Etter mye frem og tilbake, og at jeg faktisk måtte kontakte henne for å få svar..

Han møtte henne på jobb i løpet av den første uka i juni mens vi var kjærester. Han kjørte med henne hjem fra jobb en dag for å få henne på tomannshånd, selv om han egentlig hadde et møte på jobb, slik at han bare måtte snu og reise tilbake på jobb igjen. Kun for å få henne alene for å få telefonnummeret hennes og be henne med ut for å ta en øl. Hun kunne ikke den første helgen, men helgen etter. Jeg har lest meldingene at han sendte melding med det samme at det var så hyggelig å kjøre med henne og han skulle ønske turen varte lenger, at det var alt for lenge til neste helg og de kunne ta en øl.

En måned senere slo han opp med meg, for å være sammen med henne. Jeg fikk vite alt 3 uker inn i forholdet etter at vi startet på nytt. Han har lagt seg flat og fortalt om 11 jenter han har ligget med eller hatt en seksuell tone med, både på jobb og på fester. Han sier han er avhengig av bekreftelse og at folk flørter. 

Jeg sliter med å bryte nå fordi jeg er så langt nede i kjelleren og jeg har ønsket så sterkt å være sammen med han. Han har brutt ned selvtilliten min og jeg føler jeg har kjempet for å være god nok i 2 år.

Nå snakker vi ikke sammen fordi han mener jeg burde vise han forståelse for dette med barnet, men han er iskald mot meg og trøster ikke og viser ingen følelser eller empati med meg,og sier det er fordi han ikke klarer å sette seg selv til side, at det eneste han ville ha var litt forståelse, som om det er jeg som er problemet og den hensynsløse her.

Jeg drukner.. Skjønner ikke hvordan jeg kan sitte fast i dette engang.

Anonymkode: 86f37...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Orket ikke lese hele, hvorfor er du sammen med han lurer jeg på?

Du har kommet deg bort fra han før, og du trenger faktisk ikke han. Han er ikke en grei fyr, han mishandler deg, han manipulerer deg og får deg til å føle deg som null verdt.. Dump han en gang for alle, værsåsnill. Livet ditt kommer til å bli ødelagt med han, og du kommer til å bruke lang tid på å kunne bygge deg opp igjen - hvis du ikke tar action NÅ. 

Hvis du trenger hjelp med dette, ring krisesenteret - dit kan du dra og sove, føle deg trygg og whatever. De kan hjelpe deg ut av denne situasjonen, og der jobber det selv bare mennesker som har opplevd disse tingene selv (og verre). Så ring dem, spør  om hjelp. Hvis du ikke heller vil ringe familie og be dem om hjelp. Uansett, kom deg bort.

Endret av Rosatoast
  • Liker 15
Skrevet

Å kjære deg, dette er mye. Jeg har vært i lignende situasjon, og det var forferdelig å stå i det alene. Han der gjør ikke noe godt for deg. Forlat han. Det er bedre å være alene (det finnes garantert bedre for deg der ute) enn en som han der. Trygghet er noe man trenger først og fremst. Han der vil aldri kunne gi deg det. Han evner ikke til å se andre sider enn sin egen. Forlat han, tenk på deg selv. Du er ung nok til å starte noe virkelig fint med en som verdsetter deg høyt. Et forhold som med han der, skal ikke være sånn. Husk at du fortjener så mye mye mer enn det han har gitt deg. 

Anonymkode: 28fd6...eba

• Liker 8
Skrevet

Kan legge til at det jeg mener med mishandling er gaslighting, manipulering, han vrir alt om til å handle om hvor forferdelig jeg er. Selv når han var utro snudde alle samtaler seg om til at jeg var den som endte med å forsvare meg og beklage. At jeg ikke gjorde nok for han, ikke bekreftet han nok, koste nok, var intim nok. Han vrir på ting, påstår at situasjoner er annerledes enn de var, at jeg har eller ikke har gjort eller sagt ting som ikke er sant.. Får meg til å miste virkeligheten. Ordsalat. Tåkeprat.

• Liker 5
Skrevet

Ikke vurdér det engang. Jeg gjentar: Forlat han. Gaslighting er noe av det verste. Det blir ikke bedre men verre.

Anonymkode: 28fd6...eba

• Liker 18
Skrevet

Du må komme deg langt unna den fyren. Langt langt unna.

• Liker 8
Gjest Warrior
Skrevet

Vil ikke kalle det misshandling, men utroskap og det at han er kald mot sin egen dame er aldri greit. Dere får det bedre hvis dere går hver deres vei for dette høres ikke ut som noe bra forhold full av kjærlighet. Skjønner ikke hvorfor du fortsatt har kontakt med han? Du ødelegger jo for deg selv. Det er bedre du ikke har kontakt med han og kommer deg videre for din egen del. 

Skrevet

Han har brutt deg ned så du ikke skal kunne gå fra ham. Og han kan gjøre som han vil. Jeg kjenner ikke deg, men jeg er helt sikker på at du fortjener bedere. Bryt med ham og blokker ham. Han kommer nok aldri til å forandre seg dessverre. 

• Liker 7
Skrevet

Ja. Dette er psykisk vold. Utrolig bra at du gjenkjenner manipuleringen hans så bra, og innerst inne vet du må vekk. Og det er traumebånd som holder deg fast. De er knallsterke. Hadde vært lettere om han bare slo, og ikke lekte med hjernen og følelsene dine 😨

Det er lett å si det. Men du MÅ slutte å høre på han. Han har mistet sjansen til å få barn? Jaja. Men da får han synes synd på seg selv. Du skal ikke trøste han. Han har hatt sine sjanser. Du skal holde deg unna! Null kontakt! Og du skal være sjeleglad at du ikke har barn med han! Tenk å måtte samarbeide med han i minst 18 år fremover? Null kontakt!

Null kontakt! Du trenger ingen beklagelse fra han. Eller bekreftelse på at det han gjorde var galt eller mishandling eller psykisk vold. Du vet, og det er nok. Venner kommer til å være enig med deg.  Andre kommer til å være enig med han. Ikke bruk energi på å forsvare eller overbevise. Bare konsentrere deg om å komme deg unna han nå i første omgang, og kjenn helsen din bli bedre, og livsgleden din komme tilbake. Følelsene dine for han kommer til å forsvinne om du holder avstand og gir det tid. 

Se Maid på Netflix

Anonymkode: 286c5...067

• Liker 8
Skrevet
Warrior skrev (41 minutter siden):

Vil ikke kalle det misshandling, men utroskap og det at han er kald mot sin egen dame er aldri greit. Dere får det bedre hvis dere går hver deres vei for dette høres ikke ut som noe bra forhold full av kjærlighet. Skjønner ikke hvorfor du fortsatt har kontakt med han? Du ødelegger jo for deg selv. Det er bedre du ikke har kontakt med han og kommer deg videre for din egen del. 

Selvfølgelig er det mishandling. Psykisk mishandling og psykisk vold. Man trenger ikke slå for at det skal være vold. 

TS må bare gå. Nå. Ikke noe mer å tenke på.

Anonymkode: 78cc6...015

• Liker 6
Skrevet

Han behandler deg dårlig ja men mishandling? Njaa du føler deg kanskje mishandlet og det får så være, poenget er mer - hvis du føler deg mishandlet, hvorfor vil du ha han? Han viser deg sitt sanne jeg - og du velger han, hvorfor? 

• Liker 5
Skrevet

Ikke hør på de som sier at dette ikke er vold og mishandling. Uansett. Ser på ordleggingen din at du har lest deg opp på denne typen mishandling, så regner med at du vet du har mer kunnskap på dette området enn dem

• Liker 7
Skrevet

Har du noen å snakke med?

Anonymkode: af64a...934

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja. Dette er psykisk vold. Utrolig bra at du gjenkjenner manipuleringen hans så bra, og innerst inne vet du må vekk. Og det er traumebånd som holder deg fast. De er knallsterke. Hadde vært lettere om han bare slo, og ikke lekte med hjernen og følelsene dine 😨

Det er lett å si det. Men du MÅ slutte å høre på han. Han har mistet sjansen til å få barn? Jaja. Men da får han synes synd på seg selv. Du skal ikke trøste han. Han har hatt sine sjanser. Du skal holde deg unna! Null kontakt! Og du skal være sjeleglad at du ikke har barn med han! Tenk å måtte samarbeide med han i minst 18 år fremover? Null kontakt!

Null kontakt! Du trenger ingen beklagelse fra han. Eller bekreftelse på at det han gjorde var galt eller mishandling eller psykisk vold. Du vet, og det er nok. Venner kommer til å være enig med deg.  Andre kommer til å være enig med han. Ikke bruk energi på å forsvare eller overbevise. Bare konsentrere deg om å komme deg unna han nå i første omgang, og kjenn helsen din bli bedre, og livsgleden din komme tilbake. Følelsene dine for han kommer til å forsvinne om du holder avstand og gir det tid. 

Se Maid på Netflix

Tusen takk. Jeg ser at veldig tydelig. Det jeg har skrevet om her er ikke én prosent engang. Alt jeg har lest om covert narsisissme passer han. Jeg klarer ikke engang å skrive nå.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drukner.. Skjønner ikke hvordan jeg kan sitte fast i dette engang.

Kjære TS, det er det samme hva man kaller dette. Den viktige oppdagelsen din her er at du drukner. Det er helt riktig. Og du vet at han ikke vil redde deg. 

Du må redde deg selv her. Sette deg selv (og barna dine) før denne mannen. 

Anonymkode: d61c4...586

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk. Jeg ser at veldig tydelig. Det jeg har skrevet om her er ikke én prosent engang. Alt jeg har lest om covert narsisissme passer han. Jeg klarer ikke engang å skrive nå.

Caroline Strawson har en fin podcast på Spotify. Tror hun er på YouTube også. ❤️

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det mishandling. Psykisk mishandling og psykisk vold. Man trenger ikke slå for at det skal være vold. 

TS må bare gå. Nå. Ikke noe mer å tenke på.

Anonymkode: 78cc6...015

Jeg vet det finnes psykisk vold, men for meg skal det mye mer til for at jeg kaller det psykisk vold. Det er min mening. Andre har sin mening.

Ja dette er ikke noe bra forhold uansett så håper for din egen del ts at du avslutter kontakt med han og går videre. 

Skrevet

Takk og lov at du ikke har barn med denne mannen, så klok du er som tok abort! 

Du har mulighet til å komme deg bort, jeg synes det var et godt råd å kontakte krisesenter for veiledning. 

http://www.oslokrisesenter.no/Trenger_du_hjelp_/index.html her står det litt om dette med psykisk vold, og de understreker at psykisk vold er minst like alvorlig som fysisk vold. 

Har du barn oppi det her også? Kontakt ditt krisesenter for veiledning i morra: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 6bbbe...6e0

• Liker 2
Skrevet

Ring allerede i dag, de har selvfølgelig døgnåpent. Det tenkte jeg ikke på 😊 man kan også motta veiledning, det er ikke nødvendigvis slik at man må ha blåveiser for å kontakte dem. 

Anonymkode: 6bbbe...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...