Gå til innhold

Tjener høye menn mere enn lave menn i gjennomsnitt? hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1,67 høy, skallet og ganske forsiktig personlighet, og blir ofte oversett, ignorert og sett ned på. Min kone er fra afrika, fordi jeg ikke kom i betraktning for norske kvinner da jeg var student. Jeg har en veldig god utdannelse heldigvis, har en god jobb med en veldig god lønn. Jeg er 38, gikk rett på universitetet, fikk master og har mange års erfaring, har ekstra mastergrad i andre fag, og har nå fått ny jobb. En kollega av meg er 26, han er høy, slank, selvsikker og pen. Han er smart, har samme tittel som meg og er veldig dyktig i faget og har virkelig tatt tak fort. Jeg merker allikevel at jeg får mere særbehandlig og "beskyttelse" av sjefen min, fordi denne unge mann har litt mere dominerende trekk og har bedre selvtillit og får mere respekt av andre fordi han er høy. Han motsier meg ofte i diskusjoner, har alltid noe vettungt å komme med i dialog med meg. Det var egentlig meningen at jeg skulle være læremester for ham, istedet er det han som nyutdannet som lærer opp meg. Jeg har sjekket ham på facebook, han har en pen og høy norsk dame som kjæreste som jeg aldri hadde fått i mine beste år. Jeg vet at han tjener ca like mye som meg, selvom han er nesten nyutdannet. Hvorfor tjener høye menn mye bedre enn lave menn? Det er jo også det samme problem som overvektige jenter har ift slanke jenter (bortsett fra at vekt er noe man kan jobbe med i større grad enn høyde). Jeg har, pga min høyde tapt både ift lønn, anerkjennelse, status, og ventet lenge på å finne en kone.

Anonymkode: 69494...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg merker allikevel at jeg får mere særbehandlig og "beskyttelse" av sjefen min, fordi denne unge mann har litt mere dominerende trekk og har bedre selvtillit og får mere respekt av andre fordi han er høy. Han motsier meg ofte i diskusjoner, har alltid noe

Han har fordeler ut at sin selvsikkerhet. Både kvinner og menn kommer lengre i arbeidslivet og det sosiale liv med selvtillit. 

Skrevet

Ledere er visst høyere enn gjennomsnittet. Siden ledere da ofte tjener mer enn de under seg så er vel svaret 'ja'. Høye tjener mer enn lave.  Jeg tviler imidlertid på at høye og lave som gjør den samme jobben generelt har forskjellig lønn.

Anonymkode: e46c5...702

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uansett hvor objektiv og rettferdig man prøver å være, så tror jeg at vi vil til syvende og sist være en slave for våre biologiske instinkter. Det gjelder menn og kvinner, så hvorfor ikke arbeidsgivere også?

Høye menn har alltid vært ettertraktet gjennom tidene; fra vi begynte å stå oppreist på to bein og høyde ble en ting.

Beviset er at menn er gjennomsnittlig høyere enn kvinner som et resultat av gjentakende seksuell preferanse fra kvinner over generasjoner av tid.

En mann som er høy vet instinktivt at det er ganske positivt å være høy, på samme måte som en lav man instinktivt føler negative assosiasjoner med å være lav. Så selvtillit og selvfølelse reflekterer selvsagt dette.

Selvtillit vekker ansvarsfølelse, mot og stå på vilje, som gir gode utslag til problemløsning og lederskap.  Han føler seg suksessfull, og sprer suksessen sin videre og får betalt deretter.

Så ja, jeg tror høye menn tjener i gjennomsnitt mer enn lave menn.

Endret av umAxa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 155 cm. Og min mann er 176 cm, min mann trener hver dag og har masse muskler og er veldig maskulin så jeg tror ikke lengde har så mye og si på hvem som trener og ikke trener.. både lave og høye menn trener. 

Anonymkode: 36581...2a6

• Liker 1
Skrevet

Glemte og skrive at min mann er over gjennomsnitt kjekk og er meget kjekk og maskulin og selvsikker mange høye menn skulle ønske de var like veltrente spm min mann. selvom han ikke er 190 cm.. min mann er perfekt for meg og min høyde han er 21 cm høyere en meg.. helt perfekt!

• Liker 1
Skrevet

Min mann og jeg er like høye, 168, og han er skallet. Tjener ganske greit altså!

Anonymkode: 5c7ea...7e5

Skrevet

Tja, ut fra de jeg har datet kan jeg si ja. Eksen på 172 hadde rett under snittet lønn, mannen på 183 har godt over snittet. Mannen har veldig god selvtillit, tror det har litt å si. Han tørr prøve seg på de tøffe jobbene, ber om lønnsøkning osv, det gjorde ikke eksen. Men det kan ha vært helt tilfeldig også 

Anonymkode: 966fd...3a1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 155 cm. Og min mann er 176 cm, min mann trener hver dag og har masse muskler og er veldig maskulin så jeg tror ikke lengde har så mye og si på hvem som trener og ikke trener.. både lave og høye menn trener. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte og skrive at min mann er over gjennomsnitt kjekk og er meget kjekk og maskulin og selvsikker mange høye menn skulle ønske de var like veltrente spm min mann. selvom han ikke er 190 cm.. min mann er perfekt for meg og min høyde han er 21 cm høyere en meg.. helt perfekt!

Og min mann tjener ikke mindre en andre menn som er høyere eller mindre🤷🏼‍♀️🤷‍♂️

Skrevet

Uff, jeg reagerer på at det virker som om du ser på din kone som en du bare har pga. at du ikke fikk deg en norsk kone. Som en du bare «nøyer deg med» pga. at du ikke fikk en som var norsk og «bedre», da det virker som om du finner norske damer mye mer attraktive enn din afrikanske kone.

Uff, jeg får vondt av kona di. Jeg selv hadde syntes det var ufattelig sårt, uventet og uakseptabelt hvis jeg hadde hatt en mann som visstnok bare «nøyde seg med meg» pga. at han ikke fikk en som var «bedre» enn meg...

• Liker 2
Skrevet

Ikke bare tjener høye menn mer, men de er bedre på damefronten. Snille menn som meg får nesten aldri fitte. Det er noe riv ruskende galt med samfunnet…

Anonymkode: d3f0f...7c0

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsikkerheten hans som gjør at han tjener godt, ikke høyden. Sannsynligvis turte han å stille noen krav i ansettelsesprosessen.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Hedda-78 said:

Det er selvsikkerheten hans som gjør at han tjener godt, ikke høyden. Sannsynligvis turte han å stille noen krav i ansettelsesprosessen.

Hadde jeg stilt krav hadde de gått for en annen kandidat, på tross av 12 års arbeidserfaring. Fikk en seniorlønn, men tror også at min unge, høye kollega har noe i den gate.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bare tjener høye menn mer, men de er bedre på damefronten. Snille menn som meg får nesten aldri fitte. Det er noe riv ruskende galt med samfunnet…

Er du seriøs?

Snille men er ikke eksklusivt bare for menn som ikke er høye.

Hvorfor skal en kvinne velge bare en snill mann, og ikke en snill høy mann om hun kan få det?

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, umAxa said:

Er du seriøs?

Snille men er ikke eksklusivt bare for menn som ikke er høye.

Hvorfor skal en kvinne velge bare en snill mann, og ikke en snill høy mann om hun kan få det?

Nettopp, det har hun ingen grunn til.

Skrevet

Det tror jeg. Høye menn får gjerne høyere og bedre betalte stillinger enn lave menn.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp, det har hun ingen grunn til.

Så hva er gale med samfunnet da? 

Hvis man klager på realiteten burde det si noe om hvor man står: i fantasiland.

Edit. Jeg så du var en annen Anonym. Den beskjeden var ment til: 

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Endret av umAxa
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Anbefaller deg å sjekke ut denne subredditen, virker relevant for deg: https://www.reddit.com/r/niceguys

Anonymkode: 97986...85c

• Liker 1
Skrevet

Kunstneren Ive Hagen har laget et prosjekt om problematikken der ideen var at høye tjente mer eller hadde mer makt enn lave. Jeg tror det var en tendens uansett kjønn. Ive er høy :)

Skrevet

Sånn er livet. Lave menn får dårligere lønn, ingen damer vil ha dem, og de blir skjelt ut konstant på KG

Anonymkode: 888f2...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...